Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 55045 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Weet iemand of er gisteren laat in de middag met een F 16 of iets I R opnames zijn gemaakt???

Tussen 16.00 en 17.00 uur is er heel laag een straaljager overgekomen in de buurten van Zw'dr en Dordrecht.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Weet iemand of er gisteren laat in de middag met een F 16 of iets I R opnames zijn gemaakt???

Tussen 16.00 en 17.00 uur is er heel laag een straaljager overgekomen in de buurten van Zw'dr en Dordrecht.
Zou kunnen, maar ik heb ze gisterenmiddag meer gehoord boven de ZH eilanden. Tevens was op dat tijdstip de mogelijjke vindlocatie al bekend. Lijkt mij dus onwaarschijnlijk.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
En uiteraard her en der de onderbuikreacties over de politie en/of agenten in het algemeen.

Want kennelijk zijn 'ze' ineens allemaal potentiële kindermoordenaars.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
En uiteraard her en der de onderbuikreacties over de politie en/of agenten in het algemeen.

Want kennelijk zijn 'ze' ineens allemaal potentiële kindermoordenaars.

Het moet voor de mannen en vrouwen van de politie buitgewoon vervelend zijn om te horen dat een collega van een gruwelijk misdrijf als dit wordt verdacht. Helaas vergeten mensen dan ineens dat dit de actie van een individu is geweest. Ineens heeft iedereen een heel raar beeld van de politie. Ik herken dat als brandweerman. Het lijkt namelijk heel veel op de situatie waarbij brandweercollega een pyromaan blijkt te zijn. Ineens kijken veel mensen dan heel anders naar de brandweer en krijg je regelmatig opmerkingen te horen.

Laten al die mensen die nu "iets" van de politie vinden omdat de verdachte ook politieagent is zich wel realiseren dat diezelfde politie met man en macht heeft gezocht naar Milly. En ik moet zeggen dat ik ook groot respect heb voor de mensen van de recherche en het forensisch instituut die de afschuwelijke taak hebben om het meisje op te moeten graven, identificeren en onderzoeken op sporen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Zometeen om half 12 live op o.a. NOS Journaal, RTL Nieuws en RTV Rijnmond, een persconferentie door de Politie.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Politieagent bekende moord op Milly

AMSTERDAM - De 26-jarige politieman die vastzit in verband met de dood van de 12-jarige Milly Boele, heeft op het de moord op het meisje tegenover de politie bekend.

 Dat zei de Dordrechtse hoofdofficier van justitie G. van de Beek tijdens een persconferentie. De agent zou hebben gezegd het meisje woensdagavond uit haar ouderlijk huis te hebben meegenomen, haar in zijn woning hebben vermoord, en het lichaam in de tuin te hebben begraven.

Update 11.56 uur:

Van de Beek wilde niet zeggen of Milly door de verdachte is misbruikt. Over het motief van de 26-jarige surveillant van het korps Rotterdam-Rijnmond deed hij geen mededelingen. Hij kon ook nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gebracht.

Vriendin

De agent, die tegenover Milly woont, legde zijn bekentenis dinsdag af nadat hij door zijn vriendin naar het politiebureau was gestuurd. Dat deed ze nadat de verdachte haar over zijn betrokkenheid had ingelicht.

De verdachte was volgens Van de Beek onder de mannelijke buurtbewoners met wie de politie nader wilde spreken, omdat hij bij een eerder buurtonderzoek niet op alle vragen sluitend antwoord kon geven.

Het lichaam van Milly werd dinsdagavond op aanwijzing van de agent aangetroffen in diens tuin. Milly was bijna een week eerder spoorloos verdwenen toen zij alleen thuis was. In een telefoongesprek met haar moeder zou Milly hebben gezegd de deur te moeten openen voor een buurman.



Bron: Nu.nl


J005T

  • Gast
Geen Stijl heeft een totaal pakket van de dader geplaatst....

Volgens mij is deze politieman op dit moment hooguit een verdachte en hebben we in Nederland een goed werkend rechtssysteem om verdachten tot daders te promoveren en ze een - op democratische wijze vastgestelde - straf op te leggen. Bij zo'n straf hoort in geen geval de schandpaal, en ook geen fotopublicatie op een medium zonder automatische verwijdering zoals het internet, want als de straf voorbij is, moet die ook echt voorbij zijn.

Geenstijl bewijst voor mij met deze publicatie vooral dat het fantastisch is dat we geen juryrechtspraak of volksgerichten kennen. Want dan zouden alle verdachten van misdrijven die ons in ons persoonlijk comfort raken, meteen tot dader gepromoveerd worden en zouden de hoogste bomen vol hangen met onschuldige pechvogels die toevallig iets te dicht bij de plaats delict waren, en zijn we geen van allen meer veilig.