Brandweer Hollands-Midden

Auteur Topic: Brandweer Hollands-Midden  (gelezen 58249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #120 Gepost op: 10 juni 2010, 22:33:27
Net even gekeken, tijden en afstanden zijn plus/minus in googlemaps.
ZMM rijdt naar de oprit Crolusbrug in 2,9 km en 5 minuten, BDN rijdt naar dit zelfde punt op z'n snelst in 5,3 km in 9 minuten. Zo vreemd is het dus niet dat ZMM rijdt op de incidentbaan, ze zijn er 4 minuten sneller. Zoals al aangegeven had BDN op de tegenbaan moeten rijden en niet NBG. Heeft alles te maken met het verkeerde vak.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 11 juni 2010, 18:09:48
Deze melding zag ik voorbij komen:

112meldingen
18:31:45 10-06-10Prio 1 Afrit A20 NIEUWERKERK AAN DEN IJSSEL Ass. ambu reanimatie 16543
1503381Korpsalarm Nieuwerkerk aan de IJssel


Bij mijn weten heeft korps Zuidplas, post Nieuwerkerk geen formele First Responder functie. Wel zit er geloof ik een AED op de wagen die een aantal jaar terug door de gemeente is aangeschaft.
(één op de TS, één op het gemeentehuis)

Is dit een stukje improvisatietalent geweest van de centralist, of heeft post Nieuwerkerk (en mogelijk ook andere posten) wel officiële een first responder functie tegenwoordig?
Overigens vind ik het heel positief, laat ik dat voorop stellen O0


Edit: er is slechts één ambu van Hollands Midden naar dit incident gestuurd via P2000, wat kan betekenen dat er geen tweede beschikbaar was.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #122 Gepost op: 11 juni 2010, 19:06:17
Wat ik hier begreep is het tussen de A12 en de afrit Bodegraven van de N11 geweest. Dus gaat het niet om de Crolusbrug maar de oprit van de N11 bij de Goudseweg en daar kan BDN neem ik aan sneller zijn als ZMM.

Als het het stuk tussen de Goudseweg en Crolusbrug betrof dan had namelijk BDN moeten rijden ip NBG.

Net even gekeken, tijden en afstanden zijn plus/minus in googlemaps.
ZMM rijdt naar de oprit Crolusbrug in 2,9 km en 5 minuten, BDN rijdt naar dit zelfde punt op z'n snelst in 5,3 km in 9 minuten. Zo vreemd is het dus niet dat ZMM rijdt op de incidentbaan, ze zijn er 4 minuten sneller. Zoals al aangegeven had BDN op de tegenbaan moeten rijden en niet NBG. Heeft alles te maken met het verkeerde vak.....
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #123 Gepost op: 11 juni 2010, 19:11:00
Misschien was de inzet niet voor de reanimatie zelf maar voor iets anders?

Deze melding zag ik voorbij komen:

112meldingen
18:31:45 10-06-10Prio 1 Afrit A20 NIEUWERKERK AAN DEN IJSSEL Ass. ambu reanimatie 16543
1503381Korpsalarm Nieuwerkerk aan de IJssel


Bij mijn weten heeft korps Zuidplas, post Nieuwerkerk geen formele First Responder functie. Wel zit er geloof ik een AED op de wagen die een aantal jaar terug door de gemeente is aangeschaft.
(één op de TS, één op het gemeentehuis)

Is dit een stukje improvisatietalent geweest van de centralist, of heeft post Nieuwerkerk (en mogelijk ook andere posten) wel officiële een first responder functie tegenwoordig?
Overigens vind ik het heel positief, laat ik dat voorop stellen O0


Edit: er is slechts één ambu van Hollands Midden naar dit incident gestuurd via P2000, wat kan betekenen dat er geen tweede beschikbaar was.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #124 Gepost op: 11 juni 2010, 19:13:17
Misschien was de inzet niet voor de reanimatie zelf maar voor iets anders?

