Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 56853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Of je zal als klein, angstig meisje van 12 maar die moorddadige blik in de ogen van die normaal altijd aardige buurman zien, wetend dat dat het laatste zal zijn dat je in jouw jonge leventje zal zien........   :'(

Heb ik een bericht gemist over hoe het meisje om het leven is gekomen/gebracht? ::)

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Volgens mij staat er ook niets in over de manier waarop. En dat was de bedoeling ook niet van die zin. Het gaat er om dat er een klein beetje uit naar voren komt hoe het voor zo'n slachtoffer moet voelen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Guppie3335

• Senior gebruiker
Stille tocht door Dordrecht voor Milly
Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 om 16:37
DORDRECHT (ANP) - In Dordrecht vindt vrijdagavond om 19.00 uur een stille tocht plaats voor de vermoorde Dordtse tiener Milly Boele. Dat zei de gemeente Dordrecht donderdag.

De tocht gaat van het Sportpark Schenkeldijk in Dordrecht door de wijk waar Milly woonde. De afsluiting is op het Lunenburgplein. Daar houdt burgemeester Arno Brok een toespraak, waarna ballonnen worden opgelaten. In de tocht rijdt een koets mee.

,,Het is een particulier initiatief waar wij als gemeente graag aan meewerken'', aldus een zegsman van de gemeente. Deze week namen buurtbewoners en anderen het initiatief voor een stille tocht. De gemeente boog zich erover en stelde de route vast.

Rowin

• Senior gebruiker
Milly al voor melding bij politie omgebracht

DORDRECHT - Milly Boele was al overleden toen de melding van haar verdwijning bij de politie binnenkwam. Zij is omgebracht tussen half zes en 9 uur 's avonds.

Dat bevestigde burgemeester Arno Brok van Dordrecht donderdag op een persconferentie na een ontmoeting met buurtbewoners.
Hoe zij is omgebracht, kon de geëmotioneerde burgemeester niet zeggen. Ook over het verloop van het onderzoek door de politie, kon hij niets toelichten.
Brok is er van overtuigd dat de politie met volle inzet en vakmanschap te werk is gegaan. Onder de ongeveer veertig bewoners uit de wijk Sterrenburg, die naar de bijeenkomst waren gekomen, was volgens de burgemeester veel verontwaardiging over hoe nu al wordt geoordeeld over de politie.

Gevoelens

De bijeenkomst was vooral belegd om gevoelens met elkaar te delen. ''Ik ben er niet om mensen gerust te stellen'', aldus Brok.
''Onder de bewoners was veel verdriet, verbijstering, onmacht en angst'', vatte hij de ontmoeting samen. Een oma vertelde dat ze graag haar kleinkind ziet komen, maar nu liever niet meer uit angst dat het kind onderweg iets wordt aangedaan.
Het lichaam van de 12-jarige Milly werd dinsdagavond gevonden in de tuin van een buurman.

http://www.nu.nl/binnenland/2208235/milly-al-melding-bij-politie-omgebracht.html

DistrictZuid

• Forum gebruiker
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
'Screening Sander V. wordt onderzocht'

Uitgegeven: 19 maart 2010 12:02
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 12:02

AMSTERDAM - De politie onderzoekt hoe agent Sander V. bij het politiekorps Rotterdam-Rijnmond terecht heeft kunnen komen.
Dat zegt een woordvoerder van de Nederlandse Politiebond (NPB). Het korps Rotterdam-Rijnmond, waar V. voor werkte, verwijst door naar de Rijksrecherche. Die voert het onderzoek uit.

Vrijdag verschenen in verschillende ochtendbladen berichten over het psychologische verleden van de 26-jarige moordenaar van het 12-jarige meisje Milly Boele.

Zijn oude mentor en leraar Nederlands Cor Verbree verklaarde in het AD dat V. in zijn examenjaar in zijn armen begon te snijden. Zijn moeder was volgens Verbree langsgekomen omdat zij bang was dat hij zelfmoord zou plegen. Een jeugdzorgtraject werd ingezet.

Psychologen

De NPB-woordvoerder zegt dat de screening zoals deze er nu is voldoet. Bij de screening worden onder meer verschillende tests uitgevoerd om de mentale staat van kandidaten voor de politie na te gaan. Ook zijn psychologen betrokken bij gesprekken met de kandidaten.

"Maar het is een utopie dat zo'n screening kan voorkomen dat zoiets ooit nog gebeurt", zegt de woordvoerder. Hij vindt dat op dit moment de aandacht uit zou moeten gaan naar de naasten van Milly en dat de nadruk niet op V. moet liggen.

De zegsman weet dat het korps Rotterdam-Rijnmond nagaat hoe de screening in het specifieke geval van V. is verlopen. De Rijksrecherche kon vrijdag niet direct toelichten wat er precies onder de loep wordt genomen of hoe lang het onderzoek gaat duren.

http://www.nu.nl/binnenland/2208437/screening-sander-v-wordt-onderzocht.html

Gast48368

• Gast
Sander V. beschuldigd van doodslag Milly
Uitgegeven: 19 maart 2010 15:05
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 16:24

DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12).
 Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt.

De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.

Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.

Geen vooropgezet plan

De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.

Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar.

Onderzoek

Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.

Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict.

Wegmaken

Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.

