GRIP 1 diverse schaatsers in de problemen gouwzee - Monnickendam 13-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 diverse schaatsers in de problemen gouwzee - Monnickendam 13-02-2010  (gelezen 9040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2010, 17:09:41
nu op tvnh wat er precies bij marken aan de hand is
komt door een warme onderstroom die loopt van Marken tot Volemdam
De hulpdiensten zijn voor de zekerheid paraat mocht er problemen voor doen
bron tvnh www.tvnh.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2010, 17:16:34
De hulpdiensten zijn voor de zekerheid paraat mocht er problemen voor doen
bron tvnh www.tvnh.nl

10:45:20 13-02-10  GROUP-2 LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :OP DE GOUWZEE-SCHATSER BEWUSTELOOS TUSSEN MARKEN EN MONNICKENDAM

13:26:24   13-02-10   06/076   GROUP-1   GRIP 1 NOORD : INZET :IVM INCIDENT OP GOUWZEE-MONNICKENDAM

Wat is er nou allemaal gaande? Is er daadwerkelijk iets of zijn ze alleen op voorhand TP.. ::)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
.Ongelukken door schaatsdrukte op Gouwzee
 
Veel schaatsers vandaag op de Gouwzee in Monnickendam
 Foto: Kathelyne Van Den Berg - Twitpic Update: zaterdag 13 feb 2010, 17:15

Op de Gouwzee bij Monnickendam is een onbekend aantal schaatsers gewond geraakt. Zeker drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht met een hersenschudding en ander hoofdletsel na een val op het ijs. Ook reden veel mensen in een wak.

Het was vandaag extreem druk met schaatsers op de Gouwzee, waardoor op verschillende plaatsen het ijs begon te scheuren. Hoeveel mensen precies zijn getroffen is niet bekend, omdat niet iedereen zich bij de hulpdiensten meldt.

Reddingsdiensten
Er is veel politie op de been en er staan ambulances klaar om gewonden af te voeren. Ook is er een politiehelikopter ingezet en staan de reddingsdiensten paraat.

De politie zegt het schaatsen niet te kunnen verbieden en staat daarom klaar voor als het echt fout gaat.

Onderstroom
Er was geen officiële toertocht op de Gouwzee georganiseerd. Er was er wel een georganiseerd voor zondag, maar die moest worden afgeblazen vanwege de verradelijke condities ter plekke.

Volgens RTV Noord-Holland is de kwaliteit van het ijs de afgelopen dagen slechter geworden. Dit komt door een warme onderstroom en de harde wind. Een wak bij Volendam is daardoor gegroeid van 25 meter tot driehonderd meter.

bron: nos.nl


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
er wordt op ge gouwzee al enkele dagen geschaats door durfals.

plaatselijke bekendheid is geen overbodige luxe  en zeker de toestroom van de vele  dagjesmensen maakt het niet makkelijker.

ik hoop dat mensen hun verstand gebruiken en niet meer het ijs op gaan onder dit soort condities


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Vanavond om half 6 stonden het op de werf helemaal vol met de Regionale VC container, en auto's. HovD, OVD Politie, Ovd Brandweer, OVD Ambulance, en Commando auto's. En meerdere noodhulp wagens en 2 ambulances. Ik vraag me af, wat al het VC, en Ovd spul van de Ambu/Politie/Brandweer nu gaat doen. Want het gaat toch licht tot matig vriezen, en ik denk dat er morgen ook heel wat schaaters actief zijn. Zouden ze misschien blijven staan voor morgen?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Ik woon zelf in M'dam, zal morgen wel wat foto's maken van al dat materiaal dat daar staat op de Werf Volvo-34 ;)

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Ik woon zelf in M'dam, zal morgen wel wat foto's maken van al dat materiaal dat daar staat op de Werf Volvo-34 ;)

Groet,
Nils.

Oke, misschien leuk om te pm'en? Ik woon zelf namelijk ook in Monnickendam. Maar weet niet of het er morgen allemaal nog staat upload wel wat foto's van wat er toenstraks stond.
Heet trouwens Brian ;)

OVD

HOVD

Beide VC's


Commando Brandweer, en OVD? Ambulance

En 2x overzicht

Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Leuke foto's Brain! Je hebt PM O0

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Leuke foto's Brain! Je hebt PM O0

Groet,
Nils.
Heb nog niks ontvangen, ook met vorige berichten niet ik zal is informeren bij de beheerder hoe dit kan. Stuur anders een mail naar me gewone email, staat ook in me profiel ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik stel voor dat jullie dit soort contact ook via de PM doen heren. Voor anderen is het niet zo interessant om te lezen of je nu wel of geen PM hebt ontvangen O0

Verder leuke foto's ;)
Die zijn natuurlijk altijd welkom.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s