Maar laten we ook even onthouden dat Psychologie geen Exacte wetenschap is, of te wel je bent afhandelijk van de bui van diegene die de test afneemt of wat de instructie is.
bv. meer vrouwen, medelanders en ga maar door.
Ik praat niet over idioot want misschien zijn wij dat wel? als we denken dat wie er door zo'n test heen komt normaal zou zijn.
Tevens moeten we niet vergeten dat er niemand in het hoofd van een ander kan kijken en dus nooit kan voorspellen hou iemand zal reageren in een bepaalde situatie, dat zal ook nooit in een test bewezen kunnen worden.
Kijk bv naar de Jeugdzorg de laatste jaren, ouderenzorg enz. daar is ook een hoop misgegaan met helaas doden tot gevolg.
Zoals je zelf al zegd dat het een utopie is, maar er worden door dezelfde test ook mensen afgekeurd die juist wel zeer geschikt zouden zijn voor de Politie of andere functies waar ook deze testen gehouden worden. (bv de KMAR daar willen ze meer vrouwen dus worden er mannen afgekeurd en we hebben al meegemaakt dat op stage's meiden van de KMAR huilend wegliepen wegens bedreigingen maar ze blijven wel op de opleiding.
Het is maar net wat ze willen horen. (voorbeeld je ziet dat je collega met een VW word bedreigd wat doe je, als je zegd ik schiet een gaatje tussen de ogen dan ben je niet stabiel?
?)
Ik zie geen problemen alleen oplossingen en dat deze oplossingen bij een groep verkeerd valt dat is dan jammer.