Dat kan natuurlijk ook; niet aan gedacht ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #125 Gepost op: 11 juni 2010, 20:22:14
Wat ik hier begreep is het tussen de A12 en de afrit Bodegraven van de N11 geweest. Dus gaat het niet om de Crolusbrug maar de oprit van de N11 bij de Goudseweg en daar kan BDN neem ik aan sneller zijn als ZMM.

Als het het stuk tussen de Goudseweg en Crolusbrug betrof dan had namelijk BDN moeten rijden ip NBG.

Was op een ander gedeelte van de N11.
Het ongeval was op de N11 rechts, dus de rijbaan van de Crolusbrug richting A12 / afrit naar de Goudseweg. Op de laatste foto van de site van ZMM is te zien dat de TS op de afrit staat naar de Goudseweg.
Dus nogmaals ?!
Gezien de rijtijd naar de Crolusbrug klopte de eerste P2000 alarmering voor de incidentbaan. Voor de alarmering voor tegenbaan had inderdaad BDN kunnen rijden via de N11 links oprit Goudseweg richting Alphen, keren bij de Crolusbrug en weer terug over de incidentbaan.


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #126 Gepost op: 11 juni 2010, 20:25:31
Okee helemaal duidelijk en dus had BDN moeten rijden ipv NBG.

Was op een ander gedeelte van de N11.
Het ongeval was op de N11 rechts, dus de rijbaan van de Crolusbrug richting A12 / afrit naar de Goudseweg. Op de laatste foto van de site van ZMM is te zien dat de TS op de afrit staat naar de Goudseweg.
Dus nogmaals ?!
Gezien de rijtijd naar de Crolusbrug klopte de eerste P2000 alarmering voor de incidentbaan. Voor de alarmering voor tegenbaan had inderdaad BDN kunnen rijden via de N11 links oprit Goudseweg richting Alphen, keren bij de Crolusbrug en weer terug over de incidentbaan.

Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #127 Gepost op: 11 juni 2010, 20:55:24
Was op een ander gedeelte van de N11.
Het ongeval was op de N11 rechts, dus de rijbaan van de Crolusbrug richting A12 / afrit naar de Goudseweg. Op de laatste foto van de site van ZMM is te zien dat de TS op de afrit staat naar de Goudseweg.
Dus nogmaals ?!
Gezien de rijtijd naar de Crolusbrug klopte de eerste P2000 alarmering voor de incidentbaan. Voor de alarmering voor tegenbaan had inderdaad BDN kunnen rijden via de N11 links oprit Goudseweg richting Alphen, keren bij de Crolusbrug en weer terug over de incidentbaan.


Volgens mij heb ik dit nog maar een keer of twee opgeschreven....


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #128 Gepost op: 12 juni 2010, 16:05:46
Okee maar omdat er nog steeds anderen waren die wat anders beweerden bleef ik doorvragen.

Volgens mij heb ik dit nog maar een keer of twee opgeschreven....
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Ik mis de Brandweer Kaag. Er is afgesproken dat Kaag de dorpskern Buitenkaag zou verzorgen maar zowel in het uitrukvoorstel van Kennemmerland als de alarming van Hollands-Midden komt Kaag niet voor. Terwijl de kazerne van Kaag 240 meter vanaf het incident ligt, terwijl Lisserbroek meer als 4000 meter weg ligt.

p2kflex
18:52:46 12-06-10GROUP-1Prio 1 th HUIGSLOTERDIJK 409 BKG Overige, te water 66584
1503260BRW Leiden (Noord) (Duikers - WO)
1503264BRW Leiden (Korpscoördinator)
1503279BRW Leiden (Noord) (Kazernealarm)
p2kflex
18:48:59 12-06-10GROUP-1PRIO 1 HUIGSLOTERDIJK 409 BUITENKAAG AANVARING [ 354 381 66684 597 342 ]
0106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
0108211BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Blusploeg)
0108213BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Bemanning HV 381)
0108281BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Lichtkrant)
0108811BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Blusploeg - TS 342)
0108881BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Lichtkrant)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps