Koen springt gelijk in de verdediging, doordat hij schijnbaar leest dat jij ruggen helemaal niet interessant vindt. Ik quote daar even het stukje waar jij zegt dat je het niet interessant vindt als het alleen maar ruggen zijn.
Ruggen zijn niet altijd saai, in 99% van de gevallen vind ik het echter wel zo. Maar er is dus een klein deel wat toch wel wat verteld.
Als ik de foto's van Koen even als voorbeeld neem voor mijn ongezouten mening:
Foto 1 is niet interessant. Een paar poppetjes midden in beeld met wat rugtassen die heel erg aanwezig zijn. Even los van het feit dat deze foto gewoon niet lekker scherp is. Hij is erg soft.
Foto 2: deze is dan net weer wat acceptabeler door de compositie. Je ziet toevallig dat het een politieagent is door het logo een beetje zichtbaar is. Maar wat die agent nou aan het doen is? Zorgt hij voor een afzetting, staat hij te kijken? In de verte zie ik een LL staan, hetzij wazig. Een leek ziet die link niet zo.
Foto 3: duidelijk wat brandweermannen te zien op de rug met de handen op de rug die achter een lintje staan. Wat doen ze daar, wat is er aan de hand? Is voor mij niet echt duidelijk. Ik gok op een gaslek of iets in die strekking.
Wat ik persoonlijk wel een goede 'rugfoto' vind is de foto van JelZo, de winnaar van de maand juli.
Waarom?
Omdat deze foto toch best wat verteld. Je ziet een brandweerman op de rug met een flesje in zijn handen terwijl hij naar de brand wijst en de man links van hem luistert en kijkt aandachtig in de richting waar de ander naar wijst. De man rechts van hem lijkt het ook allemaal te volgen. Hier is toch duidelijk interactie te zien dat in een overduidelijke setting. De foto is niet ingeflitst (vind ik de platen er niet beter op maken in het donker) en gewoon goed scherp.