Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 55044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Zou je je stuk even kunnen voorzien van punten, komma's en hoofdletters en de bizarre zin onder aan je bericht kunnen verwijderen. Je moet kwaad niet met kwaad vergelden.

Precies, en daarnaast loopt het onderzoek nog dus ik zou die zin maar snel weghalen als je nog neit eens weet wat er precies gebeurd is.


J005T

  • Gast
Als hij inderdaad 100% de dader is, dan maakt het mij niks uit dat hij zichtbaar op beeld is, want daders krijgen in mijn ogen een soort slachtoffer status door allelei regels en wetten.

En gelukkig mag je in Nederland die mening hebben! Dat betekent niet dat je je zin krijgt. Daarvoor zal je dan eerst een democratische meerderheid moeten vinden die net als jij vindt dat er naast o.a. gevangenisstraf ook zoiets als schandpaalstraf moet komen. Ik ben wel benieuwd of je dan ook vindt dat iedereen die wel eens iets illegaal gedownload heeft of wel eens iets heeft gejat bij de supermarkt of die wel eens gevochten heeft buiten de sportschool, met naam en toenaam in de krant en op internet mag komen. Of geldt daar wel dat je na de straf met een schone lei moet kunnen beginnen?

In sommige culturen had de schandpaal een belangrijke rol. Het zorgde voor entertainment! En het zorgde er ook voor dat iemand die eens een misdaad had begaan, na zijn straf alleen nog in nieuwe misdaad brood kon verdienen, omdat hij nergens anders meer aan de bak kwam. Is dat wat je wilt? Nogmaals: gelukkig mag je in Nederland die mening hebben.


sylvester1986

  • Gast
Voor zware misdrijven zou me dat niet uitmaken.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Uitslag sectie Milly pas vrijdag

DORDRECHT - De verdachte in de moordzaak van Milly Boele wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Dordrecht. De 26-jarige politieagent zijn wederrechtelijke vrijheidsberoving en moord ten laste gelegd.

Op z'n vroegst vrijdag zullen ook de resultaten van de sectie op het lichaam van het slachtoffer bekend zijn, liet persofficier Sandra ter Horst van het Openbaar Ministerie woensdag weten.

Bron: Nu.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Politie wist van aanbellen buurman  

 ***************************************
 Milly Boele heeft kort voordat zij  
 verdween in een telefoongesprek met    
 haar moeder gezegd dat er een buurman  
 aan de deur stond.Daarna hing ze op.Het
 was haar laatste levensteken.          
                                        
 Haar moeder heeft de politie direct    
 gezegd dat er een buurman aan de deur  
 was.De politie zag geen noodzaak om    
 direct buurtonderzoek te doen.Volgens  
 Hoofdofficier van Justitie Van de Beek
 waren er nog veel andere opties.      
                                        
 De politie heeft de dader vorige week  
 gesproken.Hij had toen geen sluitend  
 alibi.De politie wilde hem deze week  
 nog eens spreken,maar gisteren meldde  
 hij zichzelf.  

Bron; teletekst


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Dit soort berichten zorgen achteraf altijd voor een bepaalde stemming en dat is spijtig.....

Ik geloof heilig dat die mannen en vrouwen keihard aan de bak waren om tot een goede ontknoping te komen. Als je dan achteraf gaat kijken met de wetenschap van nu, zijn daar altijd momenten in te vinden dat je dacht "waarom hebben we toen niet........" Eigenlijk doet dit tekort aan de mensen die alle motivatie en inzet hebben/hadden om haar (heelhuids) te vinden.

Aan de ene kant werkt de media mee aan de druk verhoging bij een eventuele dader. Het zorgt ook voor een stroom van tips die nagetrokken moeten worden. Als, ik noem maar wat, er vijf tips zijn die in een heel andere (maar wel eenzelfde) richting wijzen, dan zal het team sneller daar de aandacht op focussen.
(Bijv. de camerabeelden en de auto die ineens weg was en dus geen relatie met de omgeving insueerde)

Ander punt is natuurlijk de inzet van het AmberAlert. Dit genereert een hoop aandacht en tips, deze is wat laat verstuurd, maar tegelijkertijd had deze dus achteraf bezien eigenlijk geen toegevoegde waarde. De vraag is nu is deze alert door de media druk afgegeven en hadden de rechercheurs al aanwijzingen om dit niet te doen, of waren er andere (organisatorische) redenen.

Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers en de grootste zijn Milly en de familie's....... (Met name de familie Boele, maar ook de familie van de dader is in eens gestigmatiseerd)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Bij deze wil ik de gehele familie en vrienden heel veel sterkte wensen in deze voor hun moeilijke tijd die ze nu maar ook later nog te verwerken krijgen.



Dat deze persoon met photo bekend is gemaakt had eigenlijk pas moeten gebeuren als hij werkelijk schuldig bevonden was.
Dat het om een politie agent gaat maakt het alleen maar erger, ik schaam mij ook diep hiervoor.
Het bewijst alleen maar dat je aan de gehele Psychologisch testen geen moer hebt en dat deze onzin ook heel erg snel afgeschaft moet worden.
Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben als deze persoon naar een gewone EBI gaat geen aparte afdeling.
Wat hij heeft gedaan heeft meer stuk gemaakt dan goed en het geloof in de Politie was al niet zo best.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
amstaf 3,

Je zegt dat de foto pas online had mogen komen als de verdachte schuldig bevonden was, echter trek je vervolgens zelf al je conclusies. Ik lees her en der meer over de (mogelijk lage) kwaliteit van de psychologische tests van de politie. Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit een moord met voorbedachte rade was. Waarom in vredesnaam zou iemand die op het oog aardig gesetteld is (huisje, boompje, beestje) zoiets vooraf bedenken. Hier moet gewoon meer aan de hand zijn, we gaan met z'n allen aan iets voor bij denk ik (maar wie weet wat?). Hopelijk komt er snel meer informatie.
343, never forget.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Ik vindt het een geweldige actie van GeenStijl.

Waarom ?

Omdat iedereen kan zien hoe hij eruit ziet.
*Zie net op RTL 4 ook een foto van dat stuk vreten met een balk over zijn ogen,
Wij Nederlanders mogen dus niet weten hoe hij eruit ziet kennelijk.
Privacy rechten hoeft hij van mij niet te hebben hoor..Sterker nog,
geen enkel recht hoeft hij nog uberhaupt te hebben in mijn ogen

*Zijn nieuwe collega's zullen 'm ook meteen herkennen strakjes.
Ik wens 'm daar veel plezier en een fijne samenwerking met zijn nieuwe loopbaan..!

Geen goed over voor zo'n #^$%^&^ en &^%$$
Mijn excuses voor zijn ex-collega's...

Overigens Amstaf3,
ik hoorde vanmiddag op de radio dat hij zijn daad al bekent heeft.


** "Waakzaam en Dienbaar" staat er op de deuren **
Groetjes, Marco


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Ik kreeg op hyves dit bericht
Beste Leden,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gehoord hebben is Milly Boele gisteravond levenloos aangetroffen in de tuin van verdachte Sander V. een buurman die werkzaam is bij de Politie Rotterdam Rijnmond en tevens twee huizen verderop woont van het ouderlijk huis van familie Boele.

Ter nagedachtenis gaat er een stilletocht georganiseerd worden in de wijk Sterrenburg, te Dordrecht.
Er liggen echter twee voorstellen, een tocht op vrijdag en een tocht door ons georganiseerd op zaterdag. Vanmiddag is er in de media bekend gemaakt dat de tocht vrijdag zal zijn, helaas is dit echter niet zeker.
Er word nu overlegd door de familie met gemeente en politie. De familie zal haar wensen en voorkeuren uitspreken en hierop zal de toch georganiseer worden.
Tot die tijd is dus nog niets zeker, noch vrijdag noch zaterdag.

Als ik iets meer weet over de stilletocht horen jullie dit direct.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid, helaas kan ik niet meer doen dan dat ik al doe.
Ik leer steeds meer op dit forum