Rolf,
Ik ben met je eens dat slechte training volgen ook slechte resultaten geven..
Maar ik kom op heel veel examens ook instructeurs tegen , die denken dat ze de puntjes op de I zetten. Maar op heel veel essentielere punten de plank mis slaan.
voorbeeld 1.
Dat een vrije luchtweg bijvoorbeeld gewoon bereikt word met een kinlift weten de meeste cursisten nog steeds niet... ;-(((((
En dat een stabiele zijligging eigenlijk maar in enkele gevallen gebruikt hoeft te worden.. en dus vaak helemaal niet nodig is...
Voorbeeld 2.
Dat het alarmeren niet ophoudt met 112 te bellen, maar dat een gebouwbeheerder, portier, bhv organisatie, alarmeert, zorgt dat iemand de ambulance staat op te wachten.., Iemand aan het werk zet om AED aan het werk te zetten.. zelfs bij een groep in het ziekenhuis, werd 112 gebeld, :-((((
Voorbeeld 3.
Iedereen weet precies het zwaardvormig aanhangsel te vinden... waarom drukken dan alle kandidaten er wel op, of er zo vlak naast, dat ze er vaak toch bijna wel op drukken.. (terwijl dat borstbeen veel groter is...
Maar in de afgelopen 10 examens voor het Oranje Kruis die gehad werden, kwamen deze bovenstaande zaken veelvuldig voor... (allemaal verschillende instructeurs)
Ik wijt het maar aan de invoering van de nieuwe richtlijnen.. maar dat soort zaken verhogen de overlevingskansen meer...
ik bedoel maar ff.. Natuurlijk gebeurd dat niet bij de instructeurs die hier lezen... En we hebben altijd heel zenuwachtige kandidaten... moet je afvragen hoe dat komt...
Dus tuurlijk moet het goed aangeleerd worden.. met ook de juiste didactiek en de juiste achtergrond info.. en niet met het idee dat je alleen alles fout kan doen, maar dat je veel goed kan doen...