Gele strepen

Auteur Topic: Gele strepen  (gelezen 2608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Gepost op: 15 oktober 2002, 09:43:59
Beste collega politie mannen,

Het volgende:
Mijn ouders hebben een huis met ernaast een garage.
De garage grenst aan een straat waar het met name op zondag erg druk i vanwege een daar gevestigde kerk.
U begrijpt dat dit nog al eens voor parkeer problemen zorgt.
Nu is de vraag: mag je voor je eigenm uitrit zogenammde schuine witte of gele strepen trekken op het wegdek zodat duidelijk is dat daar niet geparkeerd mag worden?

Sven

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2002, 13:15:13
Mijn eerste reactie is: Nee. Het aanbrengen van verkeerstekens wordt geregeld in het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer. (BABW) Hierin staat dat het plaatsen van verkeerstekens alleen mag geschieden als dit staat geregeld in het Verkeersbesluit. Dit verkeersbesluit wordt volgens mij geregeld en gewijzigd door de gemeente in overleg met de politie. Het aanbrengen van verkeerstekens mag dus niet zomaar. Anders zou het natuurlijk ook een zooitje worden.

Er gelden wel een aantal ontheffingen, waaronder bijvoorbeeld verkeerstekens van tijdelijke aard, welke geen verkeersbesluit nodig hebben, zoals bijvoorbeel wijzigingen van de max. snelheid tijdens wegwerkzaamheden.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2002, 00:54:04
Dat de strepen "illegaal" zijn, doet niets af aan het feit dat je wel degelijk een parkeerbon kunt krijgen voor fout parkeren.

Sven

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2002, 16:21:40
Dat zou best kunnen. Ik heb daar nog geen jurisprudentie over gezien.

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2004, 11:57:14
Het parkeren voor een in- of uitrit is ten alle tijde verboden. Ook als je zelf gebruiker van die in/uitrit bent. Dit is wettelijk geregeld. Dus waarom dit met, ten onrechte, aangebrachte tekens op het wegdek verduidelijken?
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

SWAT

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2004, 00:27:27
Je zou wellicht voor je uitrit wel een wit kruis op de weg kunnen schilderen.
Een wit kruis is namelijk geen verkeersteken als bedoeld in het RVV.
Wellicht ben je wel in overtreding van de plaatselijke APV want daar wordt vaak het beschilderen van de straat verboden. Wellicht eerst maar eens met de gemeente bellen of je toestemming krijgt of dat zij het voor jou komen doen.