GRIP 1 Middelongeval Sint Agathaplein - Boekel 28-03-10

Auteur Topic: GRIP 1 Middelongeval Sint Agathaplein - Boekel 28-03-10  (gelezen 9037 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #40 Gepost op: 29 maart 2010, 00:02:26
Zou een mogelijk mooie inzet voor het sigma-team kunnen zijn. Bijvoorbeeld.
Was het ook, we zijn gealarmeerd om 18.52 uur.

Verder worden de ambulances van Brabant-Noord niet gelogd via P2000 en het internet, maar er waren er voldoende uit de eigen regio.


Gast48368

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 29 maart 2010, 00:38:17
http://www.thuisinhetnieuws.nl/artikel/15556/feestvierende-handbalk-ioenen-gewond-bij-huldigingsrit.html

Als ik deze foto's zo zie dan...................... :-X Kan ik alleen maar zeggen, wat een oude roestkar waar ze op stonden.  :-X


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2010, 01:49:33
http://www.thuisinhetnieuws.nl/artikel/15556/feestvierende-handbalk-ioenen-gewond-bij-huldigingsrit.html

Als ik deze foto's zo zie dan...................... :-X Kan ik alleen maar zeggen, wat een oude roestkar waar ze op stonden.  :-X

De tekst achter op de kar, te zien op foto's 6 en 12 is in dit geval wel erg wrang.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #43 Gepost op: 29 maart 2010, 12:53:00
Vier slachtoffers uit Boekel op ic

BOEKEL -  Vier personen die zondagavond gewond raakten door het kantelen van een platte wagen op een rotonde in Boekel liggen maandag nog op de afdeling intensive care (ic) van een ziekenhuis.

Zondag werd gemeld dat twee personen ernstig gewond raakten maar van sommige slachtoffers bleken de verwondingen in het ziekenhuis erger dan gedacht, aldus de gemeente. Het gaat om de twee coaches van de kampioensteams van handbalvereniging Habo '95 die zondag werden gehuldigd en twee vrouwen. Geen van de slachtoffers is in levensgevaar.

In totaal werden 22 vooral jonge mensen opgenomen in ziekenhuizen in Helmond, Veghel, Eindhoven, Oss, Venlo, Nijmegen en Den Bosch met botbreuken en kneuzingen. De meeste slachtoffers mochten zondagavond en maandagochtend weer naar huis.

De politie liet maandag desgevraagd weten dat de bestuurder van de platte wagen zondagavond is verhoord. Volgens een woordvoerster valt hem niks te verwijten. De kar is vermoedelijk uit balans geraakt toen teveel mensen op de rotonde naar één zijde werden gedrukt.

Bron: www.telegraaf.nl


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2010, 19:28:18
Tja dit soort voertuigen zijn niet ontworpen en ingericht om personen veilig te vervoeren en bij een eventueel ongeval te beschermen bij een ongeval. Als ik het zo zie heeft de aanhangwagen een vooras die 360 graden kan draainen met dissel er aan vast. Als je dat de bocht te scherp neemt verliest het voertuig zijn stabiliteit. Lijkt alsof dat gebeurt is. Dit is een aantal jaren geleden (ook) gebeurt in Nieuw Vennep waar 1 of meerdere kindern om het leven zijn gekomen. En het is verboden.

Wel veel verschillende hulpdiensten:
Brandweer
Politie
Ambulance
FR (First Responders?)
Reddingsbrigade
AMBU-team
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #45 Gepost op: 29 maart 2010, 19:34:25
jawel zijn de first responders van de brandweer gemeert.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #46 Gepost op: 29 maart 2010, 19:51:17
Tja dit soort voertuigen zijn niet ontworpen en ingericht om personen veilig te vervoeren en bij een eventueel ongeval te beschermen bij een ongeval. Als ik het zo zie heeft de aanhangwagen een vooras die 360 graden kan draainen met dissel er aan vast. Als je dat de bocht te scherp neemt verliest het voertuig zijn stabiliteit. Lijkt alsof dat gebeurt is. Dit is een aantal jaren geleden (ook) gebeurt in Nieuw Vennep waar 1 of meerdere kindern om het leven zijn gekomen. En het is verboden.

En als ik het goed gezien heb op de foto's  stond er op de kar nog een plateau van grofweg een meter hoog, dat ook nog net wat breder was dan de kar zelf. Het daardoor ontstane hoge zwaartepunt zal ook niet echt geholpen hebben bij de stabiliteit. Zeker als er ook nog veel opstaanden (als in inzittenden) aan een kant staan...


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #47 Gepost op: 30 maart 2010, 09:54:31
Zoals ik ook al zij krijgt dit wat betreft aansprakelijkheid e.d. nog een klein staartje..

Zegetocht Boekel was illegaal

De feestwagen die zondagavond kantelde in Boekel, reed illegaal door de straat. De plaatselijke handbalvereniging organiseerde een zegetocht door het dorp, maar toen de kar omviel, raakten 22 mensen gewond.
Voor de zegetocht was een evenementenvergunning nodig, maar handbalvereniging Habo '95 had deze niet aangevraagd.

Geen toestemming

De gemeente Boekel zegt nu dat er nooit toestemming verleend zou zijn, als de club daar wel om gevraagd had. Bovendien is het vervoeren van mensen in een open wagen volgens de wet verboden.

Van de 22 slachtoffers lagen er maandagmiddag nog negen in het ziekenhuis, zo meldt De Gelderlander.

bron: SpitsNieuws.nl / De Gelderlander
http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/03/zegetocht_boekel_was_illegaal.html
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.