Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 55013 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Dat zat ik mij ook te bedenken, er moet meer aan de hand zijn geweest.....dat denken wij als normale mensen. Maar dit is tot nu toe alleen maar gespeculeer.

Alhoewel er geen enkele reden is en kan zijn om een weerloos meisje te vermoorden. En geen enkel excuus. Ik wacht daarom zijn "motief" dan ook met groot ongeloof af.

amstaf 3,

Je zegt dat de foto pas online had mogen komen als de verdachte schuldig bevonden was, echter trek je vervolgens zelf al je conclusies. Ik lees her en der meer over de (mogelijk lage) kwaliteit van de psychologische tests van de politie. Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit een moord met voorbedachte rade was. Waarom in vredesnaam zou iemand die op het oog aardig gesetteld is (huisje, boompje, beestje) zoiets vooraf bedenken. Hier moet gewoon meer aan de hand zijn, we gaan met z'n allen aan iets voor bij denk ik (maar wie weet wat?). Hopelijk komt er snel meer informatie.


J005T

  • Gast
Dat deze persoon met photo bekend is gemaakt had eigenlijk pas moeten gebeuren als hij werkelijk schuldig bevonden was.
Dat het om een politie agent gaat maakt het alleen maar erger, ik schaam mij ook diep hiervoor.
Het bewijst alleen maar dat je aan de gehele Psychologisch testen geen moer hebt en dat deze onzin ook heel erg snel afgeschaft moet worden.
Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben als deze persoon naar een gewone EBI gaat geen aparte afdeling.
Wat hij heeft gedaan heeft meer stuk gemaakt dan goed en het geloof in de Politie was al niet zo best.

Je begint zo mooi en wijs met "(...) pas moeten gebeuren als hij werkelijk schuldig bevonden was.".
Maar dan verklaar je hem toch zelf schuldig, met "Wat hij heeft gedaan (...)"! Rechter geworden?

Uit recente rechtszaken weten we dat zelfs bekentenissen geen zekerheid bieden. Is er hier echt iemand op het forum die nu al 100% zeker weet dat hij het gedaan heeft? En dat hij niet - ik verzin maar iets - de schuld op zich neemt van een doodslag door zijn vriendin toen ze onverwacht thuiskwam?
Laat helder zijn: moord is altijd verschrikkelijk en onacceptabel. Ik neem het niet op voor de dader. Ik neem het op voor de verdachte.

En je logica over psychologische testen - omdat één agent, ondanks die test, toch verdacht wordt van zoiets vreselijks, maakt de test meteen onzin? Zou het niet zo kunnen zijn dat zónder die test er nu al tien van dit soort zaken waren geweest?

Ik schrik van de korte lontjes en de ongenuanceerde zwartwitte wraakcultuur die hier her en der opduiken in dit forum. Het zou me niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat juist zo'n ongenuanceerd kort lontje de oorzaak van dit misdrijf is geweest.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Je begint zo mooi en wijs met "(...) pas moeten gebeuren als hij werkelijk schuldig bevonden was.".
Maar dan verklaar je hem toch zelf schuldig, met "Wat hij heeft gedaan (...)"! Rechter geworden?

Uit recente rechtszaken weten we dat zelfs bekentenissen geen zekerheid bieden. Is er hier echt iemand op het forum die nu al 100% zeker weet dat hij het gedaan heeft? En dat hij niet - ik verzin maar iets - de schuld op zich neemt van een doodslag door zijn vriendin toen ze onverwacht thuiskwam?
Laat helder zijn: moord is altijd verschrikkelijk en onacceptabel. Ik neem het niet op voor de dader. Ik neem het op voor de verdachte.

En je logica over psychologische testen - omdat één agent, ondanks die test, toch verdacht wordt van zoiets vreselijks, maakt de test meteen onzin? Zou het niet zo kunnen zijn dat zónder die test er nu al tien van dit soort zaken waren geweest?

Ik schrik van de korte lontjes en de ongenuanceerde zwartwitte wraakcultuur die hier her en der opduiken in dit forum. Het zou me niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat juist zo'n ongenuanceerd kort lontje uiteindelijk de oorzaak van dit misdrijf is geweest.


Hij geeft zelf toe het gedaan te hebben

Maar laten we wel eerlijk blijven er zijn genoeg andere zaken zijn waar agenten prive bij betrokken waren en waar er doden bij gevallen zijn. (dus niet één agent)
Hoevaak zijn er niet gevallen geweest van dienders die met een dienstwapen hun familie hebben vermoord en die waren ook allemaal getest.
Dus volgens jou zijn dat dan maar incidenten of zoals we zouden zeggen verstandsverbijstering?
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Hij geeft zelf toe het gedaan te hebben

Maar laten we wel eerlijk blijven er zijn genoeg andere zaken zijn waar agenten prive bij betrokken waren en waar er doden bij gevallen zijn. (dus niet één agent)
Hoevaak zijn er niet gevallen geweest van dienders die met een dienstwapen hun familie hebben vermoord en die waren ook allemaal getest.
Dus volgens jou zijn dat dan maar incidenten of zoals we zouden zeggen verstandsverbijstering?

