Tweepersoons motorvliegtuig gecrasht - Rottevalle Friesland 14-03-2010

Auteur Topic: Tweepersoons motorvliegtuig gecrasht - Rottevalle Friesland 14-03-2010  (gelezen 3905 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Meestal (let el, meestal niet altijd) zijn er wel mensen die de crash zien gebeuren en 112 bellen. Bij een melding vliegtuigcrash lijkt het me niet raar om brandweerinzet te verwachten. Meestal is niet direct bij de melding duidelijk of er letsel is, mogelijk lekt er brandstof, enz. Ik had ook al op de monitor zitten zoeken, maar geen alarmering gevonden, wat mij persoonlijk ook wel verbaasde. Je ziet tegenwoordig regelmatig dat bij meldingen van verkeersobgevallen uit voorzorg brandweer wordt meegestuurd, ook als niet duidelijk is of er letsel/beknelling/lekkage is. Daarom verwachtte ik ook uit voorzorg in ieder geval alarmering van brandweerzijde.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Het is daar zo'n afgelegen gebied, als daar een boeing neer zou storten zou nog niemand het merken denk ik. 112 is wel gebeld, de politie was er immers ook.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Daarom verwachtte ik ook uit voorzorg in ieder geval alarmering van brandweerzijde.

Misschien dat er wel contact is geweest met de BRW? (even met andere monitor, het is te lang geleden)

15:38:25 14-03-10  GRAAG NOG EEN KEER KONTAKT MKB
          Officier van Dienst Oost Friesland (0303068)

15:08:31 14-03-10  OVDB OOSTERWOLDE GRAAG EVEN BELLEN MET MKB PRIO 2
          Officier van Dienst Oost Friesland (0303068)
  
15:06:10 14-03-10  OVD MIDDEN GRAAG BELLEN MET MKB PRIO2
          Officier van Dienst Midden Friesland (0303063)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Het is daar zo'n afgelegen gebied, als daar een boeing neer zou storten zou nog niemand het merken denk ik. 112 is wel gebeld, de politie was er immers ook.



Wellicht is er gezegd dat alle personen er zonder problemen uitgekomen zijn en dat er niks van ambulance of brandweer nodig is.. Komt de politie ter plaatse en vinden deze dat er wel brandweer nodig is/was dan hadden ze daar wel om gevraagd..


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Ben bij de berging aanwezig geweest, en de mensen die de berging uitvoerden konden me vertellen dat de vlieger geen radiocontact heeft gehad om zijn problemen te melden. In de vleugeltanks zat nog brandstof, welke eerst is verwijderd alvorens de vleugels zijn verwijderd. Wanneer de greppel een paar meter verder was gelegen, was er waarschijnlijk helemaal niets gebeurt met het toestel. Het is tijdens de laatste meters in aanraking gekomen met een afrasteringsdraad, wat de oorzaak is geweest dat het vliegtuig een draai van 180 graden heeft gemaakt. Er is geen inzet van ambu of brandweer geweest op zondag voor deze noodlanding. (crash is eigenlijk niet het juiste woord).