Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop

Auteur Topic: Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop  (gelezen 313485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #620 Gepost op: 22 oktober 2014, 18:04:28
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1303663 date=1413992139
Ex ZHZ. Noodhulp District Hoeksche Waard.

Citaat van: Frank. link=msg=1303668 date=1413993816
Voormalig NHN, bureau Stede Broec.

Hebben beide bij de BCA autoveiling in Barneveld gestaan.


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #621 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:50:23


Ex DOW Terneuzen met roepnummer 5773. Staat te koop bij een autohandelaar in Soest en ook via Marktplaats.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #622 Gepost op: 2 november 2014, 16:12:16
Citaat van: ggj link=msg=1302625 date=1413578562
http://tinyurl.com/l7bdh6f
De motor van 'Blik op de Weg'. De V70 zal er binnenkort ook wel uit gaan.

Maar 19.000km? Is het normaal dat er zo weinig km staan op een motor welke de gehele dag op de weg is? Of worden kilometerstanden van motoren ook al terug gedraaid.  :D


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #625 Gepost op: 1 december 2014, 11:14:29
In hoeverre is met moderne motoren en olie warm rijden nog echt nodig? De motoren draaien lijkt me regelmatig/dagelijks en hebben bij starten overal nog wel olie zitten lijkt me.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #626 Gepost op: 1 december 2014, 12:59:28
Citaat van: JJ75 link=msg=1311718 date=1417428869
In hoeverre is met moderne motoren en olie warm rijden nog echt nodig? De motoren draaien lijkt me regelmatig/dagelijks en hebben bij starten overal nog wel olie zitten lijkt me.
Warm rijden is met iedere motor nodig, als dit niet gebeurt treed er grenssmering op, de motor word dan koud te snel belast waardoor de olie nog niet optimale smering kan leveren. Een zuiger bijvoorbeeld, is ovaal, deze word pas rond na opwarming, je zou dus kunnen stellen dat de zuiger en zuiger veren bij koude motor nog niet optimaal afdichten.

Een motor kan wel dagelijks draaien, maar na een bepaald aantal uren is de motor echt weer afgekoeld, en juist een start met koude motor levert de meeste slijtage op.
Vrachtwagens draaien 1 miljoen KM. omdat deze de hele dag warm zijn, en een redelijk gelijk toerental draaien, maar deze 2 gelden niet voor een hulpverleningsvoertuigen, in het geval van een brandweerwagen maken ze vaak geen kilometers en staan ze dus de hele dag stil, en dat is weer heel slecht voor een motor, de olie maakt in dit geval een elektro chemische verbinding met de bewegende metalen delen in de motor, de motor word van binnen opgevreten door de olie.

De meeste olie stroomt terug naar het carter onder de motor, er blijven wel wat restjes olie over in de motor, maar om dat nou als optimale smering te zien zie ik niet echt zitten.
De meeste motoren in de hulpverleningswereld hangen aan de netspanning voor verwarming en opladen van de accu's, maar dan nog komt het bij ambulances voor dat de motoren al na 200.000 km. versleten zijn . :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #627 Gepost op: 1 december 2014, 16:28:22
Citaat van: mark hes link=msg=1311739 date=1417435168
Een motor kan wel dagelijks draaien, maar na een bepaald aantal uren is de motor echt weer afgekoeld, en juist een start met koude motor levert de meeste slijtage op.
Vrachtwagens draaien 1 miljoen KM. omdat deze de hele dag warm zijn, en een redelijk gelijk toerental draaien, maar deze 2 gelden niet voor een hulpverleningsvoertuigen, in het geval van een brandweerwagen maken ze vaak geen kilometers en staan ze dus de hele dag stil, en dat is weer heel slecht voor een motor, de olie maakt in dit geval een elektro chemische verbinding met de bewegende metalen delen in de motor, de motor word van binnen opgevreten door de olie.
De reden dat de meeste directe inzetvoertuigen particulier en HV gericht voorzien zijn van een oliepomp en verhitter op netstroom, hierdoor wordt de olie op temperatuur toch door het hele blok heen gedistribueerd.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #628 Gepost op: 1 december 2014, 20:36:46
Citaat van: HIT link=msg=1311809 date=1417447702
De reden dat de meeste directe inzetvoertuigen particulier en HV gericht voorzien zijn van een oliepomp en verhitter op netstroom, hierdoor wordt de olie op temperatuur toch door het hele blok heen gedistribueerd.  O0
Kijkan, dat wist ik dan weer niet.  O0


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #629 Gepost op: 4 december 2014, 07:19:24
Momenteel bij de autoveiling in Barneveld staan de :

BB-BH-61 Haakarmbakvoertuig van de regio Limburg zuid
https://nl.bca-europe.com/Pages/ViewLot.aspx?Token=485190add9c0436692d6812d78824ccb&VehId=3a93762f-696e-45a2-8d28-cb891b3df61f&LotId=7734442&R=11&SR=9&SaleCal=True&saleId=997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da&referrer=https%3a%2f%2fnl.bca-europe.com%2fSearchVehicle%3fsaleId%3d997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da%26SaleCal%3dtrue

De laatste Dennis van Flevoland BF-RG-13 van Ens
https://nl.bca-europe.com/Pages/ViewLot.aspx?Token=485190add9c0436692d6812d78824ccb&VehId=f497f950-6dfd-4d04-9fbd-4b27d3a6d256&LotId=7734446&R=11&SR=9&SaleCal=True&saleId=997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da&referrer=https%3a%2f%2fnl.bca-europe.com%2fSearchVehicle%3fsaleId%3d997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da%26SaleCal%3dtrue

Amsterdamse Ladderwagen BN-JX-02
https://nl.bca-europe.com/Pages/ViewLot.aspx?Token=485190add9c0436692d6812d78824ccb&VehId=b9add865-da6c-45d6-89a7-a722ffa7444b&LotId=7734457&R=11&SR=9&SaleCal=True&saleId=997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da&referrer=https%3a%2f%2fnl.bca-europe.com%2fSearchVehicle%3fsaleId%3d997f8152-deae-4381-93b1-2f602dcee9da%26SaleCal%3dtrue

4 Politie motoren ook helaas zonder foto
MS-PF-53
MR-HJ-70
MX-DZ-83
MR-HV-08


Wat oude brandweervoertuigen van Defensie tekoop

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2014-12&kfrom=201&meerfotos=7358&kterug=7358

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2014-12&kfrom=201&meerfotos=7360&kterug=7360

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2014-12&kfrom=201&meerfotos=7361&kterug=7361