Een straal mee naar binnen nemen kan nooit geen kwaad. Als je vuur tegen komt kun je er iets aan doen, en het is ook een stukje terugtocht beveiliging voor je zelf.
Zoals fikkie al zegt, als je een zolderbrand heb kijk je toch ook even in de onderliggende kamers of daar niks aan de hand is. Waarom doe je dat dan niet als je naar beneden de kelder in gaat, de kans op doorslag
(afhankelijk van constructie) is daar nog veel groter bij.
Ja begrijp ik allemaal wel en als ik wist dat het boven de kelder zou branden zou ik ook een straal meenemen, maar jullie zullen het met mij eens zijn dat het dan geen "vluchtige"verkenning meer is. Je gaat dan al met een doel naar binnen.
Bij een vluchtige verkenning wil je er alleen maar achter komen of dat wat jij voor ogen hebt ook daadwerkelijk zo is, en is dat niet zo heb je de gelegenheid om bij te stellen......toch??
Ik denk dat wij trouwen wel allemaal hetzelfde bedoelen maar dat de een het iets anders verwoord dan de ander. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er tuseen de korpsen onderling gigantische verschillen zijn, dat zou nl. betekenen dat het in Brandweer Nederland niet helemaal goed gaat. Trouwens als je brand en brandweer leest gaat het op het moment niet zo lekker maar dat is een andere discussie.