Politie rijdt mee met geldtransport - Amsterdam 05-02-2010

Auteur Topic: Politie rijdt mee met geldtransport - Amsterdam 05-02-2010  (gelezen 7308 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2010, 00:26:41
Of nog beter: iedereen betaald vanaf nu met pin........ Dan heeft niemand meer geld in de winkel nodig..

Telfort is daar afgelopen maandag mee begonnen.

Alleen nog pinnen in telefoonwinkel

 AMSTERDAM (ANP) - Met ingang van maandag kunnen klanten in achttien Telfort-winkels uitsluitend betalen met hun pinpas en niet meer met contant geld. Dat maakte Telfort maandag bekend.

Telfort zegt de eerste retailketen van Nederland te zijn die deze stap zet. Het bedrijf doet dat vanuit het oogpunt van de veiligheid voor klanten en het eigen personeel. Per april van dit jaar is in alle 35 winkels van Telfort, een dochterbedrijf van KPN, alleen nog pinbetaling mogelijk.
Volgens Telfort is de beperking juridisch gezien toegestaan. ,,Dat hebben we onderzocht.''

Bron: Trouw
http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article2983338.ece/Alleen_nog_pinnen_in_telefoonwinkel.html


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2010, 19:11:01
Er zijn al wat vragen geweest in de politiek inderdaad ...
Volgens mij worden geldtransporteurs betaald om geld veilig van A naar B te brengen en zouden ze dus eigenlijk (extra) particuliere beveiliging in moeten zetten. Desnoods onopvallende observatie o.i.d.

In Amsterdam word er momenteel niet meer mee gereden zag ik vandaag  ;)

Grote verassing gisteren reed er een grijze opel astra met 2 man in uniform en vandaag reed er een donker blauwe opel corsa met 2 man in burger met de waardeauto mee.
Deze auto's kwamen bij Athlon vandaan en hadden dus geen OGS.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2010, 15:29:56
Geldlopers bewapenen of politiebewaking?

http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx
11 februari 2010

AMSTERDAM -  Geldtransporten in de regio Amsterdam worden momenteel bewaakt door de politie. Dit naar aanleiding van de vele overvallen op geldlopers in deze regio.

Je kunt je afvragen of het de taak van de politie is om deze transporten te bewaken. Uiteraard moeten de geldtransporten veilig door kunnen gaan, maar zijn de agenten niet elders hard nodig? Geldlopers zijn ongewapend, moet daar wellicht iets aan gedaan worden? Geef jouw mening in een reactie onder dit bericht en reageer vooral ook als je een andere oplossing meent te hebben.


http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx

REACTIES TOT NU TOE

Christien (Donderdag 11 Februari 2010 15:14 uur)
Ik vind het ook raar dat als er een geldauto bij een bank staat dat iedereen er langs mag lopen. Bewakers horen dan de weg even af te zetten met hekken totdat de auto weer weg is. Doen ze in buitenland ook.
 
j.c (Donderdag 11 Februari 2010 15:13 uur)
Wat dacht je van m8ilitairen,die zitten in de kazerne of oefenen op de hei Dat is een mooie manier om het geleerde in de praktijk uit te voeren. Groetjes, PIET Platzak
 
Amateurtje (Donderdag 11 Februari 2010 15:07 uur)
Er is,volgens mijn bescheiden mening,een oplossing te bedenken om van de waardetransport af te komen. Ik denk hierbij aan geldautomaten.Men typt daar ``n bedrag in,dan komt er een cheque uit met het bedrag ingevuld en daar moet een geldig handtekening onder komen.De handtekening is weer te controleren via `n identiteitsbewijs.Daar kan je in iedere winkel mee betalen en voor het wisselgeld krijg je `n nieuwe cheque met dat bedrag er op. Er moet `n systeem te bedenken zijn dat er geen contant geld meer in omloop nodig is.Het voor mij `n raadsel dat men nog mensen kunnen krijgen voor zo`n baan op `n geldtransport.Dus van systeem veranderen.
 
