Is onderstaande topic overeenkomstig met wat hier nu besproken wordt?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15933.0.html
Nu ja, overeenkomstig, het oudere topic gaat in principe over de rol van een operationeel leidinggevende voor reddingsbrigades ("OvD-R(B)").
Dit nieuwere topic is volgens mij gestart over de rol van een operationeel leidinggevende voor KNRM-eenheden, of eigenlijk een vertegenwoordiger daarvan in een CoPI.
De verantwoordelijkheden en bevoegdheden van beide leidinggevenden zijn dan ook inherent aan de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de beide organisaties.
Omdat de werkzaamheden en werkgebieden van beide soorten organisaties dicht bij elkaar liggen, en helaas ook veel door elkaar lopen, zie je in beide topics dezelfde discussies tegenkomen.
Ik kan snappen dat buitenstaanders het onderscheid niet zien, helaas lijkt het alsof de betreffende organisaties het zelf ook niet meer zien...
Of en hoe beide topics samengevoegd moeten worden is dan ook een lastig punt. Als je ze samenvoegt dan spitst de discussie zich toe op de overeenkomsten en verschillen tussen leidinggevenden van beide organisaties, en niet meer op hoe beide functies apart georganiseerd moeten worden (want ik vind dat je niet zomaar iemand "OvD" kunt noemen, daarvoor zijn functiebeschrijvingen, profielen, werving/selectie, opleiding en ervaring voor nodig).
Als je ze niet samenvoegt is het als moderator (of beheerder), zeker als je geen insider bent, lastig om de discussies te onderscheiden en bij te sturen.
dus ik snap dat jullie hiervoor een aparte moderator zoeken, en dan nog liefst een objectieve/neutrale ook (mission impossible)