Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010

Auteur Topic: Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010  (gelezen 4879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #20 Gepost op: 19 maart 2010, 23:39:53
Misschien kun je wat concreter zijn met je plannen, Dinges.....

Tot nu toe zie ik alleen maar loze beloftes of dreigementen, afhankelijk van je positie in in deze kwestie.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2010, 23:58:51
Mensen worden het zat en uiten zich daarom misschien wat overgevoelig en extreem.

Nederlanders (dus ik ook) zijn laffe mensen en zullen zich niet gauw organiseren om zich te verdedigen tegen bepaalde groepen die de straat terroriseren. Bovendien zit het OM er bovenop om mensen die zichzelf organiseren en van zich af bijten te vervolgen voor eigenrichting.

Wees dus maar niet bang dat het zo gauw uit de hand zal lopen. Voorlopig zal het blijven bij openbare 'wishful thinking' en het uiten van frustraties over criminele uitspattingen als in Veenendaal.

Waarschijnlijk zullen veel mensen straks in het stemhokje hun frustratie hun stem laten bepalen. Wie je ook spreekt: men is het gedrag van bepaalde lieden uit bepaalde bevolkingsgroepen goed zat. Net zo goed als men in augustus het gedrag van hooligans zat was.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2010, 00:00:28
Tot nu toe zie ik alleen maar loze beloftes of dreigementen, afhankelijk van je positie in in deze kwestie.
WM

Wil je die beloftes en dreigementen dan eens citeren? En wat is mijn positie dan, in deze kwestie?

Ik heb even mijn visie, op een humoristische, sarcastische manier geuit..
Oftewel: sommige ''maatregelen'' werken zeer averechts.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2010, 00:10:45
Het lijkt mij niet dat er hier "dreigementen" worden geuit .... meer het speculeren over hoe men dit soort zaken aan zou kunnen pakken met een
definitieve oplossing.
Mensen worden het zat en uiten zich daarom misschien wat overgevoelig en extreem.

Nederlanders (dus ik ook) zijn laffe mensen en zullen zich niet gauw organiseren om zich te verdedigen tegen bepaalde groepen die de straat terroriseren. Bovendien zit het OM er bovenop om mensen die zichzelf organiseren en van zich af bijten te vervolgen voor eigenrichting.

Wees dus maar niet bang dat het zo gauw uit de hand zal lopen. Voorlopig zal het blijven bij openbare 'wishful thinking' en het uiten van frustraties over criminele uitspattingen als in Veenendaal.

Waarschijnlijk zullen veel mensen straks in het stemhokje hun frustratie hun stem laten bepalen. Wie je ook spreekt: men is het gedrag van bepaalde lieden uit bepaalde bevolkingsgroepen goed zat. Net zo goed als men in augustus het gedrag van hooligans zat was.

Om even bovenstaande quote te gebruiken, inderdaad zijn wij met zijn allen in dit land niet bij machte om ons te verdedigen tegen dit soort criminaliteit.
Dit mede te danken aan de politiek die daar een enorme vinger in opsteekt en eigenlijk uitdraagt om de andere wang toe te keren.
Maar mensen worden dit inderdaad zat. Dit mag en kan zo niet doorgaan..... Mensen gaan al snel over om alle "goede" zaken te vergeten wanneer dit soort gedrag een schaduw werpt en zien alleen het zwarte dan nog maar.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2010, 00:19:03
Of het nou hangjeugd is, Chinese gokkers, Poolse zuiperds, Hooligans, Marokkanen, dronken Hollanders op de Costa's, Antiliaanse rappers, zuipende Tukkers, Lonsdalejeugd, kampbewoners en vergeet het gerommel in de kerken niet...noem het beestje bij de naam, erken het probleem, en pak het aan. Ongeacht iemands kleurtje of komaf.
Zodra een bepaalde groep stelselmatig voor overlast zorgt, zul je je aanpak daarop moeten aanpassen. Toch?


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2010, 00:48:30
Maar aan de andere kant als we het in het internationale perspectief plaatsen is in Nederland nauwelijks sprake van echte spanningen tussen bevolkingsgroepen/of overlast van bepaalde bevolkingsgroepen. Het zijn nog steeds incidenten. We moeten niet de illusie hebben dat dit nooit meer zal voorkomen.

