Geldlopers bewapenen of politiebewaking?http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspx11 februari 2010
AMSTERDAM - Geldtransporten in de regio Amsterdam worden momenteel bewaakt door de politie. Dit naar aanleiding van de vele overvallen op geldlopers in deze regio.
Je kunt je afvragen of het de taak van de politie is om deze transporten te bewaken. Uiteraard moeten de geldtransporten veilig door kunnen gaan, maar zijn de agenten niet elders hard nodig? Geldlopers zijn ongewapend, moet daar wellicht iets aan gedaan worden? Geef jouw mening in een reactie onder dit bericht en reageer vooral ook als je een andere oplossing meent te hebben.
http://www.webregio.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/571493/geldlopers-bewapenen-of-politiebewaking.aspxREACTIES TOT NU TOE
Christien (Donderdag 11 Februari 2010 15:14 uur)
Ik vind het ook raar dat als er een geldauto bij een bank staat dat iedereen er langs mag lopen. Bewakers horen dan de weg even af te zetten met hekken totdat de auto weer weg is. Doen ze in buitenland ook.
j.c (Donderdag 11 Februari 2010 15:13 uur)
Wat dacht je van m8ilitairen,die zitten in de kazerne of oefenen op de hei Dat is een mooie manier om het geleerde in de praktijk uit te voeren. Groetjes, PIET Platzak
Amateurtje (Donderdag 11 Februari 2010 15:07 uur)
Er is,volgens mijn bescheiden mening,een oplossing te bedenken om van de waardetransport af te komen. Ik denk hierbij aan geldautomaten.Men typt daar ``n bedrag in,dan komt er een cheque uit met het bedrag ingevuld en daar moet een geldig handtekening onder komen.De handtekening is weer te controleren via `n identiteitsbewijs.Daar kan je in iedere winkel mee betalen en voor het wisselgeld krijg je `n nieuwe cheque met dat bedrag er op. Er moet `n systeem te bedenken zijn dat er geen contant geld meer in omloop nodig is.Het voor mij `n raadsel dat men nog mensen kunnen krijgen voor zo`n baan op `n geldtransport.Dus van systeem veranderen.
C.Bracolla (Donderdag 11 Februari 2010 15:04 uur)
Kijk eens over de landsgrenzen. Duitsland en Frankrijk zijn vele malen groter dan Nederland en tellen minder overvallen, de geldlopers zijn daar bewapend. Mooiste voorbeeld: ook de Belgische geldlopers zijn bewapend en de laatste overval daar dateert van 2006. Na het Verenigd Koninkrijk (ook niet gewapend) is Nederland de gevaarlijkste plek in Europa om als geldloper over de straat te lopen.
Didi (Donderdag 11 Februari 2010 15:03 uur)
Pizzakoeriers worden ook regelmatig overvallen. Zij worden, te triest voor woorden, ook met vuurwapens bedreigd. Moet je de pizzakoeriers dan ook bewapenen? En zo zijn er ook winkeliers die met gewapende overvallen te maken hebben gehad. Je kan niet de een wel met een wapen laten lopen en de ander niet. En allemaal wordt ook zo‘n Wild West gebeuren dus ik zeg dan maar niemand. Wel ben ik voor extreem hoge straffen voor illegaal wapenbezit. Misschien dat het aantal gewapende overvallen dan afneemt.
Politie (Donderdag 11 Februari 2010 15:02 uur)
Het geldloper blijft lukken wat ze ook doen let maar op in Amsterdam-oost je moet gewoon schijt aan ze hebbe fuck jullie reacties
K.Carey (Donderdag 11 Februari 2010 14:39 uur)
Per auto een derde beveiliger mee laten rijden die bewapend is en die dus een gedegen opleiding heeft. Dit als ex-beveiliger meegemaakt, was ingehuurd door een bedrijf die gewapende beveiligers in dienst had, ik moest het zelde werk doen maar zonder wapen.
caravan (Donderdag 11 Februari 2010 14:30 uur)
Nou bewapenen natuurlijk,maar dan moeten ze wel mogen schieten,en niet zoals de politie die niks mag doen,want dan krijgt de politie de schuld, en gaan de daders vrij uit.zoals met alles, kijk maar naar de rellen in hoek van holland,ze mogen de agenten dus rustig belagen, de daders lopen met 24 uur weer buiten, of krijgen een taakstraf,van ongeveer 1 week werken???hahaha
snorremeneer (Donderdag 11 Februari 2010 14:26 uur)
Absoluut bewapenen die mensen. Wanneer je bewust mensen overvalt, zelf ook de wapens ter hand neemt, moet je ook het risico willen lopen zelf op een pondje lood te worden getrakteerd. Politie is elders hard nodig, dit kost teveel manuren en geld. Wellicht schrikt het deze impulsieve lapzwansen af wanneer ze weten dat er terug geschoten kan worden.
Chanthal (Donderdag 11 Februari 2010 14:19 uur)
Niet bewapenen de geweldspiraal wordt steeds groter dan. Nog even en de politie hoeft helemaal niets meer te doen. Staat moet budgetten van de politie groter maken en meer politie in zetten.