Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 56268 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik adviseer sommige mensen hier het boek Een moord kost meer levens van Peter R. de Vries eens te lezen.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
....de veroorzaker daarvan, moet die ook levenslang krijgen van je?

Ik bedoelde misdrijven, en daar vat ik (de meeste) verkeersongevallen niet onder. Er is naar mijn idee wel degelijk verschil tussen het moedwillig ombrengen van een medemens en het onopzettelijk veroorzaken van een ongeval.

En met gevangenis bedoel ik niet een door jou aangehaald "water en brood" instituut, maar het mag best wel een beetje soberder dan nu het geval is. Je hebt nogal wat vrijheden, en nog veel meer rechten. Van mij mag het hoofdstuk rechten voor een veroordeelde (die dus op een democratische wijze aan zijn staf is gekomen) echt ALLE rechten verliezen voor de duur van hun straf.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Ik bedoelde misdrijven, en daar vat ik (de meeste) verkeersongevallen niet onder. Er is naar mijn idee wel degelijk verschil tussen het moedwillig ombrengen van een medemens en het onopzettelijk veroorzaken van een ongeval.

En met gevangenis bedoel ik niet een door jou aangehaald "water en brood" instituut, maar het mag best wel een beetje soberder dan nu het geval is. Je hebt nogal wat vrijheden, en nog veel meer rechten. Van mij mag het hoofdstuk rechten voor een veroordeelde (die dus op een democratische wijze aan zijn staf is gekomen) echt ALLE rechten verliezen voor de duur van hun straf.

En hoe denk je dat ze dan zijn als ze vrijkomen? Nog gestoorder dan toen ze erin gingen waarschijnlijk...

Ben zelf ook vader van een dochter en ben heel blij dat we hier een rechtsstaat hebben met rechters die de straf bepalen en niet mijn "vaderlijke" gevoelens


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Waar er hier misschien wat onduidelijkheid over ontstaat is dat volgens ons rechtssysteem wettelijk gezien een verdachte pas dader wordt als de rechter dat heeft uitgesproken. In het taalgebruik ontstaat dan de verwarring dat binnen politie en justitie werkende mensen dit ook zo blijven gebruiken, terwijl mensen die dat niet zijn, het niet zo gewend zijn er op een andere manier naar kijken (taalkundig gezien dan even).

We hebben helaas gezien dat in het verleden bleek dat een zo goed als 100 procent ronde zaak, jaren later toch anders bleek te liggen. Zoals de Schiedammer parkmoord en nu, ook heel recent Lucia de B.

@ MarcoIF:
Op de vorige pagina besluit je je post met ** "Waakzaam en Dienbaar" staat er op de deuren **
Wat wil je hiermee zeggen? Ik krijg er, naast dat het dienSTbaar moet zijn, een raar gevoel van, zoals je het neer zet. Misschien dat je het niet zo bedoelt hebt, maar kun je het mij uitleggen?  ???


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Iemand blijft, totdat hij veroordeelt is, verdachte... Dat iemand in de volksmond wel al de dader is kan ik mij heel goed voorstellen...

Iemand die tot zo'n daad in staat is.... is geen collega van mij... :(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Iemand blijft, totdat hij veroordeelt is, verdachte... Dat iemand in de volksmond wel al de dader is kan ik mij heel goed voorstellen...

Iemand die tot zo'n daad in staat is.... is geen collega van mij... :(

Grizz, gaat dat ook op als iemand zelf vrijwillig een bekentenis aflegt dan ????


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Grizz, gaat dat ook op als iemand zelf vrijwillig een bekentenis aflegt dan ????
Ja.
343, never forget.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Grizz, gaat dat ook op als iemand zelf vrijwillig een bekentenis aflegt dan ????


Ja voor mij wel.... ik heb een keer een zaak gehad waarbij de vader zich vrijwillig kwam melden en een bekennende verklaring aflegde.... terwijl later bleek dat hij het nooit heeft kunnen doen...en hij zijn zoon beschermde....

Ik weet ook wel dat dat in dit geval heel erg onwaarschijnlijk is.... maar iemand is verdachte tot hij is veroordeelt.... ook als hij of zij een bekennende verklaring heeft afgelegd...

