Reanimatiecursus

Auteur Topic: Reanimatiecursus  (gelezen 8623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Gepost op: 18 maart 2010, 09:29:48
Hallo allemaal,

Gisteren sprak een collega mij gister aan om wat te vragen over de inhoud van een reanimatiecursus.
Wat bleek dus, een familielid van hem had via een bedrijf een reanimatiecursus, en die heeft aan moeten leren om 50:2 te reanimeren. (50 compressies om 2 beademingen).

Erg vreemd verhaal!




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2010, 12:58:07
50 om 2???

30 om 2  toch?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2010, 13:01:46
Het is inderdaad 30:2,

Maar ze hebben daar 50:2 aangeleerd gekregen?

Erg raar, die instructeur zei dat hij ook daadwerkelijk reanimatie instructeur was, en dat hij de papieren ervoor had..


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2010, 13:25:10
Het is 30 om 2 en heeft er waarschijnlijk een misdruk in zijn boekje gestaan  ;D


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2010, 14:38:39
Als dat zo is lekkere blunder dan  ;) Poeh.. dan mag je elke 2 a 3 minuten wel overgenomen met reanimeren. Dat word spierpijn  ;D
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2010, 21:54:22
het reanimatie protocol schrijft voor 30:2 voor 1pers(ehbo,er/bhv,er) en als je hulp krijgt ga je naar 15:3 (ehbo,er en een leek) en je gaat inderdaad 3 minuten door en dan vraag je of iemand het over kan nemen doe je zelf de beademing en de ander laat je de compressie doen hou je zelf het overzicht hoe alles loopt en kun je de ambu briefen als ze er zijn


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2010, 22:08:33
het reanimatie protocol schrijft voor 30:2 voor 1pers(ehbo,er/bhv,er) en als je hulp krijgt ga je naar 15:3 (ehbo,er en een leek) en je gaat inderdaad 3 minuten door en dan vraag je of iemand het over kan nemen doe je zelf de beademing en de ander laat je de compressie doen hou je zelf het overzicht hoe alles loopt en kun je de ambu briefen als ze er zijn

?????????????????????????????????????
Ik heb waarschijnlijk toch een ander boekje, want ik weet nog steeds niet beter dan 30:2, of je nu alleen bent of met z'n 2en en ik ga 2 minuten door....
en dan mag ik een andere hulpverlener z'n gang laten gaan of zelf doorgaan als die er niet is.
Maar goed, ik kan 't mis hebben...
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2010, 22:11:25
En bij kinderen weet ik niet beter dan 15:2 na 5 initiële beademingen
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2010, 00:37:06
het reanimatie protocol schrijft voor 30:2 voor 1pers(ehbo,er/bhv,er) en als je hulp krijgt ga je naar 15:3 (ehbo,er en een leek) en je gaat inderdaad 3 minuten door en dan vraag je of iemand het over kan nemen doe je zelf de beademing en de ander laat je de compressie doen hou je zelf het overzicht hoe alles loopt en kun je de ambu briefen als ze er zijn

welken cursus heb jij gehad ik ken toch echt alleen 30:2 of je nu alleen ben of met ze 2 aan gezien ze van 15:2 naar 30:2 zijn gedaan zo dat de bloeddruk van de patiënt hoger is. en zo de reanimatie effectiever is . ze zijn zelfs al aan het onderzoeken geweest voor nog meer borstcompressen en beademingen gelijk te laten.dus ik zou zo ook niet de logica zien waarom je dan met ze 2 naar 15:3 zou gaan. en als je met 2 man ben wissen je naar 2 minuten. leuken info is ook daar bij dat als je een AED heb deze naar 2 minuten ook een nieuwe controle gaat doen dus is dan ook een mooi punt om over te nemen .