Nieuwe traumaheli UMCG / Lifeliner 4

Auteur Topic: Nieuwe traumaheli UMCG / Lifeliner 4  (gelezen 24926 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HenriZomer

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2010, 19:36:29
Citaat
Ok'é, had de MAA en de MMT door de war gehaald

Kan gebeuren Tomyboy!
Wat betreft het aanschaffen van de PH-HVB vorig zomer, dit is gedaan om de reserve én trainings capaciteit te vergroten.

Doordat de helikopters allemaal nachtvluchten gaan maken schiet het aantal vlieguren uiteraard ook omhoog.
Omdat de helikopters na een vast aantal vlieguren een onderhoudsbeurt nodig zijn betekend het ook dat er dus vaker een
reserve helikopter ingezet moet worden omdat een helikopter in onderhoud is.
Daarnaast moeten de nodige medewerkers opgeleid worden voor de nachtvluchten.
Dit wordt ook gedaan met deze helikopters, vandaar dat de ANWB nu 2 eigen reserve helikopters heeft.

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2010, 08:47:33
Filmpje 1e inzet van de nieuwe traumaheli op 21 maart 2010, bij dodelijk ongeval Slochteren  :

http://www.zideo.nl?playzideo=6b3457576e6c3576&zideo=6c5961526e6c633d

Feder

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2010, 10:58:04
(Het volgende gaat eigenlijk over nachtvluchten, maar omdat het specifiek betrekking heeft op Lifeliner 4 dacht ik dat ik het artikel in deze draad ook wel even kon noemen)

Station voor traumaheli verdwijnt uit Stad
De traumahelikopter van het UMCG krijgt een nieuwe standplaats als hij 's nachts gaat vliegen. Nu is het hefschroefvliegtuig gestationeerd op het dak van het ziekenhuis in de stad Groningen.In Nederland vliegen vier traumahelikopters, die vanaf 2011 ook in de nachtelijke uren moeten uitrukken. De standplaats van de meest noordelijke heli zal dan het stadscentrum verlaten, omdat die daar te veel geluidsoverlast veroorzaakt.

Om de nachtvluchten mogelijk te maken, is een aanpassing nodig van de wet- en regelgeving. Daarover wordt gediscussieerd. "Het is een taaie discussie tussen ministeries", zegt arts Jens Valk. Zo moet de ziekenhuishelikopter worden vrijgesteld van de geluidsnormen. Wat de nieuwe locatie wordt van de traumahelikopter is nog niet bekend. Dat is volgens Valk afhankelijk van de nieuwe regels. Vliegveld Groningen Airport Eelde wordt genoemd, maar ook de vliegvelden in Drachten en Hoogeveen. (http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article5935356.ece/Station-voor-traumaheli-verdwijnt-uit-Stad)

Feder

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2010, 14:25:42
(En al weer een artikel over Lifeliner 4 op de site van het Dagblad. Deze keer een filmpje over het nieuwe toestel.)

Nieuwe traumaheli gaat ook 's nachts vliegen
De nog maar zeven jaar oude traumaheli van het UMCG in Groningen is deze week vervangen door een fonkelnieuw exemplaar. De nieuwe wentelwiek gaat straks ook vliegen na zonsondergang. En verhuist mogelijk van de fraaie stek die hij nu nog heeft op het dak van het Groninger ziekenhuis. De bemanning is weg van de nieuwe Eurocopter. ,,Alles wat nieuw is vliegt geweldig.”

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article5936722.ece/Nieuwe-traumaheli-gaat-ook-%27s-nachts-vliegen

Spartan

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 11 juni 2010, 09:05:29
Ik vind het toch best "Kaal" zonder de striping

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2010, 09:16:56
Is het al duidelijk waar hij gestatoineerd gaat worden?
Geloof niet alles wat je denkt.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2010, 22:47:06
Is het al duidelijk waar hij gestatoineerd gaat worden?
Is gewoon de vervanger van de oude LL4

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2010, 22:50:11
Is gewoon de vervanger van de oude LL4
De vraag was, waar de nieuwe plek komt waar de LL4 heen gaat. Hij staat nu op het UMCG, maar de LL willen ze naar een andere plek hebben.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2010, 00:10:44
Vreemd dat ze van lokatie willen veranderen. Het platform op het UMCG is zo ingericht dat helikopters (ook grotere dan de Eurocopter EC135) ook 's nachts kunnen en mogen landen. Ik ben benieuwd wat de reden is van de verplaatsing.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2010, 00:16:39
Ik meende dat het om geluidsoverlast ging, ik durf dit alleen niet met zekerheid te zeggen.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------