Het feit dat de bergingen in brand hebben gestaan/nog in brand staan strookt inderdaad met de hoge vuurlast die men in een berging zou verwachten.
Maar, wat ik me afvraag, hoe zijn de regels omtrent wbdbo bij bergingen? wordt daar nog speciaal rekening mee gehouden? Aangezien ze onderling niet beschermt lijken te zijn?
Hmmmmm meeeens. Maar als je kijkt naar de bergingen zelf, zie je daar niet veel resten van verbrandmateriaal liggen. Sterker nog de achtermuren zijn redelijk onaangetast. Bij een forse brand (met dergelijke rookontwikkeling) als dit zou ik toch meer roet aanslag verwachten. Er ligt wel wat in die bergingen, maar het strookt niet met het vuur en de voortplanting. Daarnaast kijk je, zonder uitzondering, bij elke berging naar binnen. Tevens kan ik mij niet voorstellen dat er relatief snel van berging naar berging overslag plaatsvindt (naar verluid 13 etages). Als de bouw van dergelijke kwaliteit was of de brand van zo een intensiteit had ik ook horizontale uitbreiding aannemelijk (of aannemelijker) gevonden.
Dit doet mij vermoeden, zoals ik al eerder in de thread heb gezegd, dat het niet de berging gebrand heeft, maar de gevel beplating. En dat deze beplating nou niet echt voldaan heeft aan de eisen die je er aan mag stellen. Sterker nog, de foto's indiceren dat deze volledig zijn verbrand, want ik zie ze niet meer.
Kortom een kritisch onderzoek is op zijn plaats, want dit zal echt niet de enige flat zijn waar dit kan plaatsvinden. Een de volgende keer slaat het vuur wel een woning binnen of slapen er mensen in de rook......
(Oh ja voor de duidelijkheid. Ik zit achter mijn PC aan de zuid-hollandse kust, te kijken naar foto's en filmpjes van dit incident. Ik ben dus niet bekend met de locatie zelf, ik heb geen beeld uit de eerste hand, en reageer in de voor mijn bekende volstrekte onwetendheid. Iedere aanname of conclusie heeft dus geen enkele waarde, maar verwoordt alleen mijn gedachte gebaseerd op hetgeen ik zie. Tot zover dit straatje schoonveeg tekstje
)