Ik vraag mij het volgende al een poosje af:
Als ik het goed begrepen heb zal er binnen een niet afzienbare tijd ook voor de taxichauffeurs geeist worden aan kwaliteitsnormen te voldoen. Wellicht in de vorm van het succesvol afronden van een diploma, specifiek voor het taxi rijden als beroep.
Nu komt het: omdat vanaf het ontstaan van de HAP in NL de taxibranche er meteen op in speelde, voertuigen en chauffeurs te leveren onder de taxi cao - lees onder de prijs van GGD/particulier ambuzorg cao - en daardoor veel goedkoper diensten konden aanbieden(meditaxi, medi-expresse , noem maar op) , wat gaat er dan gebeuren wanneer al deze collega's vallend onder de taxi wetgeving verplicht zijn om een taxidiploma te gaan halen, welke in principe niets van doen hebben met het werk van de huisartsenchauffeur???!!!
Vallen de bedrijven als Meditaxi bijvoorbeeld dan ineens niet meer onder de taxi wetgeving??????
Ik bedoel het zou dan niet fair zijn dat deze bedrijven dan wel worden uitgezonderd. Een bedrijf als Meditaxi zal dan naast specifieke rijvaardigheid ivm ogs, ehbo etc, ook het taxi diploma moeten gaan verzorgen voor diens medewerker- lees taxi chauffeur in eerste instantie en geen chauffeur huisarts-.
ps
Begrijp me niet verkeerd: inhoudelijk is het werk van HAP chauffeur een hele mooie baan, of je nu als taxisjoof dit doet of als uitzendkracht onder ambu cao.
Mijn punt is dat ik vanaf het begin de positie van taxibedrijven enigszins discutabel vind tav het gebruiken van de taxi wetgeving (en cao) voor het aanbieden van mobiel medisch assisterende functies.