Taak/Risico Analyse werken op en rond het water (oppervlakte redding)

Auteur Topic: Taak/Risico Analyse werken op en rond het water (oppervlakte redding)  (gelezen 8123 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Rescue,

Je blijft me verbazen, altijd engelse termen, nu in 1 keer de rescue tube de reddingsslurf noemen. Ik stem voor klinkt een stuk beter

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Rescue,

Je blijft me verbazen, altijd engelse termen, nu in 1 keer de rescue tube de reddingsslurf noemen. Ik stem voor klinkt een stuk beter

9910001

Deze video is gemaakt door een deelnemer aan het congres, en heeft de video fragmenten beschikbaar gesteld..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2011, 15:25:33
Nog een Filmpje van dat congress..

oppervlakteredding, demo rescue3

Er staan nog meer filmpjes daar..  

De gebruikte PBM en methodieken zijn variaties op een taak risico-analyse... van de verschillend taken bij in dit geval oppervlakteredding inzetten, zoals deze nu bij de brandweer populair zijn...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2011, 15:41:37
De gebruikte PBM en methodieken zijn variaties op een taak risico-analyse... van de verschillend taken bij in dit geval oppervlakteredding inzetten, zoals deze nu bij de brandweer populair zijn...

Ik volg je toelichting niet helemaal Rescue.

Hoe bedoel je 'variaties op een taak risico-analyse'?
Variaties als in: anders dan wat de brandweer nu gebruikt / gaat gebruiken?


Bij een taak-risico analyse hebben we het in mijn beleving bij de (papieren) onderbouwing van risico's waar je mee te kampen hebt.
De getoonde filmpjes gaan over PBM's/hulpmiddelen/methodieken om het risico (dat er ongelukken gebeuren, red.) te verkleinen. Maar dat heeft niet zoveel met de risicoanalyse an sich te maken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2011, 16:13:17
Ik volg je toelichting niet helemaal Rescue.

Hoe bedoel je 'variaties op een taak risico-analyse'?
Variaties als in: anders dan wat de brandweer nu gebruikt / gaat gebruiken?


Bij een taak-risico analyse hebben we het in mijn beleving bij de (papieren) onderbouwing van risico's waar je mee te kampen hebt.
De getoonde filmpjes gaat over PBM's/hulpmiddelen/methodieken om het risico (dat er ongelukken gebeuren, red.) te verkleinen. Maar dat het niet zoveel met de risicoanalyse an sich te maken.

Ik moet het beter omschrijven...

Naar aanleiding van een taak/risico analyse voor oppervlakteredding in vlakwater, stromend water, en swiftwater, stuwredding en overstromingen zijn er PBM en werkprocedures en inzet methodieken uitgewerkt, en deze zijn ook gepresenteerd op dit congres.