GRIP 1 zeer grote brand woning Amsterdamseweg - Amstelveen 16-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 zeer grote brand woning Amsterdamseweg - Amstelveen 16-02-2010  (gelezen 13096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2010, 18:54:37
Is 17 niet te jong om brw te zijn?

Naam:  Sam!
Extra titel:  Kazerne Dirk
Berichten:  1008 (0.828 per dag)
Positie:  Erelid
Datum van registratie:  17 Oktober 2006, 13:23:58
Laatst actief:  Vandaag om 18:47:06
--------------------------------------------------------------------------------
E-mail:  Onzichtbaar  
Website:  Kazerne Dirk
Dit lid is:   Online   [Voeg toe aan vriendenlijst]  
--------------------------------------------------------------------------------
Geslacht:  Man
Leeftijd: 17
Locatie: Amsterdam
Lokale tijd: 16 Februari 2010, 18:53:52
Taalpakket: Dutch
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2010, 18:59:21
Waar ging dit topic ook alweer over?  ::)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2010, 19:17:31
Je hebt 100% gelijk TAS! Over de brand kan ik eigenlijk nog weinig toevoegen. Maar ik heb best wat fotografen en filmers gezien, dus kom maar op met die foto's!


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2010, 19:22:38
Was het echt zo'n grote brand het lijkt er niet echt op ?
Wat bedoelen ze met bijzondereblusmiddelen wat is dat de blusbom cobra zoja zijn er nog meer dingen zo nee wat is het dan ?
Ik leer steeds meer op dit forum


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2010, 19:26:59
Je hebt 100% gelijk TAS! Over de brand kan ik eigenlijk nog weinig toevoegen. Maar ik heb best wat fotografen en filmers gezien, dus kom maar op met die foto's!

En webmasters...  ;)

Zijn er nog ergens foto's te zien van het effect van de blusbom die we ze gegooid hebben?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2010, 20:37:21

De puinhoop binnen


Team Brandonderzoek aan het werk


Seon & Ruitenheer b.v hebben het pand dicht gemaakt

Misschien een rare vraag, maar wat deed jij binnen in/op een plaats delict ?  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2010, 21:48:55

Foto: Dion Manschot
www.spanknieuws.nl/0191.html

Bij mij zijn ook wat fototjes ingezonden. Ik zelf had helaas school.   :|:P
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland




guest4965

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2010, 22:00:00
Over de blusbom gesproken, het lijkt mij vrij apart om dat in zo'n situatie in te zetten.
Volgens mij is zo'n bom bedoeld om een klein brandje, wat zich nog in één ruimte bevindt, in de kiem te smoren, door het zuurstof weg te halen. Maar volgens mij was deze brand al lang niet meer in één ruimte, en had het dus totaal geen zin om een bom in deze brand te gooien?

Wie kan hier meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd ::)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2010, 22:06:01
Over de blusbom gesproken, het lijkt mij vrij apart om dat in zo'n situatie in te zetten.
Volgens mij is zo'n bom bedoeld om een klein brandje, wat zich nog in één ruimte bevindt, in de kiem te smoren, door het zuurstof weg te halen. Maar volgens mij was deze brand al lang niet meer in één ruimte, en had het dus totaal geen zin om een bom in deze brand te gooien?

Wie kan hier meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd ::)

Dat kan ik wel!

De blusbom is als pilot op de autospuiten Anton, Dirk en Aalsmeer gelegd. Het was de bedoeling dat de blusbommen worden gebruikt om te kijken wat er gebeurt. Of je ze nou in een enorme loods gooit, een brandend pand als deze, een auto met kapotte ruiten of een ondergrondse papiercontainer; dat maakt allemaal niet uit. Het is de bedoeling dat er wordt gekeken wat er gebeurt en dat dan vervolgens terug te koppelen aan de afdeling innovatie. Het maakt voor de pilot dus geen reet uit waar je ze naar binnen gooit. Zodoende.