TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2

Auteur Topic: TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2  (gelezen 20255 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #40 Gepost op: 1 april 2010, 08:39:32
Kijk eens wie er hier voorop rijd naar een OMS melding!!  :-\ ;)

PRIO 1 TS23-1 DA20-2 OMS automatisch prio 1 Rotterdam
Brandweer Papendrecht


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #41 Gepost op: 1 april 2010, 09:21:35
O? Heb van de week gehoord op de kazerne dat er gewoon twee bemanningsleden van de TS de DA bemannen tijdens een uitruk en de TS onderbezet is.   ;)

Dan heb je dat of verkeerd gehoord, of het is verkeerd uitgelegd. De TS 23-1 blijft volledig bemand. Tijdens deze pilot zijn er 2 brandwachten extra in dienst.

De DA rukt overgens ook bij andere kazerne mee uit voor een OMS melding zoals bij de TS21-1 en de TS22-1. De DA gaat niet alleen voor PRIO 2 alleen op pad maar ook vaak bij PRIO 1.

Dat klopt gedeeltelijk. De DA rukt alleen uit in het verzorgingsgebied van de 23-1. Mocht deze staan gekoppeld aan een ander incident rijdt de 21-1 of 22-1 inderdaad mee naar de wijk van de 23-1.


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #42 Gepost op: 3 april 2010, 10:16:07
Had brandweer Rotterdam in het verleden geen kleine blusvoertuigen in de vorm van een dafje bestel met slangen en dergelijke erin?
iets staat mij daarnog van bij.
Ergens gezien in een boek.
Met die auto rukten dan 2 man uit en konden alvast via lage druk een aanval opzetten en intussen konden grotere voertuigen ter plaatse komen.
Die auto's hadden geloof ik de naam spits.
Waarom zou je daar niet naar terug kunnnen?
koop een klein bestel autootje en zet er een one seven blus systeem in.
Als er wat aan de hand is, kun je direct beginnen met blussen.
In tussen komen de grote ts'sn ter plaatse.
Zou ideaal kunnen zijn voor alle om'sjes.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #43 Gepost op: 3 april 2010, 13:35:28
Daf spits en later Landrover voertuigen. Uitgerust met een HD haspel en watertank. Denk dat de huidige leiding maar eens de verslagen van die tijd moet opvagen en moet lezen waarom het toen niet gewerkt heft, of waarom men ervan af is gestapt. Het uitrukken met kleinere voertuigen is in veel meer korpsen toegepast. o.a ook Rijswijk, klein Unimog blusvoertuig, Alphen a/d Rijn, Toyota Pick-up met watertank en haspel, en Den Haag in de jaren zestig met Mercedes 407 autospuiten Klein vermogen met een HD/LD pomp en 4 man.
Als het 30 jaar gelden niet werkte, zie ik niet direkt waarom het nu anders zou zijn.
Citaat
koop een klein bestel autootje en zet er een one seven blus systeem in.
Als er wat aan de hand is, kun je direct beginnen met blussen.
In tussen komen de grote ts'sn ter plaatse.
Zou ideaal kunnen zijn voor alle om'sjes.
OMS objecten zijn meestal vrij grote objecten met lange aanvalswegen, veel etages of andere risico's. Anders zat er geen BMI in. Dus als het dan brand heb je wel wat anders aan je hoofd als een One Sven haspel inzetten. En het afleggen door twee man van een HD straal over 90 meter in een gebouw..... Lijkt me niet efficient en veilig.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #44 Gepost op: 3 april 2010, 13:44:19
Ga je wel met 2 man in een brandweerlift staan als je met een DA rijd? http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25770.0.html

Meestal ook geen C2000 dekkingen....  :-X


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #45 Gepost op: 28 april 2010, 16:46:52
Wat is de reden dat een aantal weken de DA20-2 niet meer uitrukt naar OMS meldingen? De TS23-1 rijd alles zelf weer.
Brandweer Papendrecht


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #46 Gepost op: 28 april 2010, 18:33:43
Wat is de reden dat een aantal weken de DA20-2 niet meer uitrukt naar OMS meldingen? De TS23-1 rijd alles zelf weer.

De pilot is gestopt. Dus ze rijden weer als vanouds, alleen met de TAS  O0


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #47 Gepost op: 28 april 2010, 19:06:03
De pilot is gestopt. Dus ze rijden weer als vanouds, alleen met de TAS  O0

Wat is de reden daarvan of is de proef inmiddels afgelopen?
Brandweer Papendrecht


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #48 Gepost op: 28 april 2010, 19:39:01
De pilot is gestopt.

is de proef inmiddels afgelopen?

Dat staat er toch?  ???
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #49 Gepost op: 28 april 2010, 19:40:27
Dat staat er toch?

Niet helemaal. Is de pilot ten einde (volgens planning) of is de pilot gestopt (in de zin van, afgebroken).

Dat was ook het eerste wat ik mij afvroeg, de pilot was immers wel heeel erg kort.

(van 15-03 t/m 18-04 => slechts 5 weken)