C.Bracolla (Donderdag 11 Februari 2010 15:04 uur)
Kijk eens over de landsgrenzen. Duitsland en Frankrijk zijn vele malen groter dan Nederland en tellen minder overvallen, de geldlopers zijn daar bewapend. Mooiste voorbeeld: ook de Belgische geldlopers zijn bewapend en de laatste overval daar dateert van 2006. Na het Verenigd Koninkrijk (ook niet gewapend) is Nederland de gevaarlijkste plek in Europa om als geldloper over de straat te lopen.
 
Didi (Donderdag 11 Februari 2010 15:03 uur)
Pizzakoeriers worden ook regelmatig overvallen. Zij worden, te triest voor woorden, ook met vuurwapens bedreigd. Moet je de pizzakoeriers dan ook bewapenen? En zo zijn er ook winkeliers die met gewapende overvallen te maken hebben gehad. Je kan niet de een wel met een wapen laten lopen en de ander niet. En allemaal wordt ook zo‘n Wild West gebeuren dus ik zeg dan maar niemand. Wel ben ik voor extreem hoge straffen voor illegaal wapenbezit. Misschien dat het aantal gewapende overvallen dan afneemt.
 
Politie (Donderdag 11 Februari 2010 15:02 uur)
Het geldloper blijft lukken wat ze ook doen let maar op in Amsterdam-oost je moet gewoon schijt aan ze hebbe fuck jullie reacties
 
K.Carey (Donderdag 11 Februari 2010 14:39 uur)
Per auto een derde beveiliger mee laten rijden die bewapend is en die dus een gedegen opleiding heeft. Dit als ex-beveiliger meegemaakt, was ingehuurd door een bedrijf die gewapende beveiligers in dienst had, ik moest het zelde werk doen maar zonder wapen.
 
caravan (Donderdag 11 Februari 2010 14:30 uur)
Nou bewapenen natuurlijk,maar dan moeten ze wel mogen schieten,en niet zoals de politie die niks mag doen,want dan krijgt de politie de schuld, en gaan de daders vrij uit.zoals met alles, kijk maar naar de rellen in hoek van holland,ze mogen de agenten dus rustig belagen, de daders lopen met 24 uur weer buiten, of krijgen een taakstraf,van ongeveer 1 week werken???hahaha
 
snorremeneer (Donderdag 11 Februari 2010 14:26 uur)
Absoluut bewapenen die mensen. Wanneer je bewust mensen overvalt, zelf ook de wapens ter hand neemt, moet je ook het risico willen lopen zelf op een pondje lood te worden getrakteerd. Politie is elders hard nodig, dit kost teveel manuren en geld. Wellicht schrikt het deze impulsieve lapzwansen af wanneer ze weten dat er terug geschoten kan worden.
 
Chanthal (Donderdag 11 Februari 2010 14:19 uur)
Niet bewapenen de geweldspiraal wordt steeds groter dan. Nog even en de politie hoeft helemaal niets meer te doen. Staat moet budgetten van de politie groter maken en meer politie in zetten.
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2010, 23:03:10
Geldlopers bewapenen of politiebewaking?

http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx
11 februari 2010

Amateurtje (Donderdag 11 Februari 2010 15:07 uur)
Er is,volgens mijn bescheiden mening,een oplossing te bedenken om van de waardetransport af te komen. Ik denk hierbij aan geldautomaten.Men typt daar ``n bedrag in,dan komt er een cheque uit met het bedrag ingevuld en daar moet een geldig handtekening onder komen.De handtekening is weer te controleren via `n identiteitsbewijs.Daar kan je in iedere winkel mee betalen en voor het wisselgeld krijg je `n nieuwe cheque met dat bedrag er op. Er moet `n systeem te bedenken zijn dat er geen contant geld meer in omloop nodig is.Het voor mij `n raadsel dat men nog mensen kunnen krijgen voor zo`n baan op `n geldtransport.Dus van systeem veranderen.
 


Hahahaha, ik mag toch hopen dat dit eengeintje is...... Volgens mij heet zoiets pinnen.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2010, 23:14:06
Hahahaha, ik mag toch hopen dat dit eengeintje is...... Volgens mij heet zoiets pinnen.....

