2% is toch nog 2 overlevenden extra op iedere 100 reanimaties, ik zou dat geen mieren neuken willen noemen, je geeft iemand immers een 20% hogere kans om te overleven
Jacques, kijk nog eens goed wat je schrijft.. 2% hogere overleving kans voor het betreffende slachtoffer, is niet het zelfde als 2 overlevenden op de 100.. (dat heet het liegen van statestieken.. veel voorkomende vergissing)
Zelfs niet op de grote getallen.
Moet je eens kijken wat ik geschreven heb over de examens.. Ik heb liever dat iemand goed alarmeert. niet alleen 112, maar direct aan hulp denkt aan BHV-organisatie, Portier c.q. gebouwbeheerder, De AED laat komen.., Iemand die ambulance opvangt..
Samengevat zijn hulpverlening organiseert en misschien slecht blaast en slecht comprimeert.. (overlevings kans 10%, komt de AED snel dan is het in eens 67%)
Dan iemand die alleen 112 belt, de rest vergeet en erg goed comprimeert en erg goed blaast.. (= Overlevingskans 8%)
natuurlijk trainen we mensen om de 12% of hoger te halen...
maar we trainen dus niet om de "perfect strip" te halen.. maar om de overlevingkans zo maximaal mogelij te krijgen voor die betreffende hulpverlener. en dat is echt iets anders...