Grote brand Woning Kievitstraat - Geldrop 14-03-2010

Auteur Topic: Grote brand Woning Kievitstraat - Geldrop 14-03-2010  (gelezen 3227 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Gepost op: 14 maart 2010, 05:31:08
p2kflex
04:28:12 14-03-10GROUP-1PRIO 1 : BRAND WONEN: (nader bericht: grote brand) KIEVITSTRAAT 49 GEL : 724 AGS HOVD
GB1104701BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (ROGS - Regionaal Officier Gevaarlijke Stoffen)
GB1104775BRW Oirschot (OvD)
GB1107346BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Postalarm)
GB1107398BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Lichtkrant)
p2kflex
04:13:48 14-03-10GROUP-1PRIO 1 : BRAND WONEN: (nader bericht: middel brand) KIEVITSTRAAT 49 GEL : 735 OVD
MB1104764BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (OvD Midden - Zuid)
MB1107246BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Postalarm)
MB1107298BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Lichtkrant)
p2kflex
04:04:31 14-03-10GROUP-1PRIO 1 : BRAND WONEN: KIEVITSTRAAT 49 GEL : 754 734
1107220BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (HW / HV groep)
1107261BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Blusploeg B)
1107262BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Blusploeg C)
1107298BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Lichtkrant)




J005T

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2010, 08:58:50
Dat betreft deze woning (link). Hopelijk goed afgelopen met bewoners en hond?


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2010, 09:30:46
Uitslaande brand in woning Geldrop

GELDROP - Op de zolder van een woning aan de Kievitstraat in Geldrop is vannacht rond 04.00 uur een grote brand uitgebroken. Een buurman ontdekte de brand en waarschuwde de bewoners. Een persoon is ter observatie naar het ziekenhuis gebracht. De brand is inmiddels onder controle.
De buurman was 's nachts gealarmeerd door zijn hond. De man is vervolgens gaan kijken wat er aan de hand was. Toen hij de brand ontdekte, heeft hij zijn buren wakker gemaakt en uit de woning geholpen.
De brandweer rukte onder meer uit met een hoogwerker. Enkele tientallen buurtbewoners stonden op straat toe te kijken.

Op nagenoeg hetzelfde tijdstip woedde brand in een chalet op een camping in Soerendonk. De bewoner is ongedeerd gebleven. De brand is onder controle.



bron: www.ed.nl


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2010, 13:28:13
Brand verwoest woning in Geldrop

GELDROP - De brand in een woning in de Kievitstraat in Geldrop (Noord-Brabant) was rond vijf uur zondagochtend onder controle. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer gezegd.
De brand werd even na vier uur in de nacht van zaterdag op zondag gemeld en dreigde zich uit te breiden naar omliggende rijtjeshuizen.
In totaal moesten negen personen uit vijf huizen hun woning verlaten.
Drie personen zijn naar het ziekenhuis gebracht met ademhalingsproblemen. Zes personen konden rond kwart voor zes zondagochtend weer terug.
De oorzaak van de brand is nog onbekend.



bron: www.nu.nl


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2010, 22:38:53
Hopelijk goed afgelopen met bewoners en hond?

Altijd een terechte vraag, maar voor zover ik het begreep, was het de hond van de BUURMAN die aansloeg, en heeft de buurman zijn buren gewaarschuwd en naar buiten geholpen. Ik heb nergens gelezen dat ook de buren een hond hadden (of andere huisdieren - ik mag hopen van niet)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


J005T

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2010, 22:45:20
Altijd een terechte vraag, maar voor zover ik het begreep, was het de hond van de BUURMAN die aansloeg, en heeft de buurman zijn buren gewaarschuwd en naar buiten geholpen. Ik heb nergens gelezen dat ook de buren een hond hadden (of andere huisdieren - ik mag hopen van niet)

De link die ik bij mijn vraag had gezet, opent het betreffende huis (nummer 49) in Google Maps op zo'n manier dat je het bordje dat voor de hond waarschuwt, tussen de groenige fiets door, achter het raam ziet staan. Hier de link extra ingezoomd. Vandaar mijn vraag. Toen wist ik nog niet dat van een aanslaande hond sprake was.
Of zou in de P2000-berichten het huisnummer van de waarchuwende buurman (kunnen) staan?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2010, 06:46:56
De link die ik bij mijn vraag had gezet, opent het betreffende huis (nummer 49) in Google Maps op zo'n manier dat je het bordje dat voor de hond waarschuwt, tussen de groenige fiets door, achter het raam ziet staan.

Is dit nieuw, speculeren aan de hand van Google Streetview? Misschien zijn er in de tussentijd nieuwe bewoners in het huis getrokken, misschien leeft die hond inmiddels niet meer, misschien klopt het huisnummer op P2000 niet, etc...


sanexx

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #7 Gepost op: 14 april 2010, 13:38:03
de bewoner had een hond, maar was ten tijde van de brand niet in huis;
bewoners zijn ok..


taschatjuh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2010, 16:32:57
ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat de bewoner een hond had!
maar wij hebben geen hond
dus daar is nooit spraken van geweest!
de hond van de buurman heeft gereageerd op de brand
en de buurman heeft ons vervolgens weten wakker te krijgen !
dus nee een eigen hond was er niet !!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2010, 16:41:41
ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat de bewoner een hond had!
maar wij hebben geen hond
dus daar is nooit spraken van geweest!
de hond van de buurman heeft gereageerd op de brand
en de buurman heeft ons vervolgens weten wakker te krijgen !
dus nee een eigen hond was er niet !!

Heel veel sterkte maar misschien kan je ook even dit topic doorlezen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,22571.0.html  Hoef je misschien niet meer te discussieren over wel/niet een hond...  ;) :) Met heel de straat er één aanschaffen en je bent klaar.  :)