En vervolgens met de ellende zitten als je geskimd word ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2010, 17:24:09
Geldlopers bewapenen of politiebewaking?

http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx
11 februari 2010

AMSTERDAM -  Geldtransporten in de regio Amsterdam worden momenteel bewaakt door de politie. Dit naar aanleiding van de vele overvallen op geldlopers in deze regio.

Je kunt je afvragen of het de taak van de politie is om deze transporten te bewaken. Uiteraard moeten de geldtransporten veilig door kunnen gaan, maar zijn de agenten niet elders hard nodig? Geldlopers zijn ongewapend, moet daar wellicht iets aan gedaan worden? Geef jouw mening in een reactie onder dit bericht en reageer vooral ook als je een andere oplossing meent te hebben.


http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx

REACTIES TOT NU TOE

Christien (Donderdag 11 Februari 2010 15:14 uur)
Ik vind het ook raar dat als er een geldauto bij een bank staat dat iedereen er langs mag lopen. Bewakers horen dan de weg even af te zetten met hekken totdat de auto weer weg is. Doen ze in buitenland ook.
 
j.c (Donderdag 11 Februari 2010 15:13 uur)
Wat dacht je van m8ilitairen,die zitten in de kazerne of oefenen op de hei Dat is een mooie manier om het geleerde in de praktijk uit te voeren. Groetjes, PIET Platzak
 
Amateurtje (Donderdag 11 Februari 2010 15:07 uur)
Er is,volgens mijn bescheiden mening,een oplossing te bedenken om van de waardetransport af te komen. Ik denk hierbij aan geldautomaten.Men typt daar ``n bedrag in,dan komt er een cheque uit met het bedrag ingevuld en daar moet een geldig handtekening onder komen.De handtekening is weer te controleren via `n identiteitsbewijs.Daar kan je in iedere winkel mee betalen en voor het wisselgeld krijg je `n nieuwe cheque met dat bedrag er op. Er moet `n systeem te bedenken zijn dat er geen contant geld meer in omloop nodig is.Het voor mij `n raadsel dat men nog mensen kunnen krijgen voor zo`n baan op `n geldtransport.Dus van systeem veranderen.
 
C.Bracolla (Donderdag 11 Februari 2010 15:04 uur)
Kijk eens over de landsgrenzen. Duitsland en Frankrijk zijn vele malen groter dan Nederland en tellen minder overvallen, de geldlopers zijn daar bewapend. Mooiste voorbeeld: ook de Belgische geldlopers zijn bewapend en de laatste overval daar dateert van 2006. Na het Verenigd Koninkrijk (ook niet gewapend) is Nederland de gevaarlijkste plek in Europa om als geldloper over de straat te lopen.
 
Didi (Donderdag 11 Februari 2010 15:03 uur)
Pizzakoeriers worden ook regelmatig overvallen. Zij worden, te triest voor woorden, ook met vuurwapens bedreigd. Moet je de pizzakoeriers dan ook bewapenen? En zo zijn er ook winkeliers die met gewapende overvallen te maken hebben gehad. Je kan niet de een wel met een wapen laten lopen en de ander niet. En allemaal wordt ook zo‘n Wild West gebeuren dus ik zeg dan maar niemand. Wel ben ik voor extreem hoge straffen voor illegaal wapenbezit. Misschien dat het aantal gewapende overvallen dan afneemt.
 
Politie (Donderdag 11 Februari 2010 15:02 uur)
Het geldloper blijft lukken wat ze ook doen let maar op in Amsterdam-oost je moet gewoon schijt aan ze hebbe fuck jullie reacties
 
K.Carey (Donderdag 11 Februari 2010 14:39 uur)
Per auto een derde beveiliger mee laten rijden die bewapend is en die dus een gedegen opleiding heeft. Dit als ex-beveiliger meegemaakt, was ingehuurd door een bedrijf die gewapende beveiligers in dienst had, ik moest het zelde werk doen maar zonder wapen.
 
