stookvergunning vereist bij bhv-oefening??

Auteur Topic: stookvergunning vereist bij bhv-oefening??  (gelezen 6872 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bombero

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
    • Preventia Optima Sittard
Reactie #10 Gepost op: 2 februari 2010, 09:06:18
Als je de klein blusmiddelen oefend in een blusbak (waterbak) dan is een melding naar de RAC voldoende?
Je stookt schoon, met gas, maar ik kan me voorstellen dat het niet overal zomaar kan en mag.

Niet elke gemeente of dienaar van Hermandad maakt problemen. Als je zelf voor een aantal maatregelen zorgt/neemt kom je al een heel eind :
1. Zorg voor een goede afzetting van de werkplek zodat geen andere omstanders toegang hebben,
2. Vraag even aan de cursisten of zij ook willen opletten dat anders niemand achter de afzetting komt, kleine moeite betere veiligheid,
3. Stook alleen met gas, dan heb je geen of weinig rookontwikkeling = dus geen overlast,
4. Gebruik GEEN poederblussers want daar krijg je dus rommel en overlast van,
5. Stel altijd de dichtsbijzijnde RAC in kennis en meld dan ook weer als je klaar bent,

Ik wil mij best aan de wetgeving houden maar niet elke wetsdiender kent die zelf. ;D ;D

Veel succes en stook ze,

de groeten
Jan
Denk 2 x na voordat je het hier 1x post


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2010, 21:44:51
via google uit de APV van Rotterdam  ;):

2.   Het verbod geldt niet voor zover het betreft:
a.   verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke,

Zowel naar de vorm (gecontroleerde onvolledige verbranding met gele vlam) als het doel: zichtbaar maken van een (gas)brand, lijkt mij hier duidelijk sprake van een (gas)fakkel. Ik begrijp niet dat daar onduidelijkheid over bestaat.

Het is ook mogelijk een nagenoeg onzichtbare gasvlam te maken, maar je wilt hem dus zichtbaar hebben: dus fakkel