het gms systeem staat los van C2000, C2000 is slechts het communicatie systeem wat ons oude analoge systeem moet gaan vervangen.
het Geintregreed Meldkamer Systeem draait volgens mij al in meerdere regio's en gebruikt het huidige analoge systeem voor de communicatie, daar zitten zoals we regelmatig kunnen lezen nog al wat problemen in, en niet zoals minister Remkes beweerd gebruikers problemen, maar pure onvolkomendheden in de software, m.a.w. met C2000 los je dit dus niet op.
degene die dit goed uit kan leggen is Peter Hunt, die wel vaker hier op het forum vragen stelt of uitleg geeft.
als het aan de Christen Unie ligt komt er nog een referendum over ''C2000'' en als blijkt dat en nog een miljard tegen aan moet, het wat hun betreft van de baan mag.(artikel blad verbindingen)hoewel ik denk dat het GMS een goed systeem kan worden,(dan bedoel ik geen C2000), en erg waardevol kan zijn voor de goede afhandeling van een incident.
Voor zover mij bekent kan ieder korps die op een GMS meldkamer systeem is aangesloten, meekijken hoe de alarmering en afwikkeling wordt afgehandeld op het zogenaamde kladblok, na ingelogd te zijn via SIMBA
om verder niet van het onderwerp af te wijken hoop ik dat de diverse korpsen hun eigen verantwoording nemen en het hele verbindings verhaal op orde brengen.