Bezetting bij evenementen

Auteur Topic: Bezetting bij evenementen  (gelezen 11083 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Danis

  • IC verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Verpleegkundige, Rode Kruis
Reactie #30 Gepost op: 20 juli 2004, 21:28:35
Als er bij ons een hulpaanvraag binnen komt, wordt er gelijk gezegd dat de organisatie van het evenement voor de catering moet zorgen.
Wij werken niet met een contract maar het is nog altijd goed gegaan.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #31 Gepost op: 20 juli 2004, 23:15:06
Wij werken niet met een contract maar het is nog altijd goed gegaan.

Tot er iets verkeerd gaat, en dan zit je...
Sorry, ik vind zulke dingen zo vanzelfsprekend dat ik het eigenlijk bijna een 'schande' vindt dat belangrijke afspraken niet op papier worden vastgelegd. Dat is tevens het bewijs dat veel EHBO verenigingen niet met de tijd mee gaan :-X

Christian


Rolf

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 21 juli 2004, 22:54:04
Bij onze RK afdeling werken we met een standaard contract voor de hulpverlening aan evenementen.
De hierin vermelde punten zoals o.a.:
-De ruimte
-Licht
-Verwarming
-verzorging van de vrijwilligers bij inzetten korter of langer dan 6 uur of het te bestenden bedrag dat de vrijwiliger kan terug krijgen voor zijn natje en droogje

Een copy van deze voorwaarden gaat mee op de inzet omdat je daar te maken hebt met andere mensen dan die je ingehuurd hebben en dus vaker niet(-willen) op de hoogte zijn van gemaakte afspraken.
Geen behoorlijke post formuliertje er bij en op de hulpverlenings voorwaarden wijzen.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #33 Gepost op: 15 augustus 2004, 09:52:41
Heeft iemand een voorbeeldcontractje dat gepost kan worden? Zouden veelk EHBO-verenigingen mee geholpen zijn, denk ik!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2004, 11:43:05
Op de website van het Oranje Kruis staan er!
Aanvraagformulier hulpverlening: http://www.ehbo.nl/Brochures/AanvraagformulierHulpverlening.pdf
Plan van Aanpak ten aanzien van de hulpverlening: http://www.ehbo.nl/Brochures/Planvanaanpakhulpverlening.doc
Voorbeeld overeenkomst:  http://www.ehbo.nl/Brochures/modelovereenkomst.doc

Christian


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2004, 11:46:58
Bedankt! Waar ik eigenlijk naar op zoek was is niet zo'n hoogdravend juridisch document maar een simpele overeenkomst waarin de afspraken staan die je maakt.
Ik weet nu al dat bij "mijn"  EHBO-vereniging het OK-document heel veel commentaar oproept: "Moeten we zo met elkaar omgaan?!" Ik snap best dat het juridisch doortimmerd in elkaar moet zitten, maar klaarblijkelijk is men daar in EHBO-verband nog niet zo van overtuigd


ehbonop

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 18 augustus 2004, 16:43:19
Ook bij onze vereniging kennen wij deze problematiek, de meeste inzetten worden door een "harde kern"van de vrijwilligers gedaan.
Bij grotere evenementen is het vaak geen probleem om mensen te krijgen,want dit zijn meestal de "leuke klussen".
Uiteraard hanteren wij hierbij dat eerst een indeling plaatvindt vanuit de "harde kern", maar hiernaast worden de anderen ingezet.
Wel proberen we iedere keer weer bij een inzet iemand van de "nieuwelingen"te laten meedraaien met iemand van de kern. Zodat we niet de reactie krijgen van "wij worden toch nooit gevraagd".
Tevens proberen wij de herhalingslessen van onze hulpverleningsgroep, anders te laten zijn dan de "regulaire"herhalingen.
Meer inzet van Lotus, Sprekersavonden, aanvullende modules, zo staat er dit jaar voor deze groep de module
ehbo bij wandelsport op het programma en als afsluiting een avond van de Ned.Brandwondenstichting.
Ook werken wij samen met het RKK, en proberen indien mogelijke een 50/50 bezetting te realiseren dus
1 EHBO en 1 RKK, dit werkt al vele jaren goed.
T.a.v. afspraken met organisaties, zijn we heel duidelijk, zij zorgen voor een hapje en een drankje en bij een inzet van een hele dag ook voor een Lunch. al onze hulpverleners weten dat wij deze afspraak maken en hebben de opdracht om bij het nalaten hiervan onmiddelijk contact te zoeken met onze coördinator, die hierin onmiddelijk stappen neemt, zij voelen zich hierdoor door ons serieus genomen.
EHBONOP


franciska

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2004, 18:12:48
hoeveelheid vrijwilligers wordt bepaald door de gemeente

als je een activiteit/ evenement wilt houden moet dit bekent zijn bij de gemeente dan krijg je hier een vergunning voor daarbij moet je aangeven hoeveel mensen je verwacht of hoeveel mensen en in een gebouw kunnen.

daarbij moet je aan een aantal eisen voldoen.in die vergunning stelt de gemeente de eis dat je verplicht zoveel ehv moet hebben. als je dit niet hebt dan is de vergunning niet geldig en mag de activiteit evenement niet doorgaan. als je het toch doet en er gebeurd wat dan ben je niet verzekerd en kun je het rk of ehbo vereniging aansprakelijk stellen omdat zij beter hadden moeten weten. de kosten worden dan ook verhaalt op de actieve eh verlener.


kluivingh

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 20 augustus 2004, 22:33:04
daarbij moet je aan een aantal eisen voldoen.in die vergunning stelt de gemeente de eis dat je verplicht zoveel ehv moet hebben. als je dit niet hebt dan is de vergunning niet geldig en mag de activiteit evenement niet doorgaan. als je het toch doet en er gebeurd wat dan ben je niet verzekerd en kun je het rk of ehbo vereniging aansprakelijk stellen omdat zij beter hadden moeten weten. de kosten worden dan ook verhaalt op de actieve eh verlener.

Ik heb een keer een vergunning gelezen bij een wielerronde, daarin stond alleen dat er hulpverlening aanwezig moet zijn. Eén EHBO post kan dus volstaan... Ervaring leerde dat wij met ca. 12 man en een ambulance aan het parcours stonden...


franciska

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2004, 22:40:30
hallo bart

bij ons staat het wel in de vergunning anders krijgen ze hem niet als zij niet voldoen aan de normen hoeveel er minimaal moet zijn wij krijgen dan het minimale door en voegen er dan 2 bij

zogaat het in appingedam weet niet hoe het bij andere gemeentes gaat