30-03-2010 Grote rampenoefening met chemisch treinongeluk Dordrecht ZHZ

Auteur Topic: 30-03-2010 Grote rampenoefening met chemisch treinongeluk Dordrecht ZHZ  (gelezen 6781 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Ik ben aanwezig helaas geen perskaart OID .Maar ik ben vroeg uit dus kan mijn moeder lekker niet zeggen in de avond doe je huiswerk is want dan heb ik het al gedaan Het ziekenhuis is dichtbij mijn huis maar ik ga naar het spoor ben meer geïntreseerd in brandweer(voertuigen en hoe het gaat) is er al een tijd of is het gewoon begin van de avond.
Ik leer steeds meer op dit forum


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Ik ben aanwezig helaas geen perskaart OID .Maar ik ben vroeg uit dus kan mijn moeder lekker niet zeggen in de avond doe je huiswerk is want dan heb ik het al gedaan Het ziekenhuis is dichtbij mijn huis maar ik ga naar het spoor ben meer geïntreseerd in brandweer(voertuigen en hoe het gaat) is er al een tijd of is het gewoon begin van de avond.

De tijd staat bovenaan!  ;)  Ik ben niet aanwezig. Zou wel willen maar ben helaas verhinderd! Maak een aantal mooie foto's en plaats die op het forum als je wil?   ;)
Brandweer Papendrecht


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Oeps sorry over het hoofd gezien ik probeer tot 9 uur aanwezig te blijven even mijn moeder lief aankijken ze weet hoe geweldig ik het ga vinden maar kwaliteit van de foto's zou niet zo super zijn want ik doe het ook maar met een mobiel misschien kan ik een camera lenen maar foto's komen er zeker  ;D
 Ik ben aanwezig tot 9 uur !!
Ik leer steeds meer op dit forum


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
ik ga ook eens kijken.
en zal na afloop hier wat foto`s posten en ook op mijn eigen website www.hulpdiensten.net


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Zouden ze geen calamiteitschermen neer gaan zetten ???
Ik leer steeds meer op dit forum


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Mag het niet hoppen.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Vanaf de Zwijndrechtse brug is het heel erg goed te zien heb ik gehoord! Heb je foto's van bovenaf!!   ;) :D

Het Sigma doet niet mee heb ik gisteren gehoord!   :'(  Lijkt me erg stug want die horen er toch ook bij tijdens een ramp!
Brandweer Papendrecht


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Het gebeurd wel eens meer dat een SIGMA-team niet ingezet wordt tijdens een rampoefening.

Het kan zijn, dat ze niet voldoende SIGMA-leden bij elkaar hebben kunnen vinden om de oefening te draaien.
Het gebeurd ook nog wel eens dat de medewerkers van het GHOR geen zin hebben om oefenleider te zijn, om
het SIGMA- en AMBU-team te observeren tijdens de oefening.
Helaas raar, maar waar.
Dit komt nogal eens echt voor.


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Blauwie bedankt voor de tip ga ik zeker doen

Rjvaneyk
Zeker raar geen zin  :o Dan hebben ze een uitruk sorry hoor maar ik heb geen zin  :-\
Ik leer steeds meer op dit forum


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Op zich raar dat de sigma niet meedoet. Volgens een soort van richtlijnen, waar bij een andere discussie al bleek dat de inzetstrategieën nogal kunnen verschillen, komen er bij een TIS 4.4, waar bij deze oefening sprake van zal zijn, 2 GNK-C's ter plaatse...

http://www.nifv.nl/upload/195186_668_1266938996265-200710_Calamiteitenmatrices_en_Inzetstrategieen_v_2.0.pdf

Maar zoals gezegd; niet alle regio's schijnen met TIS te werken en de procedures verschillen ook nog vaak...

EDIT: Bij een grote bomaanslag zouden er 15 GNK-C's opgeroepen moeten worden...da's best heel veel...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding