112 bellen en dan je telnr afgegeven

Auteur Topic: 112 bellen en dan je telnr afgegeven  (gelezen 2923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Gepost op: 7 maart 2010, 22:45:22
Afgelopen vrijdag was het raak op de A4 uit de tunnel staat een bus met aanhanger stil (2 baansweg en geen vluchtstrook)
Dus ik bel 112 en vraag naar Politie Rotterdam - Rijnmond.Waar ik heel snel contact mee kreeg :P  Na de situatie uitgelegd te hebben vraagt de politiemedewerkerster naar mijn 06. Nou is mijn vraag waarom doen ze dat. Ze hoort dat ik een rijdende auto zit en verder kan ze als 112 medewerker mijn tel nr zien.

Ik snap niet dat ze me nr vragen als ze die gewoon kunnen zien  ;)

Toen ik op de terug weg langs de andere kant reed zag ik dat de tunnel was afgesloten, dus ze waren aanwezig...  O0


Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2010, 03:53:23
Een centralist schijnt niet zomaar ''een nummer te kunnen zien'' maar hiervoor weer een aparte handeling voor te moeten verrichten.
Wanneer jij je nummer (mondeling) geeft kunnen ze gewoon door tikken in bijv. GMS en dat bij de gegevens van de melder zetten.
Mochten ze later nog contact willen nemen kunnen je je makkelijker terug vinden.

Tevens is het voor voertuigen met een MDT, die zien dan in de meldtekst jouw nummer staan, zonder dat de meldkamer daar weer aparte handelingen voor moet verrichten.

En een week of wat later krijg je automatisch de incasso voor niet handsfree bellen op de mat

Oja, A4 en Rotterdam mis ik even? ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2010, 04:50:58
Oja, A4 en Rotterdam mis ik even? ???

Tussen de A20 en de A15 misschien?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2010, 05:00:44
Als je via de mobiele tefefoon 112 belt kom je eerst uit bij een centralist in Driebergen. Daar kunnen zij zien wat jou nummer is (ongeacht of deze is afgeschermd). Als zij jou door verbinden met de regio komt het nummer niet mee. Vandaar dat ze om jouw telefoonnummer vragen.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2010, 10:01:08
@jerom
idd A4 tussen de A20 en A15
maar wat is MDT ?

@Gerard
Wat is het nut van dat ze me nr hebben zulke meldingen verzin ik niet ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2010, 10:03:57
@jerom
idd A4 tussen de A20 en A15
maar wat is MDT ?

@Gerard
Wat is het nut van dat ze me nr hebben zulke meldingen verzin ik niet ?

MDT= Mobiele Data Terminal... een terminal in het dienstvoertuig, waarop je de melding krijgt, bevragingen kan doen, etc etc

Het terugbellen met de melder kan diverse doelen heben, getuige verklaring, recontact ivm trauma,  en zo kan ik nog wel even door gaan. Nogmaals wel degelijk nuttig. Ook aanvullende informatie kan verkregen worden door terug te bellen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2010, 10:09:57
A4 loopt officieus vanaf Amsterdam tot Bergen op Zoom de Belgische grens. Tot Schipluiden is het echter één aangesloten geheel, de "reststukjes" (Midden Delfland, A29) zijn al járen punt van discussie. Het stuk waar het hier over gaat zal dan ook ws. bij de Beneluxtunnel zijn.  :)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2010, 11:05:48
A4 loopt officieus vanaf Amsterdam tot Bergen op Zoom de Belgische grens. Tot Schipluiden is het echter één aangesloten geheel, de "reststukjes" (Midden Delfland, A29) zijn al járen punt van discussie. Het stuk waar het hier over gaat zal dan ook ws. bij de Beneluxtunnel zijn.  :)
Niet waarschijnlijk maar zeker :P
@grizz gebeurt dat ook werkelijk ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2010, 11:09:29
in heel veel gevallen wel, in andere niet. Beetje sit. afhankelijk

Ik weet dat het hier in de regio zo veel mogelijk gebeurd, omdat je daarmee je meldingsbereidheid vergroot van de burger. Ze  merken dat er daadwerkelijk iets met hun melding gebeurd is
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2010, 11:13:43
aan de andere kant als je bij iedereen het 06 nr registreerd ongeacht of het een belangrijke melding is,
kun je het ook niet vergeten in zo'n stress casus waarbij het nou net heeeeel belangrijk is. ^-^
en zou je het door de stress kunnen vergeten omdat het geen gewoonte is
1:87 modelletjes: