Belgische agent doodgeschoten bij gezinsdrama - Bilzen (B) 14-03-2010

Auteur Topic: Belgische agent doodgeschoten bij gezinsdrama - Bilzen (B) 14-03-2010  (gelezen 2931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Agent gedood bij gezinsmoord België

BILZEN - Bij een gezinsmoord in Bilzen, net over de Belgische grens bij Maastricht, is zondag een agent doodgeschoten. De schutter had kort ervoor al zijn vijftienjarige zoon vermoord in het dorpje Vlijtingen en doodde uiteindelijk zichzelf.
De man had ook geprobeerd op zijn ex-vriendin te schieten in haar woning in Bilzen. De ex-vriendin kon echter nog wegvluchten. Ze waarschuwde de politie.

De agent die aanbelde om de man te kalmeren, kreeg echter drie kogels uit een jachtgeweer in zijn rug geschoten. De 54-jarige agent overleed korte tijd later.

De politie heeft de woning lange tijd omsingeld. Toen agenten na enige tijd binnendrongen, bleek de man overleden.

Bron: www.nu.nl




debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Belg schiet eigen zoon en agent dood
Bij een gezinsmoord in Bilzen, net over de Belgische grens bij Maastricht, is vanochtend een agent doodgeschoten.

De schutter had eerst zijn vijftienjarige zoon vermoord in het naburige dorpje Vlijtingen. De man probeerde daarna op zijn ex-vriendin te schieten in haar woning in Bilzen. De ex-vriendin kon echter nog wegvluchten. Ze waarschuwde de politie.

Een 54-jarige agent die aanbelde om de man te kalmeren, kreeg echter drie kogels uit een jachtgeweer in zijn rug geschoten en overleed korte tijd later. Een andere agent schoot terug, waardoor de man na enige tijd ook de dood vond.

De Belgische minister Annemie Turtelboom (Binnenlandse Zaken) sprak in een persconferentie van een zwarte dag. Ze benadrukte dat de politie volgens het boekje heeft gehandeld. Twee van de vier agenten droegen kogelvrije vesten, meldde de Vlaamse omroep VRT.

Een Belgische politievakbond eist dat de overheid meer doet voor de veiligheid van agenten. Volgens de bond komt geweld tegen de politie steeds vaker voor.

bron: spitsnieuws.nl
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/03/belg_schiet_eigen_zoon_en_agen.html
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Een 54-jarige agent die aanbelde om de man te kalmeren, kreeg echter drie kogels uit een jachtgeweer in zijn rug geschoten en overleed korte tijd later

Het is triest dat dit gebeurd is, maar zoek je het niet een heel klein beetje op als je aan gaat bellen bij iemand die net zijn 15 jarige zoon heeft neergeschoten? ::)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Het is triest dat dit gebeurd is, maar zoek je het niet een heel klein beetje op als je aan gaat bellen bij iemand die net zijn 15 jarige zoon heeft neergeschoten? ::)

Er staat in het artikel dat de agenten volgens het boekje hebben gehandeld, dus ik vind het nogal een gewaagde vraag...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Er staat in het artikel dat de agenten volgens het boekje hebben gehandeld, dus ik vind het nogal een gewaagde vraag...

Ik zeg ook niet dat er verkeerd gehandeld is o.i.d (al vind ik het sterk dat je zo snel de conclussie kan trekken dat er volgens het boekje gehandeld is, onderzoek lijkt mij nog volop bezig, niet dat ik het in twijfel neem..) Ik vraag me gewoon af of het verstandig was om bij zo'n persoon aan te bellen om hem even te kalmeren O0


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Drie doden bij gezinsmoord in België

Update: zondag 14 mrt 2010, 13:04

Bij een gezinsmoord in Bilzen net over de Belgische grens bij Maastricht zijn drie doden gevallen.
Een man doodde eerst in een nabijgelegen dorp zijn 15-jarige zoon. Daarna ging de man naar het huis van zijn ex om haar te vermoorden, maar zij wist te vluchten.
De vrouw kon de politie waarschuwen. Die stuurde vier agenten naar het huis waar de man zich had verschanst.

Toen de agenten in de hal van het huis stonden, struikelde een van hen, waarna de dader het vuur opende en een 54-jarige agent doodschoot. Diens collega schoot daarop de man neer, die later overleed.






Politie bij het huis van de dader Politie bij het huis van de dader.  Foto: VRT


Bron: http://nos.nl/artikel/143806-drie-doden-bij-gezinsmoord-in-belgie.html


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Drie doden bij gezinsmoord in België

Update: zondag 14 mrt 2010, 13:04

Bij een gezinsmoord in Bilzen net over de Belgische grens bij Maastricht zijn drie doden gevallen.
Een man doodde eerst in een nabijgelegen dorp zijn 15-jarige zoon. Daarna ging de man naar het huis van zijn ex om haar te vermoorden, maar zij wist te vluchten.
De vrouw kon de politie waarschuwen. Die stuurde vier agenten naar het huis waar de man zich had verschanst.

Toen de agenten in de hal van het huis stonden, struikelde een van hen, waarna de dader het vuur opende en een 54-jarige agent doodschoot. Diens collega schoot daarop de man neer, die later overleed.



Politie bij het huis van de dader Politie bij het huis van de dader.  Foto: VRT

Bron: http://nos.nl/artikel/143806-drie-doden-bij-gezinsmoord-in-belgie.html

Er komt al wat meer naar buiten..


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Het is triest dat dit gebeurd is, maar zoek je het niet een heel klein beetje op als je aan gaat bellen bij iemand die net zijn 15 jarige zoon heeft neergeschoten?

Alsof het precies zo gebeurd is! Ik zou zeggen: de media is niet 100% betrouwbaar, vaak missen er details/onderdelen van het verhaal. Het laatste bericht is alweer een ander verhaal..   :-X
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Het is triest dat dit gebeurd is, maar zoek je het niet een heel klein beetje op als je aan gaat bellen bij iemand die net zijn 15 jarige zoon heeft neergeschoten? ::)

 :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
:-X

Zeg even wat je aan wilt geven, zal me wat meer zeggen dan die smile van je :)


Alsof het precies zo gebeurd is! Ik zou zeggen: de media is niet 100% betrouwbaar, vaak missen er details/onderdelen van het verhaal. Het laatste bericht is alweer een ander verhaal..   :-X

Ik ga er vanuit dat dit uit een persbericht van de politie naar buiten is gekomen.. Als ik van de media uit zou gaan dan had ik wel wat gezegd over het kogelvest verhaal (wat ook vermeld wordt dat het vanuit de media komt) O0