Het gaat zoals het gaat. Als je dat accepteert en daar rekening mee houdt met je plan kom je niet bedrogen uit. Je kunt er niet vanuit gaan dat alles volgens het boekje gaat maar eerder andersom. Als je dat doet kun je bijdrage beter leveren door daar op te anticiperen. We zijn met vier boten bezig met en uit de handgelopen zeilkamp. Wordt alarm gemaakt voor Huizen west:
112meldingen
18:03:43 08-08-11 | | PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE |
: 1735064 : Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
: 1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
: 1735498 : Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West Seeker verzoekt de Kustwacht (er zit een man op zijn omgeslagen jacht bij dikke wapper 7 bij Uitdam) alarm te maken voor Marken gezien de vaartijd tegen de wind in over 30 km.
Dat wordt meteen gedaan:
18:07:39 08-08-11 Melding : PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE,MKN1
Regio : 00 : [KWC] Landelijk Kustwacht Centrum
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
: 1735468 : Bemanning Hendrik Jacob & Frans Verkade Marken
: 1735061 : Lichtkrant GMK Zaanstreek Waterland Op het water moet je niet alles als zoete koek tot je nemen en kun je zelf ook een beetje meedenken en sturen, vooral omdat alles nog niet zo lekker loopt. (Well, that's an understatement)
Ik ben niet gefrustreed, maar wel kritisch. Als ik ergens gefrustreerd over raak is de lol er af, en zover is het nog lang niet. Juist omdat ik er vanuit ga dat het niet loopt zoals het moet. In een ideale wereld zou de gemeente Naarden de Redddingsbrigade Naarden nog subsidie verlenen voor de bewakingstaak en nog steeds worden gealarmeerd. Dan zou de Ronduit op deze alarmering gereageerd hebben en de man even van zijn jacht hebben getrokken, de veiligheid in.
Ik ben niet gefrustreerd, maar een realist.
Ik zet het radioverkeer wel even online van maandag, ter lering ende vermaak.