Jij denkt in problemen, niet in oplossingen. Het is een utopie om te denken dat welke test dan ook waterdicht is. Dus zijn er altijd rotte appels (even los van dit concrete geval omdat we niet weten wat er gebeurd is). En jouw "oplossing" is het afschaffen van de test. Dus iedere idioot kan dan bij de politie komen. Goeie oplossing.
greetz,  Enrique


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Een bekentenis met kennelijke de locatie van het lichaam van het slachtoffer maakt in mijn ogen dat deze man het punt van verdachte naar dader inmiddels is gepasseerd. In Nederland zijn we inmiddels naar een niveau afgezakt waarbij de dader meer rechten lijkt te hebben dan slachtoffers (of verwanten van slachtoffers). Dit geldt zeker op het gebied van privacy. Deze man zal na het uitzitten van zijn welverdiende verblijf in een justutiële inrichting (spreek bewust niet van gevangenis) een nieuw leven op kunnen bouwen. Daarbij zal hij kunnen rekenen op ondersteuning vanuit justitie, reclassering enz. De familie van Milly zal voor altijd veroordeeld zijn tot het missen van een dochter/zus. Die hebben dus levenslang.

Zoals Geen Stijl het doet, verdient mijn voorkeur ook niet, maar een foto zonder balkje, waarbij je kunt zien hoe de man er uit ziet is niets mis mee. Naar mijn idee verlies je het recht op privacy voor een groot deel met het plegen van een misdaad.

Maar goed dat is mijn simpele mening  ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Maar laten we ook even onthouden dat Psychologie geen Exacte wetenschap is, of te wel je bent afhandelijk van de bui van diegene die de test afneemt of wat de instructie is.
bv. meer vrouwen, medelanders en ga maar door.
Ik praat niet over idioot want misschien zijn wij dat wel? als we denken dat wie er door zo'n test heen komt normaal zou zijn.
Tevens moeten we niet vergeten dat er niemand in het hoofd van een ander kan kijken en dus nooit kan voorspellen hou iemand zal reageren in een bepaalde situatie, dat zal ook nooit in een test bewezen kunnen worden.
Kijk bv naar de Jeugdzorg de laatste jaren, ouderenzorg enz. daar is ook een hoop misgegaan met helaas doden tot gevolg.
Zoals je zelf al zegd dat het een utopie is, maar er worden door dezelfde test ook mensen afgekeurd die juist wel zeer geschikt zouden zijn voor de Politie of andere functies waar ook deze testen gehouden worden. (bv de KMAR daar willen ze meer vrouwen dus worden er mannen afgekeurd en we hebben al meegemaakt dat op stage's meiden van de KMAR huilend wegliepen wegens bedreigingen maar ze blijven wel op de opleiding.
Het is maar net wat ze willen horen. (voorbeeld je ziet dat je collega met een VW word bedreigd wat doe je, als je zegd ik schiet een gaatje tussen de ogen dan ben je niet stabiel?????)
Ik zie geen problemen alleen oplossingen en dat deze oplossingen bij een groep verkeerd valt dat is dan jammer.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Een bekentenis met kennelijke de locatie van het lichaam van het slachtoffer maakt in mijn ogen dat deze man het punt van verdachte naar dader inmiddels is gepasseerd. In Nederland zijn we inmiddels naar een niveau afgezakt waarbij de dader meer rechten lijkt te hebben dan slachtoffers (of verwanten van slachtoffers). Dit geldt zeker op het gebied van privacy. Deze man zal na het uitzitten van zijn welverdiende verblijf in een justutiële inrichting (spreek bewust niet van gevangenis) een nieuw leven op kunnen bouwen. Daarbij zal hij kunnen rekenen op ondersteuning vanuit justitie, reclassering enz. De familie van Milly zal voor altijd veroordeeld zijn tot het missen van een dochter/zus. Die hebben dus levenslang.

Zoals Geen Stijl het doet, verdient mijn voorkeur ook niet, maar een foto zonder balkje, waarbij je kunt zien hoe de man er uit ziet is niets mis mee. Naar mijn idee verlies je het recht op privacy voor een groot deel met het plegen van een misdaad.

