Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010

Auteur Topic: Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010  (gelezen 4989 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 18 maart 2010, 15:45:03
Waar gaat het heen als nu zelfs een Burgemeester dit 'advies' moet geven?  ???
Nog meer bezuinigen op de politie...?  :-X

Burgemeester: mijd delen Veenendaal

http://nos.nl/artikel/144722-burgemeestermijd-delen-veenendaal.html
Update: donderdag 18 mrt 2010, 15:08

Burgemeester Elzenga van Veenendaal adviseert om bepaalde gebieden in zijn stad voorlopig te mijden. Afgelopen weekend waren er drie zeer gewelddadige straatroven.

Zo werd een man in een tunnel van zijn fiets getrokken, mishandeld en naakt op het spoor gelegd. De burgemeester zegt dat het te gevaarlijk is geworden om 's nachts alleen over straat te gaan. De politie vraagt mensen om alert te zijn, maar steunt de oproep van Elzenga niet.

Volgens de politie gaat het te ver om te zeggen dat mensen in groepjes moeten fietsen. De daders worden gezocht in Marokkaans-Nederlandse hoek.


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2010, 15:45:59
Burgemeester Veenendaal: 'Niet alleen over straat’

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6320481/___Niet_alleen_over_straat_Veenendaal__.html?p=1,1
do 18 mrt 2010, 15:10

VEENENDAAL -  Burgemeester Ties Elzenga van Veenendaal zegt dat het in zijn plaats te gevaarlijk is om ’s nachts alleen over straat te gaan. Dit nadat een bende afgelopen weekend in de Utrechtse gemeente in één nacht drie mannen op gruwelijke en brute wijze mishandelde en beroofde.

(...)

De politie steunt de burgemeester niet met zijn oproep, maar vraagt burgers wel alert te zijn. De daders worden gezocht in 'Marokkaans-Nederlandse-hoek'.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2010, 15:46:40
Veenendaal zucht onder terreur Marokkaanse bendes

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/470830/2010/03/18/Veenendaal-zucht-onder-terreur-Marokkaanse-straatrovers.dhtml
18/03/10 14u22

VEENENDAAL - De Utrechtse stad Veenendaal heeft te maken met een golf van geweld, gepleegd door jonge Marokkanen. Zaterdagnacht werd een 21-jarige Veenendaler door vier jongens van zijn fiets getrokken, geschopt, geslagen, beroofd en half ontkleed. Daarna legden ze hem op de spoorrails.

Hij wist zelf de politie te bereiken. Dezelfde nacht werden twee mannen uit Veenendaal door drie mannen overvallen. Een 19-jarige werd ontkleed, een 20-jarige werd gestoken en ligt nog in een ziekenhuis.

Omdat er aanwijzingen zijn dat de daders Marokkanen zijn, heeft de burgemeester woensdag overlegd met woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap. "Zij zijn zeer verslagen en zeer boos", zei hij op RTV Utrecht. De instellingen hebben met Elzenga afgesproken hun achterban te benaderen. Zij moeten de boodschap overbrengen dat de daders hen een slechte naam geven en moeten worden gevonden.

De imam van de Marokkaanse moskee in Veenendaal roept de bezoekers vrijdag op te helpen zoeken naar een groep gewelddadige straatrovers. Dat heeft burgemeester Ties Elzenga op RTV Utrecht gezegd. In De Gelderlander raadt hij af 's nachts alleen over straat te gaan.

Ook besteedt de imam vrijdag vanaf de kansel aandacht aan de zaak. Dat maakt volgens Elzenga veel indruk. Vanwege de overvallen houdt de politie het komende weekeinde extra toezicht in Veenendaal.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2010, 15:47:50
Burgemeester Veenendaal: ga niet alleen over straat

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/470829/2010/03/18/Burgemeester-Veenendaal-ga-niet-alleen-over-straat.dhtml
18/03/10 14u18
 
VEENENDAAL - Het is te gevaarlijk om 's nachts in Veenendaal alleen over straat te gaan. Dat zegt burgemeester Ties Elzenga in de Gelderlander vandaag.

Onlangs werd een zwaar mishandelde man ontkleed op het spoor gelegd. Elzenga noemt dit 'schokkend, afschuwelijk, laf en gewetenloos'.

De politie spreekt van een nieuwe vorm van geweld.  "Dat komt door de combinatie van beroven en keihard vernederen", zegt een politiewoordvoerder

De politie steunt de oproep om niet alleen over de straat te gaan niet.. "Wij vinden het te ver gaan om te zeggen dat mensen in groepjes moeten gaan fietsen." Wat we mensen wel vragen is om alert te zijn. Deze jongens zijn behoorlijk meedogenloos."

Woensdagavond had de burgemeester een gesprek met vertegenwoordigers uit de Marokkaanse gemeenschap. "Ook daar is dit keihard aangekomen. Want dit is die minderheid tussen al die goede mensen die we allemaal kennen." (EBO)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2010, 16:02:46
Afgelopen weekend waren er drie zeer gewelddadige straatroven.

Zo werd een man in een tunnel van zijn fiets getrokken, mishandeld en naakt op het spoor gelegd.

