GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010  (gelezen 12975 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #50 Gepost op: 17 maart 2010, 13:50:36
Ik denk overigens wel dat hij een lange straf zal krijgen, uiteraard meerdere keren brandstichting, en natuurlijk dood door schuld, daar kunnen ze hem ook op pakken.

ik hoop het van harte, maar... dát er brand is gesticht is vaak wel te bewijzen, en hóe soms ook nog wel. Door wíe wordt al een heel stuk moeilijker, het is bijna noodzaak de dader op heterdaad te pakken... En dan moet deze persoon nog succesvol gelinkt kunnen worden aan de eerdere branden.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #51 Gepost op: 18 maart 2010, 09:46:51
Ik zei dus al.. .die pyromaan weet donders goed waar ie mee bezig is...

Vuile.......


ongelovelijk.... grrrrrrrr
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #52 Gepost op: 18 maart 2010, 10:40:46
Nou ik vind er niks grappigs aan. Wat een marteling voor die brandweermensen. Eerst een collega verliezen, en die zelfde pyromaan gaat lekker door  >:(

Ik ook niet. Maar ik heb vannacht blijkbaar de verkeerde smiley geplaatst. Het had deze  :| moeten zijn.  :-[


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #54 Gepost op: 18 maart 2010, 18:58:36
http://www.politie.nl/groningen/nieuws/100318politiezoektgetuigenjongemannenopdak.asp

Politie zoekt getuigen jongemannen op dak

Veendam, 18-03-2010 • De politie doet volop onderzoek naar de branden die afgelopen week in Veendam hebben plaatsgevonden. De informatie die vanuit de inwoners van Veendam bij het politieteam komt is van groot belang. In de nacht van zondag op maandag, dezelfde nacht waarin de brand bij Scheer en Foppen was, zijn twee jongemannen op een dak van een pand in de Kerkstraat gezien. De politie vraagt mensen of zij aanslaan op de omschrijving van het tweetal.

Signalement

Het tweetal op het dak heeft een blanke huidskleur. Een omschrijving van beiden:

Persoon 1:

Lengte ongeveer 1,65 a 1,68 meter en droeg een donkere gewatteerde jast tot op de heupen, een donkere broek en donkere sportschoenen. Hij had op zijn hoofd een donkere baseballpet met de klep aan de zijkant.

Persoon 2:

Langer dan de eerste persoon en was kaal of had kort stekelhaar. Hij droeg een donker jack tot op de heupen, een broek met het kruis bijna tussen de knieën en mogelijk sportschoenen.

 

Getuigen

De politie doet een beroep op een ieder die meer informatie heeft over de branden om dit te melden bij de politie. Ook mensen die kort na het ontstaan van de branden foto- en/of filmmateriaal hebben gemaakt, worden verzocht contact op te nemen met de politie. Dit kan via het landelijke telefoonnummer 0900-8844 (lokaal tarief). Mensen die anoniem over deze zaak willen spreken met de politie, kunnen dit doen door contact op te nemen met de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE). De CIE is voor het onderzoek bereikbaar via 06-44923562.

 

Contactformulier

Op de beginpagina van de website www.politie.nl/groningen is een contactformulier te vinden. Mensen met relevante informatie kunnen de politie ook op deze manier e-mailen.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #55 Gepost op: 19 maart 2010, 05:41:27
Auto's in brand in Veendam
19.3.2010 - 3:01
VEENDAM (ANP) - In het door branden geteisterde Veendam zijn in de nacht van donderdag op vrijdag twee auto's volledig uitgebrand. De carport waar één van de wagens onder stond en de bergruimte van het woonhuis ernaast liepen ook schade op, meldde een woordvoerder van de Groningse brandweer.

De politie onderzoekt of het vuur is aangestoken, aldus de zegsman. Hij zei dat de brandweer het vuur snel geblust had. Niemand raakte gewond.

Er is in Veendam grote onrust ontstaan door een reeks branden. In de afgelopen twee weken gingen er drie winkelpanden in vlammen op. In alle gevallen gaat de politie ervan uit dat de branden zijn aangestoken. Bij één van de vuurhaarden, vorige week maandag, kwam een brandweerman om het leven.

In de nacht van woensdag op donderdag bleef het bij een caravan en een rijtje coniferen. Of die waren aangestoken, is nog onduidelijk.

anp.nl


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #56 Gepost op: 19 maart 2010, 12:09:59
Dit is al vreslijk uit de klauwen gelopen.... tot nu toe 1 dode.... maar als ik het zo zie dat schrikt die pyromaan er niet voor om straks ook woningen in de fik te steken.... hou me hart vast...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #57 Gepost op: 19 maart 2010, 14:17:38
Citaat
Opvallend is dat buurtbewoners meerdere harde knallen hebben gehoord

Ik zal er niet verder op ingaan, maar dan is dit zeer waarschijnlijk brandstichting  :-X


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #58 Gepost op: 19 maart 2010, 14:21:34
Ik zal er niet verder op ingaan, maar dan is dit zeer waarschijnlijk brandstichting  :-X
Want? Autobandjes knallen ook leuk hoor.
343, never forget.


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #59 Gepost op: 19 maart 2010, 14:47:29
@TAS-226 :

Wellicht is dit topic inderdaad beter geschikt voor alle verdachte branden :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29115.0.html

Want Veendam heeft dan wel alle aandacht, maar de afgelopen periode zijn er ook nog de nodige
branden in leegstaande schuren en boerderijen geweest in het gebied tussen Winschoten en Veendam.