wateropbrengst gwt

Auteur Topic: wateropbrengst gwt  (gelezen 5836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2004, 19:40:13
Goed bezig wikkie!!!!

Wikkie en Fikkie klaren de klus.............. is ook nog wel een keer een casus waard ;) ;D)

30 cm is niet erg diep. Hier kun je met een zuibuis niet tegenop. En zeker niet met een homelitepompje in een bootje ;D
Kunnen er aan een dompelpomp ook nog zuigbuizen worden gekoppeld zodat je in bijvoorbeeld in een geboorde put of iets anders waar de pomp zelf niet in past water te kunnen halen? ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2004, 20:51:57
Hou maar op over bootjes en homelitejes  ;)

Daar weten we alles van nu, maar ik heb geen ervaring met dompelpompen (ja niet de kleintjes hé), maar volgens mij wordt het aansluiten op een geboorde put   een probleem aangezien je bij een geboorde put waar je de zuigbuis in moet hangen maar beperkte ruimte heb en de hydraulische slangen moeten daar dan ook naast kunnen.

Bij een gesloten put zou het theoretisch haalbaar zijn denk ik als de put voldoende water levert. Maar misschien zijn er mensen die wel ervaring hebben met een dompelpomp.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2004, 20:54:58
is dat het geval kun je bij voorbeeld ook iets doen bij een boot die dreigt (of is) te zinken iets te doen en je door een klein luik moet werken?
lukt dat met de zuigbuizen word dan de capaciteit ook minder?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2004, 20:59:48