Zo werkt het nu eenmaal in ons rechtsysyteem.... dat men in de volksmond dan de dader heet.... ik kan mij daar niet druk over maken... ik probeer alleen iets uit te leggen.

Dat zulke daden iemand degradeert tot het laagste van het laagste.... tja... absoluut...---------------------denkt nu

deurtje dicht---------------------------------- sleutel in een hele diepe rivier en niet meer naar zoeken..... zoals ik al zei... iemand die tot zulke daden in staat is... is geen collega van mij.... bah....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Op onderstaande foto, afkomstig van Spitsnieuws.nl, is te zien hoe bizar het eigenlijk is. Het is hemelsbreed misschien 10 meter vanaf haar huis waar ze gevonden is..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vindplaats Milly (tent links) en ouderlijk huis (tent rechts)

Feestje Sander V. met Milly in tuin

Terwijl het lichaam van Milly al in zijn tuin lag begraven stond politieman Sander V. afgelopen zaterdagavond met kennissen ijskoud een biertje op zijn terras te drinken, meldt de Telegraaf.

"Ik zag hem daar met een groepje vrienden gezellig kletsen. Pilsje in de hand, glimlach op zijn gezicht. Het is bizar. Hij staat daar te keuvelen, terwijl een paar meter verderop Milly onder de grond ligt. Die man moet echt knettergek zijn", aldus een buurvrouw in de krant.

Kritiek op politie

De politie krijgt vanochtend in de ochtendkranten veel kritiek. Onder meer in het AD en De Telegraaf worden deskundigen opgevoerd die vinden dat de politie te star volgens procedures opereerde en het onderzoek niet snel genoeg richtte op buurmannen. Het meisje had namelijk vlak voor haar vermissing verklaard dat er een buurman voor de deur stond.

Bron: Spitsnieuws.nl


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
En opnieuw ben ik blij dat we geen juryrechtspraak in Nederland hebben. Natuurlijk dénk ik, als leek, ook dat deze man de dader is. Maar zou ik mijn leven er om verwedden? Jij?
Over het recht van daders en slachtoffers: dat zie je correct, en als je even doordenkt ben je het er waarschijnlijk nog mee eens ook. We hebben er in Nederland namelijk voor gekozen dat we liever 10 schuldigen vrijlaten, dan dat we 1 onschuldige in de gevangenis zetten. Want dat laatste vinden we nog veel en veel erger. Jij niet?

Wat is je alternatief voor die luxe gevangenis - water en brood? Je mag er voor zijn hoor, om mensen te straffen met wraak als uitgangspunt. De historie bewijst dat daar alleen maar grotere boeven en een onveiligere maatschappij door ontstaan, maar onze oer-instincten willen ook wat, dus stem gerust op een partij die dat nastreeft. Ik ben zelf blij dat we in Nederland niet uit wraak straffen, maar om twee andere redenen: 1) het beschermen van de maatschappij tegen klootzakken als de dader van deze moord, en 2) het proberen weer goede mensen van ze te maken (dat laatste is niet echt mijn streven maar is wel die trotse christelijke traditie van Nederland waarin altijd van het goede van mensen wordt uitgegaan).
Dat de familie van Milly levenslang pijn zal hebben terwijl de veroorzaker na 12 jaar weer vrij rondloopt - ja dat voelt vreselijk. Het gebeurt - en soms vergelijkbaar traumatisch - ook families na een verkeersongeval. De veroorzaker daarvan, moet die ook levenslang krijgen van je?


Je hebt gelijk dat puur wraak als leidraad voor straffen ook niet alles is.

Maar als ik dan zoiets als dit lees dan gaat mijn bloed koken en vraag ik mij af of sommige 'mensen' wel genade en een kans op rehabilitatie verdienen.

Je zal daar maar liggen, angstig, naakt en gewond terwijl een aantal van die low-lives je net afgetuigd hebben em een anatal van die predators jouw rekening leegplunderen van jouw zuurverdiende centen.

Of je zal als klein, angstig meisje van 12 maar die moorddadige blik in de ogen van die normaal altijd aardige buurman zien, wetend dat dat het laatste zal zijn dat je in jouw jonge leventje zal zien........   :'(

Het wordt dan heel moeilijk om daders ook maar iets positiefs te gunnen. Bijna onmenselijk moeilijk......
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)