Bende kleedt slachtoffers helemaal uit
do 18 mrt 2010, 08:47

VEENENDAAL -  Eén en dezelfde bende heeft vermoedelijk afgelopen weekend in het Utrechtse Veenendaal in één nacht drie mannen op gruwelijke en brute wijze mishandeld en beroofd. Twee van de slachtoffers werden zelfs beroofd van hun kleding. Een derde man werd neergestoken. Hij hield aan de steekpartij onder andere een klaplong over en ligt nog altijd in het ziekenhuis.

De politie neemt de geweldsgolf hoog op en heeft acht rechercheurs op de zaak gezet. Hoewel de berovingen afgelopen weekend plaatsvonden, komen de schokkende details nu pas aan het licht. De daders, volgens de politie mannen met een licht getinte huidskleur van tussen de 18 en 23 jaar, zijn nog niet gepakt, maar de politie vermoedt dat er een verband bestaat tussen de drie brute overvallen. ,,Omdat het zo kort na elkaar is gebeurd, lijkt er wel een verband te zijn’’, aldus een politiewoordvoerder.

Een 21-jarige jongen uit Veenendaal fietste in de nacht van zaterdag op zondag rond 3.00 uur van zijn werk naar huis, toen hij werd belaagd door vier overvallers. Het slachtoffer werd met vermoedelijk pepperspray in zijn ogen gespoten, geschopt en geslagen met een stok en naar de spoorrails gesleept. Bovendien trokken de overvallers al zijn kleren uit en namen die mee.

Zelfs onderbroek weg
,,Ze hebben zelfs zijn onderbroek meegenomen,’’, vertelt de vader van het slachtoffer, dat anoniem wil blijven. Twee van de jongens gingen ondertussen met zijn pinpas naar een pinautomaat. De jongen gaf uiteindelijk zijn pincode, waarna de daders ervan door gingen met onder meer zijn rijbewijs, telefoon en identiteitsbewijs. Zijn rekening werd direct volledig geplunderd. ,,Ze zeiden tegen hem dat hij de politie moest vertellen dat ze Marokkanen uit Utrecht waren.’’ De jongen is enorm toegetakeld, aldus zijn vader. ,,Hij heeft behoorlijk veel pijn en zware kneuzingen. Z’n ene oog is helemaal dicht geschopt.’’

Ongeveer een uur later werd een 19-jarige man het slachtoffer van een straatroof. Hij werd vastgepakt door drie mannen en vervolgens tegen de grond gewerkt. Ook hij moest zijn kleding uittrekken en werd beroofd van zijn portemonnee.

Tien minuten later werd ook een 20-jarige Veenendaler aangevallen door drie mannen. Hij verzette zich hevig, waardoor het de daders niet lukte om spullen te stelen. Tijdens de hevige worsteling werd hij gestoken met een scherp voorwerp, waardoor hij onder andere een klaplong heeft opgelopen en nog altijd in het ziekenhuis ligt.

Burgemeester Elzenga liet gisteren weten de gewelddadigheden ,,schokkend, afschuwelijk, laf en gewetenloos’’ te vinden. De gemeente had gisteravond een overleg met de Marokkaanse gemeenschap in Veenendaal.
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2010, 16:31:34
Ik hoop zo dat het Nederlandse volk nu zelf eens actie onderneemt, want van de regering hoef je niet veel te verwachten.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2010, 16:36:43
Ik hoop zo dat het Nederlandse volk nu zelf eens actie onderneemt, want van de regering hoef je niet veel te verwachten.
Ik heb altijd gehoopt dat Nederland niet zo'n land zou worden, maar ondertussen wordt het wel tijd ja...


P1216

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • geintresseerd in hulpverlening oa Politie
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2010, 16:40:06
ik vind het erg dat de burgemeester zelfs al zegt: mijd delen veenendaal. jammer genoeg is het nu nog erger is geworden in veenendaal. ik vind dit een laffe daad van de daders en ze zorgen ook voor een slechte naam onder hun bevolkingsgroep. ik heb vermoedens welke tunnel het geweest moet zijn, want de tunnels in veenendaal zijn nu niet bepaald veilig om doorheen te fietsen s'avonds. ook hoorde ik vehalen van winkeliers in het centrum dat er na een bepaalde tijd meer overlast en groepsvorming is. ik vroeg hem waarom hij zo vroeg sloot en antwoorde: het te gevaarlijk is om nu nog langer open te zijn. ik weet wel dat er bepaalde wijken wat onveiliger zijn dan de andere maar dat zelfs winkeliers in de stad al eerder sluiten vind ik Schandalig


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2010, 17:16:20
Twee dingen vallen me op:

1. Waarom komt dit nu pas naar buiten? Als dit al in weekend gebeurd is dan hadden ze dit wel eerder mogen melden. Weer een trage communicatie van de politie en burgemeester dus.

2. En die oproep van de burgemeester is volstrekt belachelijk. Dat is puur buigen voor de terreur. Dat lijkt me volstrekt onacceptabel. We laten toch niet de straten beheersen door bendes. In denk dat de politie dit meteen keihard moet aanpakken, want de kans dat ze doorgaan lijkt me groot zeker met zo'n laffe burgemeester.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2010, 17:54:51
Ik hoop zo dat het Nederlandse volk nu zelf eens actie onderneemt, want van de regering hoef je niet veel te verwachten.
Ik heb altijd gehoopt dat Nederland niet zo'n land zou worden, maar ondertussen wordt het wel tijd ja...
Mogen we dan eindelijk zelf eens het recht in eigen hand nemen ??
Of zou het wat zijn een klein peleton mariniers Veenendaal in te laten gaan ??