GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010  (gelezen 27682 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
ik kan uit ervaring vertellen dat er "vaak" nog een lift tussen zit , ik heb zelf ook in een flat in purmerend gewoond 8e etage en daar hebben vandalen de lift in de fik gestoken dat rook en brande ook stevig , heb die avond zelf nog een brandweer man binnen gehad met een CO-meter ik woonde op het hoekje ( woning 1 zo gezegt ) de kozijnen van de hal was compleet van hout en ook de deuren naar het trapportaal waren van hout


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Volgens mij is er inderdaad zat brandstof, zo te zien is het ook een redelijk oude flat waar je vaak houten leuningen en dergelijke ziet. Trappenhuis is "mooi" leeggebrand trouwens..
343, never forget.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
http://www.l1.nl/mmbase/images/4488042/brandBEleveld4.jpg
Brand lijkt op deze foto aardig onder controle.
Bovendien geen appartement zo te zien.
Maar de ramen van de woningen zijn wel pikzwart van de roet.. ;)
343, never forget.


Bombero

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
    • Preventia Optima Sittard
Dit zijn de noodtrappenhuizen van een flat die gebruikt worden als het normale trappenhuis met de liften door brand of rookontwikkeling niet meer te gebruiken zijn.

Worden meestal ook wel van opslag voorzien  ;)

gr
Jan
Denk 2 x na voordat je het hier 1x post


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Yep lijkt er inderdaad op. Ik vondt het wel opvallend dat de huizen en het trappenhuis gelijke omvang hadden. Voor een compleet beeld moet je de gehele flat zien. Maar deze foto laat inderdaad duidelijk zien dat het gelinkt aan het trappenhuis is. Volgens mij is het wel een ruimte die aan het trappenhuis zit; Zie weinig trap, veel huis :)

Aan de resten te zien (en de brandsporen op de muur) lag er volgens echter weinig in. Blijft tot de vraag wat brandde er, Ik zou haast zeggen de gevelplaten ????
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
OVerigens 4de/5de van boven hebben gelukt gehad. Wel gebroken glas, geen vuur (en geen sporen op de gordijnen). Woning daaronder lijkt vol rook te staan (maar kan ook aanslag op de ruit zijn).
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
zo te zien kan er afgeschaald worden en is het brand meester. Maar waarschijnlijk zit ik fout.
Ik leer steeds meer op dit forum


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986


Hier lijkt een brandend deel van de beplating omlaag te vallen



En bij deze ook.

Als dat zo is, vind ik dat toch wel kwalijk en gevaarlijk....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203


Hier lijkt een brandend deel van de beplating omlaag te vallen



En bij deze ook.

Als dat zo is, vind ik dat toch wel kwalijk en gevaarlijk....
Bij deze valt het volgens mij


[imghttp://]0[/img]
Ik leer steeds meer op dit forum


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Als ik dit zo zie rijst bij mij de vraag hoe je zo'n brand nu kunt bestrijden.
Ook gekeken naar de brand in de TU.

Ik snap dat beide branden verschillend zijn en ook een verschillende aanpak vergene (hier kan je m.i. blussen vanaf de galerij of van binnenuit, bij de TU kon dat niet meer vanwege instortingsgevaar).

Hebben we in NL wel voldoende middelen/ vaardigheden voor een brand op hoogte, die je van binnenuit niet meer aan kunt?
Is dit misschien een oplossing?



Zie ook deze link voor de 'feuerwehr kran' van Liebherr.
topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24247.40.html


zo te zien kan er afgeschaald worden en is het brand meester. Maar waarschijnlijk zit ik fout.

 ??? Zeg het dan ook niet ::) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s