Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop

Auteur Topic: Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop  (gelezen 311131 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #360 Gepost op: 31 maart 2013, 17:13:58
Er hebben zat ambulance's in Nederland rondgereden met dergelijke werkverlichting en soortgelijke striping.
Klopt helemaal; Den Haag had ook zoiets rijden volgens mij. In Dirksland heeft een tijdje de toenmalige "91" gereden, soortgelijke beplakking. En afgelopen zomer zag ik nog zo'n zelfde Sprinter in Vlissingen staan met opschriften van Broeder De Vries. Ook soortgelijke striping. Bij die wagen viel me op (en dat lijkt enigszins overeen te komen met het voertuig wat hier bedoeld wordt) dat ie aan de bovenzijde flink beslagen was met groene aanslag.
greetz,  Enrique


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #361 Gepost op: 31 maart 2013, 18:13:00
Ton ,we hadden het over de Gele ambulance bij de BCA en om vergelijkingsmateriaal te hebben heb ik een voertuig genomen waarvan ik zeker wist dat deze eerst een militair registratienummer had voordat deze op een civiel kenteken is gezet maar dan lees je weer niet het hele draad en klopt jou verhaal niet omdat je niet leest waar het over gaat.

66-BS-HX
Datum eerste toelating     12-03-1997(16,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland     12-03-1997(16,1 jaar)

Als beide dat exact gelijk zij zoals bij die Mercedes met kenteken 66-BS-HX
is er GEEN MILITAIR REGISTRATIENUMMER geweest voor het CIVIELE KENTEKEN of deze moet 12-03-1997 's ochtends een militair registratienummer hebben gehad en 's middags direkt weer uit dienst zijn gegaan en op een civiel kenteken zijn gezet maar Ton dat is niet echt logisch toch ???
Of wel mij conclusie klopt als een bus, en jou conclusie niet want je spreekt jezelf al in je redenatie tegen.

Het zal wel aan mij liggen maar in je post had je het over "Defensie voertuigen worden zonder kenteken afgeleverd en pas nadat ze zijn afgestoten eventueel van een kenteken voorzien
Als we naar de IVECO Eagle ondersteuningsvoertuig van VGGM kijken met kenteken BX-LT-28 kijken zien we de volgende...."

Dus a) in het algemeen en b) over een specifieke Iveco.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #362 Gepost op: 31 maart 2013, 18:50:35
Het zal wel aan mij liggen maar in je post had je het over "Defensie voertuigen worden zonder kenteken afgeleverd en pas nadat ze zijn afgestoten eventueel van een kenteken voorzien
Als we naar de IVECO Eagle ondersteuningsvoertuig van VGGM kijken met kenteken BX-LT-28 kijken zien we de volgende...."

Dus a) in het algemeen en b) over een specifieke Iveco.

Tja maar ik had het niet over die IVECO maar over de bovenstaande ambulance als je dan het draadje niet volgt kom jij tot een verkeerde conclusie dat het over die IVECO gaat, die ik opvoerde als voorbeeld hoe je kunt zien dat er een eerdere registratie heeft plaatsgevonden, terwijl we het in het draadje over een Mercedes ambulance hadden, kwestie van even voorgaande berichten lezen waar ik op reageerde..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #363 Gepost op: 31 maart 2013, 19:10:26
terwijl we het in het draadje over een Mercedes ambulance hadden, kwestie van even voorgaande berichten lezen waar ik op reageerde..
Het gaat om deze Ambulance.


Bij BCA, een onbekend ambu busje ( hele oude ) Met daarnaast een OvDP auto van Zaanstreek Waterland. De 61-VKP-3 van Zaanstreek stond er ook nog.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #364 Gepost op: 31 maart 2013, 19:27:28
Zijn niet dezelfde werklichten. Dit zijn grotere  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #365 Gepost op: 31 maart 2013, 20:13:26

Bij BCA, een onbekend ambu busje ( hele oude ) Met daarnaast een OvDP auto van Zaanstreek Waterland. De 61-VKP-3 van Zaanstreek stond er ook nog.
Ik vind hem wel op deze groningse ambu lijken  >:D
bron hv forum, ik kon geen betere foto vinden ;)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #366 Gepost op: 2 april 2013, 14:35:00
Lijkt mij een ambulance van defensie die al een tijd uit dienst moet zijn.

Betreft een MB 312D uit 1997, welke in 2005 als vervangend kenteken 66-BS-HX heeft gekregen.
Hiervoor droeg het voertuig het kenteken RP-XH-27.

Ambu is tot begin 2012 in dienst geweest bij een taxibedrijf in de provincie Groningen.

Grtz,
Marcel


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #367 Gepost op: 15 april 2013, 09:13:33
17-109 onderweg naar Barneveld (vermoeden) vandaag.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #368 Gepost op: 16 april 2013, 17:27:13
17-109 onderweg naar Barneveld (vermoeden) vandaag.


Nog niet tegengekomen, nu staan alleen de 17-106, 114 en de 118 er.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #369 Gepost op: 18 april 2013, 20:51:29
De piketvoertuigen 06-248 en 06-249 van Noord- en Oost-Gelderland staan bij de autoveiling in Barneveld.