Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop

Auteur Topic: Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop  (gelezen 314485 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #400 Gepost op: 21 juni 2013, 22:20:18
Citaat van: Sasla link=msg=1176205 date=1371843562
Ik vind 50.000 km best wel veel voor een voertuig van de reddingsbrigade. Die rijden normaal toch niet zoveel lange stukken?

50.000km in ruim 6 jaar is toch niet veel ?
Ongeveer 8500km per jaar, auto moest toch ook dagelijks van en naar werkplek gereden worden ?
Of laten ze de auto 's nachts op het strand staan ?  ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #401 Gepost op: 21 juni 2013, 22:21:37
Ik vind 50.000 km best wel veel voor een voertuig van de reddingsbrigade. Die rijden normaal toch niet zoveel lange stukken?
Valt wel mee als je kijkt naar de leeftijd; ongeveer 7000 km per jaar. Wel korte afstanden en veel invloed van zout water...


guest8310

  • Gast
Reactie #402 Gepost op: 21 juni 2013, 23:21:46
Citaat van: Sasla link=msg=1176205 date=1371843562
Ik vind 50.000 km best wel veel voor een voertuig van de reddingsbrigade. Die rijden normaal toch niet zoveel lange stukken?

Veel, veel... Wat is veel... Heeft inderdaad 7 jaar (seizoenen) effectief dienst gedaan. Denk daarbij naast het patrouillewerk op het strand ook aan het vervoer naar oefeningen (landelijk), onderhoud materieel (IJmuiden), eigen onderhoud v.d. auto (dealer Purmerend) en het feit dat Bergen aan Zee vrij afgelegen ligt (Ritje brandstof halen voor auto en/of boten = bijna 15 kilometer). Als je dan bedenkt dat een enkele patrouille over het gebied zo'n 8 kilometer betekend, waarvan je er toch zeker gemiddeld 3 op een dag doet...

Nee, hij blijft 's nachts niet op het strand "slapen", maar de berging in Bergen aan Zee zit nog geen 100m van het strand af, dus daar zijn de kilometers niet gemaakt.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #403 Gepost op: 21 juni 2013, 23:59:05
Citaat van: Rhonus link=msg=1176254 date=1371849706
Veel, veel... Wat is veel... Heeft inderdaad 7 jaar (seizoenen) effectief dienst gedaan. Denk daarbij naast het patrouillewerk op het strand ook aan het vervoer naar oefeningen (landelijk), onderhoud materieel (IJmuiden), eigen onderhoud v.d. auto (dealer Purmerend) en het feit dat Bergen aan Zee vrij afgelegen ligt (Ritje brandstof halen voor auto en/of boten = bijna 15 kilometer). Als je dan bedenkt dat een enkele patrouille over het gebied zo'n 8 kilometer betekend, waarvan je er toch zeker gemiddeld 3 op een dag doet...

Nee, hij blijft 's nachts niet op het strand "slapen", maar de berging in Bergen aan Zee zit nog geen 100m van het strand af, dus daar zijn de kilometers niet gemaakt.

Mijn gedachte was dat het voertuig slechts de helft van het jaar veelvuldig wordt gebruikt, dus ca. 7000 km in 6 maanden. Ik haal dat zelf amper met mijn dagelijkse woon-werk verkeer en wat bezoekjes her en der. Daarom leek het mij zoveel voor een voertuig dat meer dan de helft van zijn tijd op het strand doorbrengt. Ik had echter geen idee van de lengte van een patrouille en hoeveel er daarvan werden gedaan. Zoals je het hierboven uitlegt, is deze afstand inderdaad wel te verklaren.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #404 Gepost op: 27 juni 2013, 21:34:46
Ach wij rijden met een pitauto tussen de 45000 km en 50000 km op jaarbasis. die gaan er na 3 of 4 jaar uit  met 175.000-210.000 km.
Maar goed dat is dan ook wel stedelijk en landelijk gebied gecombineerd. Gebeurd zomaar dat je in een dienst meer dan 300 km wegrijdt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #405 Gepost op: 27 juni 2013, 23:32:11
ach ja... hier wordt in een pitauto meer dan 120.000 km gereden in een jaar. Landelijke km's. Dat slijt wat minder als stedelijke km's...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Carfanatic

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #407 Gepost op: 28 juni 2013, 13:00:58


staat nu te koop als


Porsche 911 964 Targa 3.6-Leer-Airco-150122KM.