caravan (Donderdag 11 Februari 2010 14:30 uur)
Nou bewapenen natuurlijk,maar dan moeten ze wel mogen schieten,en niet zoals de politie die niks mag doen,want dan krijgt de politie de schuld, en gaan de daders vrij uit.zoals met alles, kijk maar naar de rellen in hoek van holland,ze mogen de agenten dus rustig belagen, de daders lopen met 24 uur weer buiten, of krijgen een taakstraf,van ongeveer 1 week werken???hahaha
 
snorremeneer (Donderdag 11 Februari 2010 14:26 uur)
Absoluut bewapenen die mensen. Wanneer je bewust mensen overvalt, zelf ook de wapens ter hand neemt, moet je ook het risico willen lopen zelf op een pondje lood te worden getrakteerd. Politie is elders hard nodig, dit kost teveel manuren en geld. Wellicht schrikt het deze impulsieve lapzwansen af wanneer ze weten dat er terug geschoten kan worden.
 
Chanthal (Donderdag 11 Februari 2010 14:19 uur)
Niet bewapenen de geweldspiraal wordt steeds groter dan. Nog even en de politie hoeft helemaal niets meer te doen. Staat moet budgetten van de politie groter maken en meer politie in zetten.

Amstaf3
Volgens mij willen we als het uitkomt gelijk gesteld worden met de EU dus waarom ook niet hierin
In de GROTERE landen om ons heen zijn beveiligers gewoon bewapend dus zou niet inzien waarom het in het kleinste land het niet zou kunnen en mogen.

Of geld dat alleen als we weer moeten betalen??
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2010, 18:01:50
Geweldsmonopolie ligt in Nederland nogsteeds bij de overheid.

Bovendien lopen zeker niet in alle Europese landen de beveiligers met wapens. Zweden en Engeland in elk geval niet.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2010, 18:20:25
Geweldsmonopolie ligt in Nederland nogsteeds bij de overheid.

Bovendien lopen zeker niet in alle Europese landen de beveiligers met wapens. Zweden en Engeland in elk geval niet.

In Engeland lopen de gewone agenten ook niet met wapens die in de nood hulp zitten
dus dat zou je hier dan ook kunnen toepassen.
 8) 8) Alleen speciale eenheden daar zou ik een groot voorstander van zijn 8) 8)
Dus de rest die op straat lopen VW inleveren

En de overheid zijn de burgers dus als die vinden dat beveiligers VW zouden moeten hebben dan moeten ze het in Den Haag gewoon uitvoeren.
Het is de burger die bepaalt en niet een partij ze zitten op het pluche ter gratie van het volk en als die anders beslist dan hebben ze het gewoon uit te voeren.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2010, 20:11:06
In Engeland lopen de gewone agenten ook niet met wapens die in de nood hulp zitten
dus dat zou je hier dan ook kunnen toepassen.
 8) 8) Alleen speciale eenheden daar zou ik een groot voorstander van zijn 8) 8)
Dus de rest die op straat lopen VW inleveren

En de overheid zijn de burgers dus als die vinden dat beveiligers VW zouden moeten hebben dan moeten ze het in Den Haag gewoon uitvoeren.
Het is de burger die bepaalt en niet een partij ze zitten op het pluche ter gratie van het volk en als die anders beslist dan hebben ze het gewoon uit te voeren.

Ga ik tóch wéér eens reageren ....

Vier woorden en kijk eens naar het nieuws de afgelopen week

België-Brussel-Jeugd-AK47
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2010, 22:46:17
In Engeland lopen de gewone agenten ook niet met wapens die in de nood hulp zitten
dus dat zou je hier dan ook kunnen toepassen.
 8) 8) Alleen speciale eenheden daar zou ik een groot voorstander van zijn 8) 8)
Dus de rest die op straat lopen VW inleveren

Want ? In een ander topic wordt gesproken over het toegenomen vuurwapengebruik van de politie... :-X

En de overheid zijn de burgers dus als die vinden dat beveiligers VW zouden moeten hebben dan moeten ze het in Den Haag gewoon uitvoeren.
Het is de burger die bepaalt en niet een partij ze zitten op het pluche ter gratie van het volk en als die anders beslist dan hebben ze het gewoon uit te voeren.

Vind je dit niet een beetje kort door de bocht ?