TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2

Auteur Topic: TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2  (gelezen 20227 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2010, 22:04:56
is dit een goed idee? is de bedoeling van een OMS niet dat als er daadwerkelijk brand is dat de brandweer terplaatse komt om het te blussen?
Uhm, er rijdt een TS + een DA toch...
Ik zie daarmee wel de voordelen: de TS kan bij vals meteen terugkeren, en is dus inzetbaar. De DA kan blijven om het verder af te handelen :)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2010, 22:07:26
Ik zie daarmee wel de voordelen: de TS kan bij vals meteen terugkeren, en is dus inzetbaar. De DA kan blijven om het verder af te handelen :)

Via erg betrouwbare bron inderdaad gehoord dat de DA meerijd met Omsjes en als het succesvol is de DA alleen gaat rijden dus zonder TS. Zou inderdaad heel goed kunnen dat het alles temaken heeft met bezuinigingen.

nog wel ja...
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2010, 23:05:54
Via erg betrouwbare bron inderdaad gehoord dat de DA meerijd met Omsjes en als het succesvol is de DA alleen gaat rijden dus zonder TS. Zou inderdaad heel goed kunnen dat het alles temaken heeft met bezuinigingen.
Of heeft het ook te maken met de toegankelijkheid en de drukte in het verkeer in het centrum???
De DA is veel wendbaarder dan een TAS in deze situaties lijkt mij.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2010, 23:11:04
Of heeft het ook te maken met de toegankelijkheid en de drukte in het verkeer in het centrum???
De DA is veel wendbaarder dan een TAS in deze situaties lijkt mij.

mag hij sneller zijn, maar daar heb je niets aan bij een daadwerkelijke brand,
de DA is wendbaarder
De TS kun je de brand ook nog mee uit maken

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2010, 23:56:16
mag hij sneller zijn, maar daar heb je niets aan bij een daadwerkelijke brand,
de DA is wendbaarder
De TS kun je de brand ook nog mee uit maken

Luke, volgens mij zitten er in de OMS'panden (om het zo even te noemen) ook brandhaspels?
Tot die tijd kan hij toch vast voorbereidend werk doen!?

Voor bijzondere objecten zal (denk ik) noooit alleen een DA gaan rijden..!

Alleen in Ermelo rijd de ts niet eens naar een OMS overdag.. De DA gaat TP omdat ze te weinig mensen hebben.. Is een goede oplossing als dr niks anders is, maar zo schaad je de proffesionaliteit niet.. Want hoe vaak hoor je het wel niet:: ''6 brandweer mannen(/vrouwen) voor een loze melding!? het zou toch te gek wezen ''
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2010, 20:26:53
p2kflex
18:26:33 20-03-10GROUP-2PRIO 1 TS211 Foyer de Jeunese Henegouwerlaan 85 Rotterdam Gebouwbrand Vak: 5992521
1400211BRW Rijnmond Noord (Laanslootseweg) (Kazernealarm)
p2kflex
18:25:42 20-03-10GROUP-1PRIO 1 TS231 AL211 Foyer de Jeunese Henegouwerlaan 85 Rotterdam Gebouwbrand Vak: 5992521
1400211BRW Rijnmond Noord (Laanslootseweg) (Kazernealarm)
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
p2kflex
18:19:52 20-03-10GROUP-1PRIO 1 TS231 DA202 Foyer de Jeunese Henegouwerlaan 85 Rotterdam OMS automatisch Prio 1 Vak: 5992521
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
1400232BRW Rijnmond Noord (Baan) (OMS eenheid DA 20.2)

Oeps...  ;D
Ja dan is het toch handig dat de TS maar direct mee rijd :P
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2010, 21:03:37

Er circuleren nogal wat verschillende verhalen, ik had begrepen dat alleen de DA zou rijden. Gezien de eerdere alarmeringen zou het ook vreemd zijn om de TS nogmaals te alarmeren als die al uitgerukt zou zijn....

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2010, 21:11:34
Er circuleren nogal wat verschillende verhalen, ik had begrepen dat alleen de DA zou rijden. Gezien de eerdere alarmeringen zou het ook vreemd zijn om de TS nogmaals te alarmeren als die al uitgerukt zou zijn....
Het gaat toch ook van P2 naar P1? :)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2010, 21:39:52
Het gaat toch ook van P2 naar P1? :)

Juist en op dat moment wordt de TS opnieuw aan het incident gekoppeld. Waarom zou dat gebeuren als hij al staat gekoppeld, je kunt een voertuig immers niet 2x aan hetzelfde incident koppelen. Rijdt hij al, dan is er geen verdere alarmering mogelijk...

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2010, 23:39:26
Luke, volgens mij zitten er in de OMS'panden (om het zo even te noemen) ook brandhaspels?
Tot die tijd kan hij toch vast voorbereidend werk doen!?

Voor bijzondere objecten zal (denk ik) noooit alleen een DA gaan rijden..!

Alleen in Ermelo rijd de ts niet eens naar een OMS overdag.. De DA gaat TP omdat ze te weinig mensen hebben.. Is een goede oplossing als dr niks anders is, maar zo schaad je de proffesionaliteit niet.. Want hoe vaak hoor je het wel niet:: ''6 brandweer mannen(/vrouwen) voor een loze melding!? het zou toch te gek wezen ''

leuk om 1 keer een brand te blussen, maar ik denk dat het niet goed is voor je gezondheid om telkens weer zonder ademlucht een brandje te blussen.
en de procedures kwa verkenning etc. die zullen dan ook wel vergeten worden.