TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2

Auteur Topic: TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2  (gelezen 20241 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Richard BRW

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2010, 09:55:58

EEN OMS Melder gaat niet voor niets!

Was dit maar zo

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2010, 09:58:51

Was dit maar zo

ik vind dat hij nooit voor niets gaat,
als er iemand onder een melder gaat roken gaat hij niet voor niets af, hij decteerd rook, waar die voor bedoelt is.
als je het dus zo bekijkt zijn er eigelijk nooit loze meldingen.
maar toch zijn er ook een hoop echt brand, ik hoop dat ik het 'echte OMS Meldingen' topic niet hoef te citeren
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2010, 11:37:22
ik vind dat hij nooit voor niets gaat,
als er iemand onder een melder gaat roken gaat hij niet voor niets af, hij decteerd rook, waar die voor bedoelt is.
als je het dus zo bekijkt zijn er eigelijk nooit loze meldingen.
maar toch zijn er ook een hoop echt brand, ik hoop dat ik het 'echte OMS Meldingen' topic niet hoef te citeren

Daarom is de kreet loze melding ook onjuist en word deze in brandweerjargon ook niet gebruikt. Men spreekt van een ongewenste melding indien een melder niet aangesproken word door/voor het geen waar hij voor is.

Overigens heb je óók bepaalde gebouwen waar er dermate veel stof in de lucht hangt dat hij af gaat, dán gaat hij mijn ziens wél ''voor niets'' af.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2010, 15:03:54
Daarom is de kreet loze melding ook onjuist en word deze in brandweerjargon ook niet gebruikt. Men spreekt van een ongewenste melding indien een melder niet aangesproken word door/voor het geen waar hij voor is.

Overigens heb je óók bepaalde gebouwen waar er dermate veel stof in de lucht hangt dat hij af gaat, dán gaat hij mijn ziens wél ''voor niets'' af.

Als je het zo bekijkt gaat de melder met stof dan ook niet voor niets af, want er is dan ook sprake van een ongewenste melding..\

En het voorkomen van de OMS'jes is een 'taak'  voor de Pro-actie ( 'preventie' )
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 22 maart 2010, 17:26:22
Even een andere vraag. Wie bemant die DA die bij de OMS gaat kijken? Is dat personeel van de TS, die dan gedurende de tijd dat de DA voor onderzoek weg is onder bezet is, of is het extra personeel wat in dienst is aan de kazerne. En dan is de vraag hoeveel bezuinig je nu werkelijk. In het andere geval, is de TS wel gewoon inzetbaar als er één of twe man personeel met de DA weg zijn?
Dit heb ik hier nog niet gelezen, of misschien gemist?
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2010, 14:46:44
Tijdens deze pilot heeft de kazerne 2 extra brandwachten in dienst. Deze bemensen de DA 20.2. De TS en DA worden beiden gealarmeerd. Bij prio 2 meldingen gaat de DA zelf ter plaatse en zet hij de TS 23-1 weer inzetbaar. Bij prio 1 meldingen rijden beide voertuigen. Als blijkt dat er niets aan de hand is gaat de TS inzetbaar en de DA ter plaatse (ja Rtterdam gaat altijd ter plaatse).

Mocht de DA ter plaatse vinden dat er een TS nodig is laat men deze alarmeren. De DA bemanning blust geen brand.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #36 Gepost op: 24 maart 2010, 12:58:37
p2kflex
12:53:59 24-03-10GROUP-1PRIO 1 AL311 Hofpleingebouw Hofplein 19 Rotterdam Gebouwbrand Vak: 5991002
1400311BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm)

12:53:35 24-03-10  GROUP-1 PRIO 1 TS231 Hofpleingebouw Hofplein 19 Rotterdam OMS-MELDING Vak: 5991002
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)

12:44:57 24-03-10  GROUP-1 PRIO 2 TS231 DA202 Hofpleingebouw Hofplein 19 Rotterdam OMS-MELDING Vak: 5991002
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
1400232BRW Rijnmond Noord (Baan) (OMS eenheid DA 20.2)

Ik begin het een steeds dommer plan te vinden, dit is al de zoveelste keer dat tijdens deze proef met de DA het gebouwbrand word.. kunnen ze alles alsnog laten rijden  :-\
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2010, 13:04:08
en wel weer 9 minuten erbij!
doodzonde de hele meerwaarde van de OMS melder is nu weg, na 9 minuten is er wel gebeld (+ dat er vaak nog 5 minuten extra bijkomen)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2010, 21:05:25
Zie de journaals vanavond, heel Nederland rukt straks niet meer uit voor een OMS ;)

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2010, 20:56:11
Tijdens deze pilot heeft de kazerne 2 extra brandwachten in dienst. Deze bemensen de DA 20.2. De TS en DA worden beiden gealarmeerd. Bij prio 2 meldingen gaat de DA zelf ter plaatse en zet hij de TS 23-1 weer inzetbaar. Bij prio 1 meldingen rijden beide voertuigen. Als blijkt dat er niets aan de hand is gaat de TS inzetbaar en de DA ter plaatse (ja Rtterdam gaat altijd ter plaatse).

Mocht de DA ter plaatse vinden dat er een TS nodig is laat men deze alarmeren. De DA bemanning blust geen brand.

O? Heb van de week gehoord op de kazerne dat er gewoon twee bemanningsleden van de TS de DA bemannen tijdens een uitruk en de TS onderbezet is.   ;)

De DA rukt overgens ook bij andere kazerne mee uit voor een OMS melding zoals bij de TS21-1 en de TS22-1. De DA gaat niet alleen voor PRIO 2 alleen op pad maar ook vaak bij PRIO 1.
Brandweer Papendrecht