Politiekorps Kennemerland dreigt de bewaking van de luchthaven Schiphol op zich te moeten nemen

Auteur Topic: Politiekorps Kennemerland dreigt de bewaking van de luchthaven Schiphol op zich te moeten nemen  (gelezen 4118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
De Schiphol geruchten zijn definitief van de baan?  ::)

Ach jongens, in iedere tak van sport rommelt het, echt waar.

On-topic: wie Schiphol ook gaat beveiligen, uit welk potje het ook moge komen: als er links en rechts maar wat bewapende en getrainde poppetjes staan... ;D

Nja weet je, zo'n groot gebied krijg je nooit van je leven waterdicht beveiligd:P Er zijn van die plaatsen waar dat gewoon niet te doen is, bijvoorbeeld bij een gebied van tig duizend hectare om het even grof uit te drukken. Als ik in BPS (ja echt, bps nog) lees hoeveel mutaties er ook per dag vandaan komen op zo'n klein gebied... Tja, druk gebied. Plus natuurlijk nog de kleine 1000 mensen die er in de grensbewaking moeten lopen...

De politiebewaking is echt niet zo verkeerd op schiphol, aardig wat mensen, goed werk. Alleen jammer dat een groot deel van de beveiligingstaken gewoon echt door burgers gedaan moet worden, al was het maar omdat het anders onbetaalbaar word. Een WMR opleiding van de KMar is ook absoluut niet goedkoop, en het kan niet uit om overal zo'n poppetje neer te zetten. Dit is gewoon een kosten/baten afweging. En om heel eerlijk te zijn, heel veel dingen zijn zo ver gezocht, daar moet je in mijn ogen niet tegen willen beveiligen. Je kan immers nog altijd (incl. de dreiging (ofzo)) beter in een vliegtuig stappen dan in de auto.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik weet het, Esse. Het kan allemaal wel dichtgespijkerd worden, maar dat kost gewoon te veel geld..
Heb al vaker gezegd: Schiphol (bijvoorbeeld) is net een klein stadje.
En tja, v.w.b. die burgerbeveiliging, daar heb ik me ook al zo links en rechts over uitgelaten. Alles is een kostenplaatje.


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Ik weet het, Esse. Het kan allemaal wel dichtgespijkerd worden, maar dat kost gewoon te veel geld..
Heb al vaker gezegd: Schiphol (bijvoorbeeld) is net een klein stadje.
En tja, v.w.b. die burgerbeveiliging, daar heb ik me ook al zo links en rechts over uitgelaten. Alles is een kostenplaatje.

Ja klopt, maar in principe doet de burgerbeveiliging zijn werk niet minder slecht dan een gewapende collega hoor. Daar sluipt ook routine in ;)


sylvester1986

  • Gast
Ik denk dat het voor ons, dus de Luchtmacht, minder gauw routine is dan voor particuliere beveiligers, omdat wij vaak oefenen en dus meer variatie hebben.


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Ik denk dat het voor ons, dus de Luchtmacht, minder gauw routine is dan voor particuliere beveiligers, omdat wij vaak oefenen en dus meer variatie hebben.


Dit is de grootste kolder die ik ken, sorry hoor. Jij hebt er volgens mij geen kijk op tot in hoe ver, en hoe vaak de burger beveiliging wel niet getest word, en in wat voor soort situatie.

De luchtmachtbev is nou niet echt te vergelijken met een schiphol waar t hoofdgebouw al 20k bezoekers per dag trekt...


sylvester1986

  • Gast
Nee dat weet ik ook niet en daarom zeg ik ook, ik denk.
Wij krijgen ook vaak inspecties en die zijn ook niet mis hoor en daarbij komt er bij de luchtmachtbeveiliging naast beveiliging ook het militaire aspect kijken, dus zhkh/ehbo/bhv, riot controle, Gasmasker drills, schieten en nog veel meer om op te noemen.
dus zoals u al zegt, het is niet te vegelijken.

Ontopic maar weer.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Wie het ook doet, hoe je het ook doet... als je 8 uur een taak doet ga je dingen missen! Je ziet ze niet meer of je geeft er geen aandacht meer aan. Dat zal voor elke tak van sport hetzelfde zijn!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ben ik niet helemaal met je eens. :-\

Iedereen kan wel eens een inkak-momentje hebben ... Dat ben ik wel met je eens. Maar niet structureel bij 8 uur werk.
Als je een 8 uurs dienst hebt zou je je scherpte tijdens je hele dienst makkelijk kunnen houden. Hoe eentonig je werk ook is.

(ik spreek uit ervaring in de particuliere beveiliging, burger beveiliger bij defensie en als militair)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Nee dat weet ik ook niet en daarom zeg ik ook, ik denk.
Wij krijgen ook vaak inspecties en die zijn ook niet mis hoor en daarbij komt er bij de luchtmachtbeveiliging naast beveiliging ook het militaire aspect kijken, dus zhkh/ehbo/bhv, riot controle, Gasmasker drills, schieten en nog veel meer om op te noemen.
dus zoals u al zegt, het is niet te vegelijken.

Ontopic maar weer.

ZHKH<EHBO, echt EHBO is uitgebreider. Riot controll hebben ze als burgerbeveiliger niet, maar gasmasker drills, echt... Even redelijk, dat leer je een keer toe, en daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken behalve zo nu en dan eens een keertje oefenen. Schieten... Tja, wil je daar ook een opmerking op hebben?

Maar het is niet te vergelijken maar je noemt, in mijn ogen, niet echt noemenswaardige punten.

Ben ik niet helemaal met je eens. :-\

Iedereen kan wel eens een inkak-momentje hebben ... Dat ben ik wel met je eens. Maar niet structureel bij 8 uur werk.
Als je een 8 uurs dienst hebt zou je je scherpte tijdens je hele dienst makkelijk kunnen houden. Hoe eentonig je werk ook is.

(ik spreek uit ervaring in de particuliere beveiliging, burger beveiliger bij defensie en als militair)

Dat is misschien voor jou zo, maar echt niet voor iedereen xD Laat mij 4 militaire tuchtrapporten tikken op een dag, en je ziet gewoon dat t 4e rapport een kwalitatief uitermate treurig is


sylvester1986

  • Gast
Ht ging over de inspecties en daarom zeg ik dat onze inspecties ook het militaire plaatje wordt getoetst vanuit Breda.
En je mag best een opemrking over het schieten hebben, ik luister graag.