De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest.

Niet definitief

De aanklacht van doodslag van het Openbaar Ministerie tegen Sander V. hoeft nog niet de definitieve te zijn. In beginsel kan de officier van justitie de beschuldiging tot aan het requisitoir, waarin hij het bewijs aan de rechtbank presenteert en de strafeis formuleert, in de rechtszaal nog wijzigen. Dat zegt hoogleraar strafrecht Peter Tak.

"De officier moet bij de voorgeleiding aan de rechter-commissaris een feit ten laste leggen'', zegt Tak. "Dat doet hij op basis van wat er tot dusver uit onderzoek, dus ook uit de verklaringen van de verdachte, is gebleken. Dat kan doodslag zijn.''

Seksueel misbruik

Tak gaat ervan uit dat V. heeft verklaard dat hij niet het vooropgezette plan heeft gehad om de 12-jarige Milly om het leven te brengen. Als vele anderen vermoedt ook Tak dat er sprake is geweest van seksueel misbruik.

"Daarna kan er sprake zijn geweest van een plotselinge opwelling het meisje te doden. Dat is geen 'kalm beraad en rustig overleg', de juridische kenmerken van moord.''

© ANP  

bron:www.nu.nl

brimbrammer

• Forum gebruiker
  • BRANDWEER
We komen net bij de stille tocht vandaan, niet zelf mee gelopen maar hebben langs de kant gestaan.
Het aantal mensen was enorm en maakte ook zeker indruk, de afgelopen dagen heeft zeker wat los gemaakt bij de mensen.

amstaf3

• Senior gebruiker
'Screening Sander V. wordt onderzocht'

Uitgegeven: 19 maart 2010 12:02
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 12:02

AMSTERDAM - De politie onderzoekt hoe agent Sander V. bij het politiekorps Rotterdam-Rijnmond terecht heeft kunnen komen.
Dat zegt een woordvoerder van de Nederlandse Politiebond (NPB). Het korps Rotterdam-Rijnmond, waar V. voor werkte, verwijst door naar de Rijksrecherche. Die voert het onderzoek uit.

Vrijdag verschenen in verschillende ochtendbladen berichten over het psychologische verleden van de 26-jarige moordenaar van het 12-jarige meisje Milly Boele.

Zijn oude mentor en leraar Nederlands Cor Verbree verklaarde in het AD dat V. in zijn examenjaar in zijn armen begon te snijden. Zijn moeder was volgens Verbree langsgekomen omdat zij bang was dat hij zelfmoord zou plegen. Een jeugdzorgtraject werd ingezet.

Psychologen

De NPB-woordvoerder zegt dat de screening zoals deze er nu is voldoet. Bij de screening worden onder meer verschillende tests uitgevoerd om de mentale staat van kandidaten voor de politie na te gaan. Ook zijn psychologen betrokken bij gesprekken met de kandidaten.

"Maar het is een utopie dat zo'n screening kan voorkomen dat zoiets ooit nog gebeurt", zegt de woordvoerder. Hij vindt dat op dit moment de aandacht uit zou moeten gaan naar de naasten van Milly en dat de nadruk niet op V. moet liggen.

De zegsman weet dat het korps Rotterdam-Rijnmond nagaat hoe de screening in het specifieke geval van V. is verlopen. De Rijksrecherche kon vrijdag niet direct toelichten wat er precies onder de loep wordt genomen of hoe lang het onderzoek gaat duren.

http://www.nu.nl/binnenland/2208437/screening-sander-v-wordt-onderzocht.html

Natuurlijk zullen ze dat zeggen, het zou anders de doodsteek voor hun beroep betekenen, en hun zwaar overdreven salaris betekenen.
Had je echt gedacht dat ze zullen toegeven dat al die testen en onderzoeken gewoon gebakken lucht is.
Hij had gewoon nooit zo´n functie mogen krijgen.
Want wat moet je nu tegen mensen zeggen als ze zeggen De politie is je beste vriend als ze dat zeggeen sta ik met schaam rood op mijn gezicht bij wijze van spreken
Ik kan dat heel goed begrijpen.
Ik blijf er bij dat al die testen totaal geen enkel nut heeft .
en ja ik was ook in gedachte vanavond bij haar ik wou dat ik erbij kom zijn.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Natuurlijk zullen ze dat zeggen, het zou anders de doodsteek voor hun beroep betekenen, en hun zwaar overdreven salaris betekenen.
Had je echt gedacht dat ze zullen toegeven dat al die testen en onderzoeken gewoon gebakken lucht is.
Hij had gewoon nooit zo´n functie mogen krijgen.
Want wat moet je nu tegen mensen zeggen als ze zeggen De politie is je beste vriend als ze dat zeggeen sta ik met schaam rood op mijn gezicht bij wijze van spreken
Ik kan dat heel goed begrijpen.
Ik blijf er bij dat al die testen totaal geen enkel nut heeft .
en ja ik was ook in gedachte vanavond bij haar ik wou dat ik erbij kom zijn.

Dit is wel een erg kortzichtige reactie.  :o

Iedereen weet dat testen nooit 100% waterdicht kunnen zijn. Er glipt altijd wel iemand er door.

En door één rotte appel zeg jij dus nu dat geen enkele agent te vertrouwen is.