GRIP 1 zeer grote brand woning Amsterdamseweg - Amstelveen 16-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 zeer grote brand woning Amsterdamseweg - Amstelveen 16-02-2010  (gelezen 13097 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2010, 19:20:40
Hoe haal jij uit de informatie op dit forum dat het onderzoek slecht is? Ik zie echt helemaal niets staan over het doel of de methode. Worden er bij het onderzoek metingen vericht of wordt er kwalitatief gekeken (gegokt) of het werkt? Ik durf het geen slecht onderzoek te noemen met wat ik weet, dus onderbouw je bericht wat beter alsjeblieft.

Het zomaar inzetten in omstandigheden  buiten de scope van de fabrikant lijkt me echt weggegooid geld... Waarom moeten jij en ik betalen (belastinggeld) voor een middel dat volgens de fabrikant niet geschikt is voor deze omstandigheden... Laat de fabrikant dit lekker doen waarna het wel gevalideerd wordt in de praktijk.

Stel dat het in eerste instantie wel werkt maar dat het 'ineens' uitgewerkt is... wat ga je dan voor gevaarssetting krijgen... :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2010, 19:45:41
Dit lijkt me niet echt een onderwerp om in dit topic te bespreken.

Volgens mij gaat dit wel degelijk over berichtgeving omtrent dit incident  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #52 Gepost op: 17 februari 2010, 21:59:24
Volgens mij gaat dit wel degelijk over berichtgeving omtrent dit incident  ::)

Daar zijn we het niet over eens maar, aangezien jij meer te zeggen hebt hier, zal ik me daar verder niet over uitlaten.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #53 Gepost op: 17 februari 2010, 22:03:34
Overigens hoor ik in de landelijke media (vanavond bij De Wereld Draait Door) dat de brand in Amsterdam geweest zou zijn. Volgens mij komt dit doordat een van de persvoorlichters van Amsterdam-Amstelland dit verkeerd in het persbericht heeft gezet.

Citaat
In een woning in Amsterdam is brand ontstaan, achteraf is een wietplantage ontdekt.

Als de straatnaam dan Amsterdamseweg is, is de link snel gelegd... Jammer!  :-\


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #55 Gepost op: 22 februari 2010, 17:57:16
Mooi filmpke O0 Wat een materieel trouwens zeg wat tp komt


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Gekke vraag gewoon uit belangstelling, in het filmpje zie ik een G-klasse VRT van de Politie, hebben hun daar ook een taak in de regio?

groetjes

roy


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Gekke vraag gewoon uit belangstelling, in het filmpje zie ik een G-klasse VRT van de Politie, hebben hun daar ook een taak in de regio?

groetjes

roy

Wat is vrt  ??

En nog een 2 vragen

wat is die bus bij 2.50
En wat zit er zoal in de bijzondere blusmiddelen bak
Ik leer steeds meer op dit forum


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Wat is vrt  ??
Verscherpt Rijdend Toezicht

wat is die bus bij 2.50
Dat is een busje van SEON.
Dit is een particulier bedrijf. Zij zorgen o.a. voor het afdichten van woningen/bedrijfspanden na schade/inbraak/vernieling. Daarnaast worden ze ook ingezet voor het openmaken van deuren of oprollen van wietkwekerijen/drugslabs.
Zie ook: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3166.0
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
En wat zit er zoal in de bijzondere blusmiddelen bak
Een goeie, dat weet ik ook niet! Dit is wat ik kon vinden:

(...)Wanneer grotere hoeveelheden schuim nodig zijn, of schuim van een ander type, kan de bijzondere blusmiddelencontainer opgeroepen worden. Naast een grote hoeveelheid tussenmengers heeft
deze container ook generatoren aan boord om lichtschuim te produceren. Deze generatoren worden turbexen genoemd. Met deze middelen is een kleine brand in bijvoorbeeld een auto of een plas benzine te bestrijden.
Bij een groter incident waarbij schuimblussing noodzakelijk is, is zwaar geschut nodig in de vorm van een schuimblusvoertuig.(...)
bron: PDF Brandweer Amsterdam

Citaat
(...)een bijzondere blusmiddelencontainer (BBCP). Daarin zit de apparatuur waarmee zwaar-, middel- en lichtschuim gemaakt kan worden, met behulp van zogenoemde handschuimstraalpijpen en tussenmengers. (...)

bron: http://www.brandweer.nl/publish/pages/1644/sitrapoktoberdefenwebversie.pdf
Citaat
(...)Deze koolzuursnelblusser was afkomstig uit de "bijzondere blusmiddelen container". Deze container wordt ingezet bij speciale branden zoals in een boot of in hoogspanningsruimtes. In de container zitten allerlei toebehoren die nodig zijn bij niet alledaagse branden. (...)

bron: http://www.nbdc.nl/cms/show/id=509250/contentid=9857
PDF brandweer materiaal (zeker interessant! Alleen de 'bijzondere blusmiddelencontainer' wordt niet uitgelegd..)

Zo leren we allebei wat!  :)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.