Ook bij onze vereniging kennen wij deze problematiek, de meeste inzetten worden door een "harde kern"van de vrijwilligers gedaan.
Bij grotere evenementen is het vaak geen probleem om mensen te krijgen,want dit zijn meestal de "leuke klussen".
Uiteraard hanteren wij hierbij dat eerst een indeling plaatvindt vanuit de "harde kern", maar hiernaast worden de anderen ingezet.
Wel proberen we iedere keer weer bij een inzet iemand van de "nieuwelingen"te laten meedraaien met iemand van de kern. Zodat we niet de reactie krijgen van "wij worden toch nooit gevraagd".
Tevens proberen wij de herhalingslessen van onze hulpverleningsgroep, anders te laten zijn dan de "regulaire"herhalingen.
Meer inzet van Lotus, Sprekersavonden, aanvullende modules, zo staat er dit jaar voor deze groep de module
ehbo bij wandelsport op het programma en als afsluiting een avond van de Ned.Brandwondenstichting.
Ook werken wij samen met het RKK, en proberen indien mogelijke een 50/50 bezetting te realiseren dus
1 EHBO en 1 RKK, dit werkt al vele jaren goed.
T.a.v. afspraken met organisaties, zijn we heel duidelijk, zij zorgen voor een hapje en een drankje en bij een inzet van een hele dag ook voor een Lunch. al onze hulpverleners weten dat wij deze afspraak maken en hebben de opdracht om bij het nalaten hiervan onmiddelijk contact te zoeken met onze coördinator, die hierin onmiddelijk stappen neemt, zij voelen zich hierdoor door ons serieus genomen.
EHBONOP