GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010  (gelezen 27678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Bericht van bewoner op website De Limburger:

Respect schrijft Frits Hartgerink op 09.03.10 20:26
Ik ben zelf woonachtig in deze flat. Ik wil graag mijn respect uitspreken over de wijze waarop wij, de bewoners van deze flat zijn opgevangen door e medewerkers van de brandweer, de GGD maar ook vooral door de medewerkers van Gemeenschapshuis Klaver 4. Alles werd serieus en duidelijk uitgelegd en er was zeer goede hulp, eerste hulp maar ook gratis koffie. Er werd medicatie gehaald voor hulpbehoevenden en broodjes en soep voor de mensen die honger hadden. In één woord: Hulde!


Ruud


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
RuudF :
De Sigma uniformen zijn gelijk aan die van het MMT (Rood/Geel) om inderdaad binnen de GNK-C geen onderscheid te maken.

ff over de kleding van het sigma
over de kleding van het sigma zijn geen regels en eenheid
de ene regio heeft rode overalls gelijkende op het mmt , de volgende regio heeft de kleuren van de ambulance en andere regio´s weer donkergroen met geel
kortom het verschilt dus per regio


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
hoi,

Als we dan toch off topic gaan. Volgens mij zijn de MMT leden tegenwoordig in het "Oranje" gekleed. Verder is, zover ik weet, een afspraak gemaakt bij GHOR Nederland dat bij vervanging van de kleding van SIGMA-teams de nieuwe kleding de GHOR kleuren krijgt.

De SIGMA-teams van Midden en West brabant zijn al weer een tijdje in deze groene kleding voorzien.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ioov.nl/good-practices/extra-aandacht-voor

Extra aandacht voor snelle verticale branduitbreiding bij flatgebouwen

De grote brand in een flatgebouw aan de Europalaan in Brunssum op 9 maart 2010 levert een paar belangrijke leerpunten op. De bouwwijze van de flat met de gebruikte bouwmaterialen komt in heel Nederland voor. Vandaar dat de Inspectie OOV in dit uittreksel van een uitgebreide rapportage aandacht vraagt voor de leerpunten om te voorkomen dat er in de toekomst slachtoffers vallen door de onverwacht snelle branduitbreiding en brandend vallende delen.

De Inspectie OOV verwijst voor meer informatie over de brand in Brunssum naar de rapporten die zijn opgesteld door de Brandweer Zuid-Limburg en Geys Bouwadvies en bouwtrainingen bv (in opdracht van de gemeente Brunssum).
Nadere informatie bij
• brandweer  Zuid-Limburg: info@bwrzl.nl
• Inspectie OOV: john.sevenstern@minbzk.nl
  
Lees het volledige artikel met aanbevelingen en download het als pdf.
http://www.ioov.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/105734/2010101301extraaandachtvoorsnelleverticalebranduitbreidingbijflatgebouwen.pdf