Pas als dit echt de nieuwe standaard gaat worden, moeten we ons zorgen maken. Daarom is zo'n oproep van de burgemeester ook onverstandig, want dat wil deze groep juist; angst zaaien. Het lijkt me duidelijk dat de politie hier scherp op zal moeten reageren en dat het signaal moet worden afgegeven dat dit never zal worden toegestaan. Wat dat betreft ben ik er ook voor dat de politie meer bevoegheden en middelen krijgt om adequaat op te treden, zonder dat ze weer aan allerlei bureaucratische regels zijn gebonden. Volgens mij hebben ze best wel een idee wie hierachter zitten, maar het probleem is dat je niet zomaar iemand kunt oppakken. Volgens mij kan in dit opzicht de politie wel wat meer ruimte worden geboden, zeker als het maatschappelijk belang daarom vraagt.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2010, 05:18:12
Maar aan de andere kant als we het in het internationale perspectief plaatsen is in Nederland nauwelijks sprake van echte spanningen tussen bevolkingsgroepen/of overlast van bepaalde bevolkingsgroepen. Het zijn nog steeds incidenten. We moeten niet de illusie hebben dat dit nooit meer zal voorkomen.

Pas als dit echt de nieuwe standaard gaat worden, moeten we ons zorgen maken. Daarom is zo'n oproep van de burgemeester ook onverstandig, want dat wil deze groep juist; angst zaaien. Het lijkt me duidelijk dat de politie hier scherp op zal moeten reageren en dat het signaal moet worden afgegeven dat dit never zal worden toegestaan. Wat dat betreft ben ik er ook voor dat de politie meer bevoegheden en middelen krijgt om adequaat op te treden, zonder dat ze weer aan allerlei bureaucratische regels zijn gebonden. Volgens mij hebben ze best wel een idee wie hierachter zitten, maar het probleem is dat je niet zomaar iemand kunt oppakken. Volgens mij kan in dit opzicht de politie wel wat meer ruimte worden geboden, zeker als het maatschappelijk belang daarom vraagt.

Jij hebt de afgelopen jaar geen tv gekeken, kranten gelezen en bent niet op straat geweest?! :o


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2010, 11:53:54

Jij hebt de afgelopen jaar geen tv gekeken, kranten gelezen en bent niet op straat geweest?! :o

Ik zeg ook niet dat er niks gebeurt, maar er is echt geen sprake van no-go areas in Nederland, zoals in andere landen. En in het verleden zijn dit soort dingen ongetwijfeld ook gebeurd. Dus je kan niet zomaar zeggen dat het erger wordt. Je moet je ook realiseren dat er veel meer media-aandacht is dan vroeger. Daardoor kan je een verkeerde indruk krijgen.

En van mij mag criminaliteit zo hard als mogelijk bestreden worden. Maar ik heb niet de indruk dat het laatste jaren nu zoveel erger wordt.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2010, 16:39:06
Maar ik heb niet de indruk dat het laatste jaren nu zoveel erger wordt.

Niet ?! heel Nederland is aan het afzakken naar een ongelooflijke asociaal zooitje, of is het al.. niemand gunt elkaar de ruimte.. iedereen wil eerst aan zichzelf denken en
dan pas heel misschien een keer aan iemand anders.. op straat tegen iemand aanlopen, een foutje maken in het verkeer, vaak genoeg jezelf normaal gedragen in het verkeer (snelheid..) en zoiets simpels
als je auto neerzetten op een parkeerplaats waar iemand anders ook wil staan is al genoeg om grote ruzie te krijgen..

ik vraag me af waar jij woont.. misschien ga ik daar dan ff op vakantie.. of verhuizen


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #29 Gepost op: 20 maart 2010, 20:43:24
Niet ?! heel Nederland is aan het afzakken naar een ongelooflijke asociaal zooitje, of is het al.. niemand gunt elkaar de ruimte.. iedereen wil eerst aan zichzelf denken en
dan pas heel misschien een keer aan iemand anders.. op straat tegen iemand aanlopen, een foutje maken in het verkeer, vaak genoeg jezelf normaal gedragen in het verkeer (snelheid..) en zoiets simpels als je auto neerzetten op een parkeerplaats waar iemand anders ook wil staan is al genoeg om grote ruzie te krijgen..
ik vraag me af waar jij woont.. misschien ga ik daar dan ff op vakantie.. of verhuizen

Volgens mij snappen wij elkaar.. het word allemaal steeds erger.  :|
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl