Grote Brand koeienstal Bergse Linker Rottekade - Rotterdam 01-03-2010

Auteur Topic: Grote Brand koeienstal Bergse Linker Rottekade - Rotterdam 01-03-2010  (gelezen 6027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Ja en dan zeker als de eerste melding de rechter rottekade betreft. Hopelijk hebben ze het aanrijdend goed te horen gekregen :( Anders verloren rijd
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
15:55:29 01-03-10         Het scenario Grote Brand /Hulpverlening is gestart, het bericht staat voor u klaar in de communicator.
      1400958 BRW Rotterdam-Rijnmond ( BOT Team )
      1400931 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Testcode Communicator )
      1400859 BRW Rotterdam-Rijnmond
      1400858 BRW Rotterdam-Rijnmond


Ik hoop niet dat dit een voorteken is dat het met de paarden niet helemaal goed gaat (maar ik vrees) :(

(Edit: Ik kan mij niet herinneren dat deze altijd in de alarmering staan )

http://www.mijnalbum.nl/Album=TRG4TIFM
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
16:18:12 01-03-10         PRIO 1 KR241 Bergse LINKER ROTTEKADE 386 ROTTERDAM Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) Vak: 5996431
      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
      1400244 BRW Lansingerland ( Platte Bak KR-24-01 Berkel en Rodenrijs )
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Felle brand in stal Rotterdam  
Uitgegeven: 1 maart 2010 15:56
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 16:10

AMSTERDAM – In Rotterdam woedt in een stal een felle brand. In de stal waren op het moment dat de brand ontstond twaalf koeien aanwezig. De boer heeft zijn dieren weten te redden, maar liep daarbij brandwonden op.
 Felle brand in paardenstalslideshow
Dat meldt RTV Rijnmond maandagmiddag. De boer is naar het ziekenhuis gebracht.

Over de oorzaak is niets bekend.

© NU.nl  


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Felle brand in stal Rotterdam   Uitgegeven: 1 maart 2010 15:56
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 16:10

AMSTERDAM – In Rotterdam woedt in een stal een felle brand. In de stal waren op het moment dat de brand ontstond twaalf koeien aanwezig. De boer heeft zijn dieren weten te redden, maar liep daarbij brandwonden op.
 Felle brand in paardenstalslideshow
Dat meldt RTV Rijnmond maandagmiddag. De boer is naar het ziekenhuis gebracht.

Over de oorzaak is niets bekend.

© NU.nl  

Hulde (en sterkte) voor de boer dan maar !
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hemelsbreed maar enkele tientallen meters van de eerdere brand op 08-01-2010 af, ewlke op nr 366 plaats vond.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Het zegt natuurlijk niets; Een brand kan meerdere oorzaken hebben. Door dit feit als uitgangspunt te nemen loop je het risico dat je bewijzen gaat zoeken die je theorie ondersteunen (tunnelvisie) ipv bewijzen die een theorie vormen.

M.a.w. spontaan vuur/brand totdat het tegendeel bewezen is. En wat het tegendeel bewijst zullen we in de loop van de tijd wel horen.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Het druist tegen m'n principes in om iemand als schuldige aan te wijzen, dus ik ga daar verder niet over speculeren ;)

Dit vind ik wel een goed voorbeeld dat zo'n actie je blijft achtervolgen...
Ik ben vast niet de enige die hieraan dacht bij de combinatie 'brand in hooischuur' en 'rottekade'.

Maar er geldt nog altijd: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

En dat zien we nu weer ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Het zegt natuurlijk niets; Een brand kan meerdere oorzaken hebben. Door dit feit als uitgangspunt te nemen loop je het risico dat je bewijzen gaat zoeken die je theorie ondersteunen (tunnelvisie) ipv bewijzen die een theorie vormen.

M.a.w. spontaan vuur/brand totdat het tegendeel bewezen is. En wat het tegendeel bewijst zullen we in de loop van de tijd wel horen.

Speculatie is niet door mij hier aangesneden of iets, maar het is wel frappant dat het zo dicht bij elkaar gebeurd... en in panden die ongeveer uit dezelfde periode stammen.
Om even alle ideeen voor te zijn, ik bedoel hiermee dat er best iets van een slijtage ergens ten grondslag aan zou kunnen liggen  O0


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
15:55:29 01-03-10         Het scenario Grote Brand /Hulpverlening is gestart, het bericht staat voor u klaar in de communicator.
      1400958 BRW Rotterdam-Rijnmond ( BOT Team )
(...)


Ik hoop niet dat dit een voorteken is dat het met de paarden niet helemaal goed gaat (maar ik vrees) :(

(Edit: Ik kan mij niet herinneren dat deze altijd in de alarmering staan )

De persoon aan wie deze capcode toebehoort is niet alleen lid van het BOT-team, maar ook stafofficier, gezien o.a. de volgende alarmering:

Citaat
1400958 08:56:32 25-02-10 FLEX-A  ALPHA  1600  Geachte functionaris van de VRR, u heeft nu SO 90.1 piket.