nieuwe logroll?????

Auteur Topic: nieuwe logroll?????  (gelezen 1937 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 4 mei 2004, 20:44:45
Wie kan me meer vertellen over de nieuwe logroll.
Waarbij je het so niet naar je toe maar van je af draait.
Ik heb er hier zelf over horen praten maar ik kan me er niet veel bij voorstellen.
gr Bianca

GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2004, 20:53:04
Ik ook niet

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2004, 21:05:24
Lijkt me ook niet zo praktisch dat je die plank tussen jou en het so moet zien te krijgen... 8)
Ben benieuwd!

Christian

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2004, 01:15:50
Patient bij logg roll van je afdraaien is nauwelijks mogelijk, maar misschien bedoel je het draaien van een patient bij braken in situatie waarin hij/zij bewusteloos is zonder trauma OF indien hij/zij beademd cq. gereani-meerd wordt. In die situatie sis geen spine mobilisatie nodig en kan 1 hulpverlener proberen d epatient van zich af te draaien.
Logg Roll is dus niet hetzelfde als  draaien van een patient op linker of rechterzijde!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2004, 13:49:30
Patient bij logg roll van je afdraaien is nauwelijks mogelijk, maar misschien bedoel je het draaien van een patient bij braken in situatie waarin hij/zij bewusteloos is zonder trauma OF indien hij/zij beademd cq. gereani-meerd wordt. In die situatie sis geen spine mobilisatie nodig en kan 1 hulpverlener proberen d epatient van zich af te draaien.
Logg Roll is dus niet hetzelfde als  draaien van een patient op linker of rechterzijde!

Hoi joffry
Het ging niet om het draaien maar echt om de logg roll.
Ik heb het gisteren nog eens nagevraagd op mijn stage  plek maar ze vonden de hele methode niet gemakkelijk en hadden er dus niet verder aandacht aan besteed.
 ;)
gr Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2004, 17:18:10
Hoi joffry
Het ging niet om het draaien maar echt om de logg roll.
Ik heb het gisteren nog eens nagevraagd op mijn stage  plek maar ze vonden de hele methode niet gemakkelijk en hadden er dus niet verder aandacht aan besteed.
 ;)
gr Bianca

Bij de Logg Roll de patient van je af draaien is wel mogelijk maar niet erg handig, en natuurlijk zijn er dan minimaal 3 hulpverleners nodig.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod