Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop

Auteur Topic: Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop  (gelezen 312835 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #110 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:35:19
Is een auto als deze toch nog wel een optie? In tegenstelling tot een afgeragde Zafira of Touran... Hoewel het wel een politieauto is geweest en er hard in wordt gereden, worden ze volgens mij wel netjes warmgereden en keurig verzorgd, zoals ik bij ons zie...

VROS-voertuigen worden inderdaad vrij netjes bereden en áltijd netjes onderhouden, of je dan zo'n voertuig moet kopen weet ik niet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ggj

• Forum gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 27 oktober 2011, 11:44:27
VROS-voertuigen worden inderdaad vrij netjes bereden en áltijd netjes onderhouden, of je dan zo'n voertuig moet kopen weet ik niet ....
Hoezo? Als ze netjes worden bereden en onderhouden moet dat toch geen probleem zijn?

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:07:32
Hoezo? Als ze netjes worden bereden en onderhouden moet dat toch geen probleem zijn?
Als je geen verstand van techniek hebt dan begrijp je dit inderdaad niet.
Een politie auto die netjes word bereden? Als deze auto bij een achtervolging is betrokken dan moet hij flink werken, voertuig word zwaarder belast er word heel wat gevraagd van motor, koppeling en remmen. Ik zie regelmatig filmkes waarbij ik hoor dat de motor flink wat toeren maakt, en dit word ook aangeleerd door rij-instucteurs zodat de motor vlot oppakt in de volgende versnelling. En een groot toeren verschil of hoge toeren maken is voor de motor levens duur niet echt goed.
Hoge toeren zorgen ook nog eens voor geweldige elektrische storingen.
Er is ook een programma van de engelse politie op tv ''politie op je hielen'' of zoiets, en daar komt ook regelmatig aan bod dat er weer een motor, versnellingsbak of laatst zelfs een differentieel vervangen moet worden.
En wat denk je van t aantal schade's dat een hulp verleningsvoeruitg rijd, daar worden ze ook niet beter van. bij ambulances is dit bijvoorbeeld gemiddeld 1 forse schade per jaar.
Eeen leraar autotechniek heeft me een keer verteld dat hij aan politie auto's mocht werken en hij heeft verklaart dat er toch nogal wel eens wat kaput gaat en dan druk ik mezelf voorzichtig uit. Zelf zegt hij daarover dat ie het best begrijpt, hoge snelheid rijden en dan vol in de ankers moeten en daarna nog ff terug schakelen en ook nog op de motor afremmen en weer door.
Met netjes warm rijden en goed onderhoud kom je er echt niet. Ik heb zelf als bedrijfswagen monteur gewerkt en een voertuig dat bereden word door een chauffeur met verstand verschilt inderdaad dag en nacht met bijvoorbeeld een voertuig van een koerriers dienst die de term ''snelkoerrier'' iets te letterlijk opvatten.
Ik zou zelf persoonlijk nooit een voormalige politie auto opkopen maar dat is mijn mening. ;)
Een voertuig kan er van buiten netjes uitzien, maar dat zegt niets over motor, versnellingsbak, turbo, remmen, enz...
Die Vros auto is misschien anders belast dan de gemiddelde politie auto, maar ik kan je toch wel zeggen dat hij stevig heeft moeten werken, en de vros kiest er niets voor niets voor om deze auto nu te vervangen en niet over 100.000 km. dat word alleen gedaan omdat ze tot een km. stand van 2 ton ofzo (voorbeeldje) de minste onderhoudskosten hebben.
Daar koos de VZA dus bijvoorbeeld tot een jaar of wat geleden ook voor 5 jaar en 2 ton en dan eruit. terwijl andere diensten richting de 3 ton en sommige zelfs ver eroverheen gingen, maar die moesten dan ook een motor of versnellingsbak laten vervangen tussendoor. Vza zal er nu wel overheen gaan want ze hebben moeten wachten op de nieuwe mercedes. :D

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 27 oktober 2011, 13:44:44
Die eerste zin van je is een onnodige sneer naar GGJ. >:D
Maar je hebt wel een punt. Ook al zijn deze auto's erop gebouwd om hard mee te rijden. Zware motor, onderstel, remmerij, alles is veel zwaarder uitegevoerd dan een gemiddelde Golf 1.9tdi en kan daarom ook veel meer aan dan deze laatstgenoemde. Logisch.
Maar schade wordt er nauwelijksgereden bij de Vrossers.

En ik denk dat ook de prive gekochte GTItjes, R32ers enzovoorts toch flink op hun donder krijgen. Want wie koopt nou een R32 om een zuinig rijden record te verbreken?

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #114 Gepost op: 27 oktober 2011, 14:07:58
Maar je hebt wel een punt. Ook al zijn deze auto's erop gebouwd om hard mee te rijden. Zware motor, onderstel, remmerij, alles is veel zwaarder uitegevoerd dan een gemiddelde Golf 1.9tdi en kan daarom ook veel meer aan dan deze laatstgenoemde. Logisch.

En ik denk dat ook de prive gekochte GTItjes, R32ers enzovoorts toch flink op hun donder krijgen. Want wie koopt nou een R32 om een zuinig rijden record te verbreken?

Ik heb een BMW630cs.... en ik haal 1:9 en elke keer probeer ik zuiniger te rijden. Dus ja ik zou wel zo'n persoon zijn 98uiye 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 27 oktober 2011, 15:05:18

Of het nou een sneer is of niet, jerommeke zegt niet voor niets dat hij twijfelt over de aankoop van een ex politie auto, dat is ook wel eens vaker besproken hier, en daar word dan op gereageerd met de een uitspraak over onderhoud en berijders. Maar,  998765 ik had t wel iets anders kunnen brengen.
Miss moeten we het er maar op houde dat een Vros auto dan miss nog de beste keuze is als je een voormalige politieauto wil aanschaffen, ze zijn in ieder geval stevig ingereden ;D
wat heeft verbruik ermee te maken trouwens? we snappen toch allemaal dat een golf 3.2 benzine best wel een slokje benzine lust. :D

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:07:50
ja lees: ubernetjes, langzaam, zuinig, voorzichtig, kalmpjes... ::)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #117 Gepost op: 27 oktober 2011, 17:08:06
Laat ik het zo zeggen, als je een politievoertuig koopt is er een kleine kans dat er netjes mee is om gegaan. Die kans is dan wel weer het grootst bij dergelijke voertuigen, evenals voertuigen van het AT, de recherche, bepaalde ondersteuningsvoertuigen etc.

Een dhv/noodhulp/reguliere surveillanceauto zou ik ook nóóit kopen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 27 oktober 2011, 18:41:58
Laat ik het zo zeggen, als je een politievoertuig koopt is er een kleine kans dat er netjes mee is om gegaan. Die kans is dan wel weer het grootst bij dergelijke voertuigen, evenals voertuigen van het AT, de recherche, bepaalde ondersteuningsvoertuigen etc.

Een dhv/noodhulp/reguliere surveillanceauto zou ik ook nóóit kopen.
AT heeft laatst een gezocht persoon op een brug klemgereden, met 3 auto's van het AT met forse schade als gevolg. Het is een stuk gereedschap, en dat word gebruikt als dat moet, ook als het daardoor schade oploopt. Kijk beter uit naar een auto die van een oude vrouwtje is geweest...... 0098
http://www.district8.net/gezochte-remond-p-neergeschoten-tijdens-aanhouding.html

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #119 Gepost op: 27 oktober 2011, 19:24:44
Kijk beter uit naar een auto die van een oude vrouwtje is geweest...... 0098
Goed idee! 098uo

Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.