Nou Biance goed dat je het gedaan hebt !, maar vertel .....
Ik zat thuis te luisteren naar de scanner zoals altijd staat die hier gewoon aan.
Ineens hoor ik dat er een ambu A1 wordt gestuurd naar een straat hier in de buurt met de melding reanimatie.
Ik had meteen zoiets van ojee dan zijn ze nog niet hier omdat het dorp slecht te bereiken is de laatste tijd door vele wegwerkzaamheden.
Dus ik ben op de fiets gestapt en naar dat adres gegaan met de gedachte het duurt nog een hele tijd voor ze hier kunnen zijn en misschien kan ik in die tussentijd wel helpen met reanimeren.
Er kwam net een vrouw naar de weg gelopen en toen heb ik haar maar gevraagd of ze een ambulance gebeld hadden. Dit was het geval maar ze meende dat het toch al te laat was.
Ik ben toen met haar naar binnen gegaan en vond het so cyanotisch op de grond geen carotis voelbaar.
Ik heb toen gevraagd hoelang ze al was.
ongeveer 5 minuten werd me verteld.
ik heb haar toen gezegd dat ik best wilde beginnen maar dat ik niet zeker wist of het nog wel zin had.
Ze vroeg me toch te beginnen en dat heb ik toen ook maar gedaan.
later bleek dat het so al langer dan die vijf minuten daar gelegen had en toen werd me gevraagd om te stoppen door een andere familielid. omdat het toch geen zin meer had.(ivm te lange zuurstofnood in hersenen).
Ik bleef met een wrang gevoel zitten over het wel of niet moeten stoppen in zo`n geval omdat je tijdens de lessen leert om door te gaan tot er medische hulp komt.
Ik ben toen gestopt waarna de eerste ambulance aan kwam.
Zij zagen ook meteen dat het geen zin meer had en hebben de hap gebeld .
Ik ben hierna naar mijn ouders gegaan en heb er met hen over gepraat.
En ik ben er zeker van dat ook dit gebeuren een plaatsje zal krijgen.
Bianca