In opdracht te verkopen deze 964 Targa 3.6 250PK , kilometerstand is niet correct. Auto is op kenteken van 1983 en zou een SC zijn . Het is echter een 964- 3.6 Targa de Porsche specialist denkt dat de auto van 1992 is. Auto is ooit in beslag genomen door de politie voor technisch onderzoek, maar is daarna weer terug gegeven aan de eigenaar zonder dat ze er iets mee konden, dat was in 2010. Het schass nummer van de 1983 Porsche is er in 2004 door de RDW opnieuw ingeslagen. De auto is echt in een zeer goede en mooie staat, technisch goed in orde, taxatie rapport aanwezig. De laatste eigenaar heeft deze al 7 jaar in zijn bezit, rapport van de Politie is aanwezig. Al met al een mooie koop kans maar met een verhaal erbij. Prijs is zo meenemen geen garantie, een aankoop keuring is toegestaan.

omgekat of.......... is er iemand die meer over deze auto weet? op het autoweek forum komen we ook niet echt verder . :)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #408 Gepost op: 28 juni 2013, 18:29:56
Citaat van: Carfanatic link=msg=1178682 date=1372417258
[img]
Auto is op kenteken van 1983 en zou een SC zijn . Het is echter een 964- 3.6 Targa de Porsche specialist denkt dat de auto van 1992 is.  Het chassis nummer van de 1983 Porsche is er in 2004 door de RDW opnieuw ingeslagen.
blablabla.........
omgekat of.......... is er iemand die meer over deze auto weet? op het autoweek forum komen we ook niet echt verder . :)
Bij range rovers en Mercedes G klasses gebeurd het regelmatig dat het koetswerk van een recent model, op het chassis van een belasting vrij model gezet word. Op papier is het een oldtimer, en qua uiterlijk ziet het voertuig eruit alsof hij 5 tot 10 jaar oud is. Zou het mogelijk zijn om dit trucje bij de porsches van genoemde bouwjaren uit te voeren?
Ik vraag me dan alleen nog af waarom de RDW een nieuw chassis nummer ingeslagen heeft. Heeft het ''donor'' voertuig schade gehad...  waarna hij opnieuw is opgebouwd aangepast naar een Porsche model 1992 .....

Bij de RDW hebben ze personen in dienst die dit soort gevallen onderzoeken, ik herinner me een verhaal van mijn leraar autotechniek over een Mercedes S klasse met 2 chassis nummers ......  1 nummer was onleesbaar gemaakt door ''X-en'' erover heen te zetten, en een stuk verder stond een nieuw nummer. Bleek dat dit voertuig bij Mercedes een verkeerd nummer had gekregen waarna ze het oude nummer onleesbaar hadden gemaakt en er een nieuw nummer naast hadden gezet.  ::)

Een erg appart verhaal.... ik geloof alleen niet dat hij omgekat is.....  mogelijk kan de RDW wat meer duidelijkheid geven.  ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #409 Gepost op: 28 juni 2013, 18:50:59
Citaat van: Carfanatic link=msg=1178682 date=1372417258
[img]
 De laatste eigenaar heeft deze al 7 jaar in zijn bezit.
 Prijs is zo meenemen geen garantie.
Ik lees het toch goed dat er word gesuggereerd dat de auto 7 jaar in bezit is van de vorige eigenaar?
klopt namelijk niets van... de laatste ten naamstelling is volgens de RDW 14-12-2010. De verkoper doet voorkomen alsof het een goede koop is, maar het verhaal rammelt van alle kanten.