P2000 ambulances Gooi & Vechtstreek

Auteur Topic: P2000 ambulances Gooi & Vechtstreek  (gelezen 5925 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Gepost op: 23 februari 2010, 16:41:31
Sinds een paar dagen zijn P2000 meldingen te zien van ambulances uit de Gooi en Vechtstreek. Heeft deze regio de overstap naar P2000 gemaakt? Of is dit tijdelijk? Soms geven ze alleen de plaatsnaam en vandaag weer het hele adres. Het lijkt wel of ze nog een beetje aan het zoeken zijn.




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2010, 17:06:24
Sinds een paar dagen zijn P2000 meldingen te zien van ambulances uit de Gooi en Vechtstreek. Heeft deze regio de overstap naar P2000 gemaakt? Of is dit tijdelijk? Soms geven ze alleen de plaatsnaam en vandaag weer het hele adres. Het lijkt wel of ze nog een beetje aan het zoeken zijn.

Ze hebben het een week of twee geleden geloof ik ingevoerd. Toen met straatnaam e.d.
Een dag later gingen de ambu's niet meer via P2000, en weer een dag later wel, alleen dan slechts met de plaats en zonder adres. Nu verschilt het, de afgelopen week bijna alleen maar zonder straatnaam, maar sinds vandaag weer wel...

Ik denk dus dat ze inderdaad een beetje aan het zoeken zijn ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2010, 17:14:19
Sinds een paar dagen zijn P2000 meldingen te zien van ambulances uit de Gooi en Vechtstreek. Heeft deze regio de overstap naar P2000 gemaakt? Of is dit tijdelijk?

Nee dit is definitief.


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2010, 17:50:22
het valt me op dat de straatnamen weer terugzijn.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #4 Gepost op: 3 april 2010, 07:04:46
hebben de ambu's een eigen post ? zoja welke staan er dan op de volgende posten Weesp Blaricum Bussum en Hilversum ?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5 Gepost op: 3 april 2010, 08:47:53
Wat kan dan de reden zijn dat ze er toch voor kiezen om ambulances via p2000 te gaan alarmeren, als dat vele voordelen opleverd kan ik me voorstellen dat ze dat in meer regio's gaan doen.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2010, 20:36:15
Wat kan dan de reden zijn dat ze er toch voor kiezen om ambulances via p2000 te gaan alarmeren, als dat vele voordelen opleverd kan ik me voorstellen dat ze dat in meer regio's gaan doen.

Binnenkort volgen er nog twee; Brabant-Noord en Midden&West-Brabant. Waarom? Tsja de redenen kunnen divers zijn. Hoe wordt er zonder P2000 gealarmeerd, via de telefoon, of C2000? Via de telefoon ben je toch weer afhankelijk van een commercieel netwerk, moet je extra handelingen uitvoeren, C2000 heeft weer minder dekking, de porto kan te zacht staan om de oproep te horen... P2000 heeft gewoon een enorm goede dekking en is bij uitstek geschikt voor het alarmeren van hulpverleners. Misschien volgen er nog wel meer regio's, maar voor hoe lang? (2014)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #7 Gepost op: 18 april 2010, 22:09:38
In MWB en BN stappen ze inderdaad over omdat P2000 betere dekking heeft dan C2000


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2010, 22:22:01
Ik ben echt zeer benieuwd of het ooit ook zover komt bij N-O Gelderland
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Lucky_stefan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2010, 22:59:08
Dezelfde vraag heb ik voor Groningen. Misschien is er hoop bij de samenvoeging van de noordelijke meldkamer. Iemand die al weet welke kant het op gaat? (Friesland zonder of Groningen/Drenthe met?)