Grote brand School Noorderveenweg - Assendelft 10-02-2010

Auteur Topic: Grote brand School Noorderveenweg - Assendelft 10-02-2010  (gelezen 3415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wil890

  • LTFO inzetleider LE politie, AGS, CVE
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2010, 22:54:14
Betreft brand in een leegstaande school. (noodgebouw) De brandweer laat het gecontroleerd uitbranden.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2010, 22:56:45
Brand in schoolgebouw Assendelft

ASSENDELFT In een leegstaand schoolgebouw aan de Noorderveenweg in Assendelft woedt woensdagavond een grote brand.
De brand brak om 21.05 uur uit. Rond 22.20 uur had de brandweer het vuur onder controle, waarna het gebouw gecontroleerd mag uitbranden. Het leegstaande schoolgebouw was al gedeeltelijke gesloopt.
De oorzaak van de brand is nog niet bekend, maar brandstichting wordt niet uitgesloten.

bron: www.rtvnh.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2010, 23:55:31
Noodschoolcomplex door brand verwoest

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article5796268.ece/Noodschoolcomplex-door-brand-verwoest
Gepubliceerd op 10 februari 2010, 23:36
Laatst bijgewerkt op 10 februari 2010, 23:52

assendelft -  
Het noodscholencomplex aan de Noorderveenweg in Assendelft is woensdagavond laat afgebrand. Het complex stond leeg. De sloop ervan zou net begonnen.

De brand groeide snel uit tot een grote brand. Toen de brandweer rond tien uur de melding kreeg, sloegen de vlammen al uit de noodschool. Het complex bleek toen al niet meer te redden. Er werd daarom besloten om de veertien lokalen zoals dat heet 'gecontroleerd' te laten uitbranden.
Samen sterk in de hulpverlening!


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2010, 01:05:56
p2kflex
01:02:48 11-02-10GROUP-1PRIO 2 8082 BRAND IN SCHOOL (OPSCHALING: groot) (Grootwatertransport: wtsz-1000 zuid) PARKRIJKLAAN ASSENDELFT
GB0104529BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)
GB0104712BRW Zaanstad (Technische dienst)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2010, 01:28:12
Hierbij nog wat foto's van deze brand.
Ik woon er om de hoek, dus was er snel bij.

















nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2010, 09:17:11
Ik rij er altijd langs als ik naar mijn werk ga, zo dus ook vanochtend.
Het enige waar je aan kan zien dat er brand geweest is, is een zwart geblakerd muurtje wat nog overeind staat. De sloper was al weer bezig om de boel weg te werken.
Gaat een stuk sneller zo. Rookte nog wel wat na, maar het viel niet meer zo op dat er brand geweest is. Tot de grond weggefikt.

Handig zo'n brand, om de boel wat sneller te kunnen slopen. ;)

Ik geloof overigens dat er nog een noodgebouw staat in de wijk die sinds kort leeg staat, het zal me niks verbazen....


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2010, 11:17:19


Matthijs Hiemstra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • MH Produkties.nl
Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2010, 11:47:36
Assendelft – Woensdagavond omstreeks 22:00 uur is een brand ontdekt in een school aan de Parkrijkstraat. De brandweer rukte met groot materiaal uit maar kon niet meer voorkomen dat de school volledig afbrandde. De brand woedde in de “Brede school” welke vrij afgelegen staat van verdere bebouwing, waardoor de brand vrij laat werd opgemerkt.

Hoe de brand is kunnen ontstaan is onbekend, er zouden ook vaak hangjongeren in de buurt van de school rondhangen, of die er iets mee te maken hebben is onbekend. Brandstichting word momenteel nog niet uitgesloten.

De brandweer heeft de school gecontroleerd uit laten branden omdat er niets meer te redden viel.



bron en meer foto's: http://www.mgkmedia.nl/WP-nl/2010/02/11/school-verwoest-door-brand/
Fotograaf/Webdesigner - http://www.mhprodukties.nl