Maar goed dat is mijn simpele mening  ;)

Dat is geen simpele mening
maar naar mijn mening verlies je ook elke recht gooi hem maar gewoon in de EBI en hang er een poster in met wat hij gedaaan heeft






CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
amstaf 3,

Je zegt dat de foto pas online had mogen komen als de verdachte schuldig bevonden was, echter trek je vervolgens zelf al je conclusies. Ik lees her en der meer over de (mogelijk lage) kwaliteit van de psychologische tests van de politie. Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit een moord met voorbedachte rade was. Waarom in vredesnaam zou iemand die op het oog aardig gesetteld is (huisje, boompje, beestje) zoiets vooraf bedenken. Hier moet gewoon meer aan de hand zijn, we gaan met z'n allen aan iets voor bij denk ik (maar wie weet wat?). Hopelijk komt er snel meer informatie.

Slechte Jeugd, Verwardheid, Geheugenverlies,
Het maakt niet uit wat er aan de hand was als hij het gedaan heeft hier geld alleen de zwaarste straf voor
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Allen,

Ik heb zo een beetje alle reacties hiervoor gelezen en kan begrijpen dat "collega's" en mensen die betrokken zijn bij het politie apparaat spreken over verdachte en niet over dader.
Sinds hedenmorgen is natuurlijk al bekend gemaakt dat de "verdachte"  heeft bekend dat hij Milly heeft meegenomen en dat zij dezelfde avond nog om het leven is gebracht. Dit is in de persconferentie duidelijk aangegeven.
Daar is hij het station verdachte gepasseerd naar dader.

Ook ik vindt het geen fijn idee dat het hier een politieman betreft... zeker niet na gekeken te hebben naar RTL Boulevard alwaar P R de Vries het toch een klein beetje voor de dader (mens) opneemt met de uitspraak, : "Pas 26 jaar, 6 jaar geleden bij het korps gegaan met de intentie om iets voor de burgers en maatschappij te kunnen doen. Wat is er in die 6 jaar gebeurd dat het zo ver heeft kunnen komen? "

Dit weerlegt ook gelijk het feit en wijzen op psychologische test die afgenomen worden, mensen veranderen in het leven door gebeurtenissen en ervaringen.
Ik geef hier mee niet aan dat ik begrip op kan brengen voor de acties van de dader, doch wel dat ik begrip op kan brengen voor de reacties uit het korps zelf en dat wij daar allemaal als burgers naar moeten kijken, luisteren en eventueel over praten en niet alle agenten over 1 kam mogen scheren, hoe groot de pijn, verdriet, gemis en kwaadheid / machteloosheid ook mag zijn.

Denk na voordat we oordelen, daar wij zelf ook niet ver / be oordeeld willen worden !!!


J005T

  • Gast
Een bekentenis met kennelijke de locatie van het lichaam van het slachtoffer maakt in mijn ogen dat deze man het punt van verdachte naar dader inmiddels is gepasseerd. In Nederland zijn we inmiddels naar een niveau afgezakt waarbij de dader meer rechten lijkt te hebben dan slachtoffers (of verwanten van slachtoffers).
En opnieuw ben ik blij dat we geen juryrechtspraak in Nederland hebben. Natuurlijk dénk ik, als leek, ook dat deze man de dader is. Maar zou ik mijn leven er om verwedden? Jij?
Over het recht van daders en slachtoffers: dat zie je correct, en als je even doordenkt ben je het er waarschijnlijk nog mee eens ook. We hebben er in Nederland namelijk voor gekozen dat we liever 10 schuldigen vrijlaten, dan dat we 1 onschuldige in de gevangenis zetten. Want dat laatste vinden we nog veel en veel erger. Jij niet?

Dit geldt zeker op het gebied van privacy. Deze man zal na het uitzitten van zijn welverdiende verblijf in een justutiële inrichting (spreek bewust niet van gevangenis) een nieuw leven op kunnen bouwen. Daarbij zal hij kunnen rekenen op ondersteuning vanuit justitie, reclassering enz. De familie van Milly zal voor altijd veroordeeld zijn tot het missen van een dochter/zus. Die hebben dus levenslang.

Wat is je alternatief voor die luxe gevangenis - water en brood? Je mag er voor zijn hoor, om mensen te straffen met wraak als uitgangspunt. De historie bewijst dat daar alleen maar grotere boeven en een onveiligere maatschappij door ontstaan, maar onze oer-instincten willen ook wat, dus stem gerust op een partij die dat nastreeft. Ik ben zelf blij dat we in Nederland niet uit wraak straffen, maar om twee andere redenen: 1) het beschermen van de maatschappij tegen klootzakken als de dader van deze moord, en 2) het proberen weer goede mensen van ze te maken (dat laatste is niet echt mijn streven maar is wel die trotse christelijke traditie van Nederland waarin altijd van het goede van mensen wordt uitgegaan).
Dat de familie van Milly levenslang pijn zal hebben terwijl de veroorzaker na 12 jaar weer vrij rondloopt - ja dat voelt vreselijk. Het gebeurt - en soms vergelijkbaar traumatisch - ook families na een verkeersongeval. De veroorzaker daarvan, moet die ook levenslang krijgen van je?